Gå til innhold

bryter på strømkabelen

Ranger emnet

jAMAL

Anbefalte innlegg

jeg har litt problemer med å koble på remote'n fra panasonic cd-spilleren min til forsterkeren noe som gjør at den ikke fungerer hvis jeg ikke holder en ledning fra plusspunktet til remote på selve forsterkeren. dette er kun en midlertidig løsning for på denne måten får forsterkeren konstant strøm, og det er jo litt ugunstig. derfor tenkte jeg at jeg kunne sette på en bryter på strømkabelen til forsterkeren til jeg finner ut av remote-kabelen på panasonic'en..

men så til spørsmålet, hvor får jeg tak i slike brytere, hvilke type bryter er mest gunstig å bruke, og enda bedre; noen tips på remote-kabelmysteriet? :)

på forhånd takk

mvh jAMAL

Only God can judge me now.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti at dem har koblet remote fra baklys til forsterkeren...

sånn glemmer man jo aldri å skru på lysa heller, ellers funker ikke musikken :D (for musikken står jo stort sett på uansett når man sitter i bilen)

men er ikke farlig for forsterkeren å kjøre så mye strøm på remoteinngangen? er jo bare for å slå på forsterkeren, liksom...

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by rakett

har vært borti at dem har koblet remote fra baklys til forsterkeren...

sånn glemmer man jo aldri å skru på lysa heller, ellers funker ikke musikken :D (for musikken står jo stort sett på uansett når man sitter i bilen)

men er ikke farlig for forsterkeren å kjøre så mye strøm på remoteinngangen? er jo bare for å slå på forsterkeren, liksom...

Det går ikke strøm i remote ledeningen(tilnærmet lik null). Den er der for å sette et høyt nivå på remote inngangen på spilleren..

Inngangen skal bare "føle" en spenning, så slår den på forsterkeren.. Er liksom en "elektrsik bryter".

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tilbakemeldinger. :)

har lagt ut det jeg fant av specs på panasonic spilleren min nedenfor hvis noen var interessert i det.

http://home.online.no/~arewo/cqrdp103.html

der står det forsåvidt 'Optional Remote Control' og 'Remote Control Option' så jeg burde vel kunne klare det, men på koblingskartet står det ikke noe om en remote, bare antenner såvidt jeg kan forstå det..

mvh j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by jAMAL

takk for gode tilbakemeldinger. :)

har lagt ut det jeg fant av specs på panasonic spilleren min nedenfor hvis noen var interessert i det.

http://home.online.no/~arewo/cqrdp103.html

der står det forsåvidt 'Optional Remote Control' og 'Remote Control Option' så jeg burde vel kunne klare det, men på koblingskartet står det ikke noe om en remote, bare antenner såvidt jeg kan forstå det..

mvh j

Hvis det er en ledning sammen med de andre som heter "remote", "remote/antenna" eller "antenna".. så er det mest sansynelig samme funksjon disse utgangene står for..

Du må ikke bruke denne remote utgangen til å drive noen lys eller noe, fordi kretsen som leverer spenning på remote utgangen er ikke laget for store belastninger. :)

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bruksanvisning til CQ-RDP383N (sitter i bilen til dama og er den med mp3) som er nesten den samme mod. Da er det den kabelen som er blå farge med en hvit strippe (det er den eneste med den farge), bruk en "stjeler" også kan du koble deg på rett inn på ledningen.

mvh

;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by jAMAL

ja det kan faktisk stemme, sjekka nå og den eneste ledningen merket 'antenna' var blå. :) flotters

men en 'stjeler'? det vet jeg beklageligvis ikke hva er..

mvh j

Poppulært kalt "strøm-tyver".

Det er en klemme du setter rundt to kabler som gjør at disse blir koblet sammen. Dette er en svak løsning, men funker nok ypperlig til det du skal bruke det til. da legger du den blå kabelen.. og en annen kabel du skaffer inn i "klemma", så legger du denne kabelen bakover :)

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en siste lille ting;

kobler jeg på remoten fra baklyset burde jeg bruke en tykk strømledning eller en liten høyttalerledning? ettersom remoten ikke trenger særlig med strøm vil den klare en tykk strømkabel rett fra baklyset? men det er jo forsåvidt strøm den trenger så nå er jeg litt på bærtur igjen :)

j

Lenke til kommentar
Del på andre sider