Golfy Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by Fremelly Ulyder som virker som kommer fra eksos anlegget kan stamme fra manifolden, jeg hadde sprekker i min, det har jo alle med Golf II :) Men ikke alle bilene som det utvikler seg like sterkt hos, jeg fikk min sveiset, fungerte bra til jeg fikk solgt den ihvertfall :) Angående forgasser tull så er jo dette et kjent problem, har du sjekket at vakuum klokka fungerer som den skal? Den sitter bak på gasseren, virker denne skal den suge seg fast på en måte da du starer bilen, sjekk alle vakuum slanger, jeg kødda lenge med min, men tilslutt fant jeg et vakuum "rør" der det ikke gikk noen slange, fant ut at dette røret bare skulle plugges, så jeg gjorde det, det sitter en gummi tapp der orginalt, dette røret kommer ut i front av gassern, du ser det ikke, men må føle deg fram :) evt ta ut gasseren. Jeg har fri i morgen, så da skal jeg ta en grundig sjekk av slangene... Hull i manifolden høres ikke akuratt oppmuntrende ut. Skal sjekke den også. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 byttet også vokstermostaten på min (=dyrt), men problemet ble ikke borte. Den gjør det kun når det er kuldegrader, og den gjør det ikke konstant (går opp i turtall), men av og til, ca 35% av kjøringen. er kanskje den vakuumklokka, men er ikke den j**** dyr? Men skal som sagt bytte til en annen 2e2.... Lenge leve pierburg! Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Vakuum klokka sitter jo på gasseren, gasser koster ca 400 hos den lokale huggeren, så kjøp en hel en, sjekk også mellom flensen mellom gasseren og innsuget, er den morken så vil bilen oppføre seg rart, sprekker i manifolden ser du ikke før du tart den ut, slik er det dessverre, de utvider seg når det blir varmt.. og lager pussige lyder... men tilbake til gasseren, det er hundre ting som kan påvirke at bilen har hikke, men er tre ting jeg ville sjekke først, vakuum slanger - mellom flensen - vakuum klokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Jooohooooo! Svaret på gåta er meeeget simpel! For de som har Haynes manualen for Golf/Jetta II så finner dere svaret på side 3*16,og på fig 3.26.. Der er figuren som viser alle vakuumslangene bak på forgasseren.. Du får ikke til å se bak din forgasser,med mindre du tar den ut,men brukt fingra,og kjenn etter,en slange etter en,så finner dere antageligvis ut at det er en eller flere av disse som har hoppa av! Var ute i garasjen nå,og det tok meg 15 minutter å finne ut hvilke som hadde hoppa av,hvor de skulle stå og sette de på igjen.. Starta bilen,som har stått i - grader i ei uke,og alt funka perf! Autochoken funka som den skulle,og jeg testkjørte i 30 min,og kunne konstatere at alt var fryd og gammen! Så,for de uten Haynes manualen,kjøp denne,eller få noen med scanner til å scanne inn denne figuren,slik at dere setter alt hvor det skal være.. Lykke til! mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Noen som gidder a scanne inn? ;) Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.