jAMAL Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 jeg har litt problemer med å koble på remote'n fra panasonic cd-spilleren min til forsterkeren noe som gjør at den ikke fungerer hvis jeg ikke holder en ledning fra plusspunktet til remote på selve forsterkeren. dette er kun en midlertidig løsning for på denne måten får forsterkeren konstant strøm, og det er jo litt ugunstig. derfor tenkte jeg at jeg kunne sette på en bryter på strømkabelen til forsterkeren til jeg finner ut av remote-kabelen på panasonic'en.. men så til spørsmålet, hvor får jeg tak i slike brytere, hvilke type bryter er mest gunstig å bruke, og enda bedre; noen tips på remote-kabelmysteriet? :) på forhånd takk mvh jAMAL Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 er ikke det bare å bruke en helt vanlig bryter. bare åstikke på torshov eller biltema det å kjøpe en helt vanlig 12v bryter. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 hvilkem model er dem Panasonic? ellers er jo som alj_gsi sier, opp til deg hvilken type brytter du vil bruke. Remote signalen gir max 500mA (0.5Amper). enklest med en vippe bryter. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Er det veldig ugunstig å ha en sånn løsning? Er jo ganske lett å få til, og da får man jo en AV/PÅ knapp på forsterkeren som er litt kult. Gruer med litt til å koble remoten for da må jeg droppe iso'en og koble èn og èn ledning med kabelsko... Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Vist ikke remoten i spilleren din funker så er det en ganske lett løsning å koble forsterker remoten rett på baklykta di. Så slipper du å styre med en bryter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 har vært borti at dem har koblet remote fra baklys til forsterkeren... sånn glemmer man jo aldri å skru på lysa heller, ellers funker ikke musikken :D (for musikken står jo stort sett på uansett når man sitter i bilen) men er ikke farlig for forsterkeren å kjøre så mye strøm på remoteinngangen? er jo bare for å slå på forsterkeren, liksom... Siter ---What does this button d.....--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Sitat Originally posted by rakett har vært borti at dem har koblet remote fra baklys til forsterkeren... sånn glemmer man jo aldri å skru på lysa heller, ellers funker ikke musikken :D (for musikken står jo stort sett på uansett når man sitter i bilen) men er ikke farlig for forsterkeren å kjøre så mye strøm på remoteinngangen? er jo bare for å slå på forsterkeren, liksom... Det går ikke strøm i remote ledeningen(tilnærmet lik null). Den er der for å sette et høyt nivå på remote inngangen på spilleren.. Inngangen skal bare "føle" en spenning, så slår den på forsterkeren.. Er liksom en "elektrsik bryter". Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jAMAL Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 takk for gode tilbakemeldinger. :) har lagt ut det jeg fant av specs på panasonic spilleren min nedenfor hvis noen var interessert i det. http://home.online.no/~arewo/cqrdp103.html der står det forsåvidt 'Optional Remote Control' og 'Remote Control Option' så jeg burde vel kunne klare det, men på koblingskartet står det ikke noe om en remote, bare antenner såvidt jeg kan forstå det.. mvh j Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Sitat Originally posted by jAMAL takk for gode tilbakemeldinger. :) har lagt ut det jeg fant av specs på panasonic spilleren min nedenfor hvis noen var interessert i det. http://home.online.no/~arewo/cqrdp103.html der står det forsåvidt 'Optional Remote Control' og 'Remote Control Option' så jeg burde vel kunne klare det, men på koblingskartet står det ikke noe om en remote, bare antenner såvidt jeg kan forstå det.. mvh j Hvis det er en ledning sammen med de andre som heter "remote", "remote/antenna" eller "antenna".. så er det mest sansynelig samme funksjon disse utgangene står for.. Du må ikke bruke denne remote utgangen til å drive noen lys eller noe, fordi kretsen som leverer spenning på remote utgangen er ikke laget for store belastninger. :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 har bruksanvisning til CQ-RDP383N (sitter i bilen til dama og er den med mp3) som er nesten den samme mod. Da er det den kabelen som er blå farge med en hvit strippe (det er den eneste med den farge), bruk en "stjeler" også kan du koble deg på rett inn på ledningen. mvh ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jAMAL Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 ja det kan faktisk stemme, sjekka nå og den eneste ledningen merket 'antenna' var blå. :) flotters men en 'stjeler'? det vet jeg beklageligvis ikke hva er.. mvh j Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Sitat Originally posted by jAMAL ja det kan faktisk stemme, sjekka nå og den eneste ledningen merket 'antenna' var blå. :) flotters men en 'stjeler'? det vet jeg beklageligvis ikke hva er.. mvh j Poppulært kalt "strøm-tyver". Det er en klemme du setter rundt to kabler som gjør at disse blir koblet sammen. Dette er en svak løsning, men funker nok ypperlig til det du skal bruke det til. da legger du den blå kabelen.. og en annen kabel du skaffer inn i "klemma", så legger du denne kabelen bakover :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 En sukkerbit eller tilsvarende er nok å anbefale foran strømtjuver, sitter bedre og er mer skikkelig for å si det sånn :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jAMAL Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 nå kobla jeg til remoten, men det ser ut til at det er noe galt med den, for det skjer liksom ingenting baki der.. tror jeg blir nødt til å gå for strømbryter-prinsippet allikevel :( takk for all hjelp, dere har vært knall :) Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jAMAL Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 en siste lille ting; kobler jeg på remoten fra baklyset burde jeg bruke en tykk strømledning eller en liten høyttalerledning? ettersom remoten ikke trenger særlig med strøm vil den klare en tykk strømkabel rett fra baklyset? men det er jo forsåvidt strøm den trenger så nå er jeg litt på bærtur igjen :) j Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg