Gå til innhold

Hvordan montere ekstralys i fangeren

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Har 2 "lufinntak" i fangeren min som jeg tenkte jeg skulle bytte ut med ekstralys, noen som har gjort dette på galant før? Jeg får liksom ikke plass.. Metallet til tauekroken er i veien sånn at lykta ikke kommer langt nok inn... :rolleyes:

Kjøpte super tåkelys på biltema :D "Bluelight" 2 stk, m/kabler og bryter til 99kr haha

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Har 2 "lufinntak" i fangeren min som jeg tenkte jeg skulle bytte ut med ekstralys, noen som har gjort dette på galant før? Jeg får liksom ikke plass.. Metallet til tauekroken er i veien sånn at lykta ikke kommer langt nok inn... :rolleyes:

Kjøpte super tåkelys på biltema :D "Bluelight" 2 stk, m/kabler og bryter til 99kr haha

Hadde vært lettere å komme med forslag hvis du hadde lagt ut et bilde:)

Finn deg en bit flatjern av alu etc, denne fester du på innsiden av fangeren, bøy en 90' e.l. slik at du får mulighet for skikkelig feste i fangeren. På den siden av flatstålet som stikker "inn i motorrommet" kan du feste selve lykta, her er det bare å borre hull i jernet der du vil at lykta skal henge, med tanke på hvor langt ut du vil ha den osv. Elendig forklaring, men håper du kan danne deg et bilde av hva jeg mener..

Hører med til forklaringen at jeg prøvde dette på Golfen, men endte opp med å bestille tilpassede fester for tåkelys beregnet for luftinntak:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva du mener, at man lager en festebrakett..

Har ingen bra bilder her akkurat nå, kan ordne om litt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Så greit ut det ja ! :D Litt mer vrient for dem som har den nye "facelift'n" originalt...der da de originale koster 2000 pr stk... :-| Men ! Lønner seg å søke på nettet, på bildelesider, som f.eks http://www.nbfbildeler.no . Er og flere, skal stå gjemt bort i en eller annen tråd !

Fikk den ene orignal grøftelykta for 300 kr, brukt, på Knoks Bildeler i Stavanger regionen :)

Må bare få minne om at det er MkN forum også, som er oppe og sviver ! :)

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lenge, lenge siden, bak en dal og foran et fjell, før krasjing og oppussing og penger var påtenkt så kjøpte jeg meg noen grøftelys på biltema og festet de i de hullene uten å fjerne plastikken.. Ser jo ikke ut der... men så ikke så verst ut når de var tent å man ikke gikk helt inntill å studerte de...

3939cf93.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har også montert noen ekstralys i hølet og bare latt plastikken være, men jeg har gjort det grundig pluss jeg valgte noen lys som faktisk så pene ut selv om de ikke fyller ut hullet.

Jeg monterte noen fjernlys der i stedet slik at jeg slapp å ha noe sjenerende i grillen og jeg fikk vekk de tomme hølene... Tok noen bilder også, men forløplig bare i mørke... Fikset fjernlyspærene også, så nå er det meget bra lys...

1.JPG

2.JPG

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider