70' Chevelle Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 I en måned nå har jeg hatt litt motorproblemer med min B230K, men i dag ville den brått ikke over 3500 rpm. Av og til tidligere, ville tomgangsturtallet synke brått og motoren nesten stoppe. Dette problemet gikk bort med et pump på gassen. Problemet oppsto av og til etter ca. 10-15 min. kjøring. I dag når jeg pumpet på gassen ville det ikke gi seg, og selv om jeg holdt flatt jern ville den ikke opp på max turtall. Jeg har byttet bensinpumpe og filter(det er vel bare det som henger på slangen mot forgasser?). Gått over og byttet diverse vakumslanger. Noen som har hatt lignende problem? Jeg lurer på om det er for lav spenning til fordeler eller at det er noe tull med tenningsmodulen. Kanskje det er mulig at det er tett bensinslange el.l? Er det noen vanlige steder at ting blir tett? Kan det være noe tull med selve gasseren; flottørnivå eller lignende? Må ha svar fort! Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Er det stift på denne motoren? På b19a er det iallefall slik at om du har for stor åpning på stiften, vil den virke på samme måte. dvs. den vil hoppe en del på høyere turtall. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Det er elektronisk tenning. Fungerer greit når det fungerer, men er no dritt å finne ut av feil når det driter seg :) Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 har du turtallsperre på rotoren?? (kan være "slapp" fjær på sperra) ta å sjekk om det er fukt i fordelerlokket.... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Originally posted by Vomaz har du turtallsperre på rotoren?? (kan være "slapp" fjær på sperra) ta å sjekk om det er fukt i fordelerlokket.... Den sitter ikke i rotoren med i styreenheten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 på k motoren jeg hadde hendte det at rotoren ble svidd eller knakk av en bit på tuppen. da hadde den liknende problemer. prøv med en ny. ellers er det jo også kjent at gasseren ikke er veldig bra på denne motoren Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 har denne motoren en kondensator på tenningen et eller annet sted? Om den er dårlig, kan tenningen også bli dårlig. Var iallefall problemet jeg hadde på min gamle stiftemaskin-forgasser-motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Hey...fant ut av problemet(problemene) i går. Den ene pluggkabelen satt løst i fordelerlokket så det hadde blitt voldsom irring mellom der og gjorde at motoren fyrte på 3 sylindre etter en stund i drift. "Turtallssperren" var faktisk bare kondens. damndamn Fikk til slutt motorstopp og skjønte da hva det dreide seg om. Fylte på kondensfjerner og bilen var i toppform...jaja ting fungerer i hvertfall som det skal nå, og problemene var ikke så ille som fryktet! Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.