Gå til innhold

Plugger sotes ned.

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Hmmm......... Dette er flaut.

 

Fant ut årsaken til at den ikke ville gå på tomgang, eldste problemet i boka :mad: rusk i forgasseren, nærmere bestemt på ene tomgangsdysa.

 

Fikk fjerna det og nå går den som en drøm igjen.

 

Men skulle fortsatt kanskje fått dysa om da det fortsatt er veldig feit blanding på første trinn

 

Kan det være riktig at den får mer bensin og mindre luft på første trinn enn andre trinn? Høres jo mer logisk ut at den trenger mer bensin og luft på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nonameice

Men skulle fortsatt kanskje fått dysa om da det fortsatt er veldig feit blanding på første trinn

 

Har du bytta tilbake emulsjonsrøret du bytta på da..? Evt kan du jo bytte 180-luft-dysa med 190'en...det magrer den ut endel. Går sikkert ikke godt på topp da,men da vet du ihvertfall om magring av første trinn hjelper..

 

Kan det være riktig at den får mer bensin og mindre luft på første trinn enn andre trinn? Høres jo mer logisk ut at den trenger mer bensin og luft på høyt turtall.

 

Ja,det høres sånn ut,men på høyt turtall fores den jo av begge trinna,og da er det fart i lufta...de går ofte litt rikere på lavt turtall,for å få stabil gang når den kjøres på lavt turtall...som i kø og sånt...suget er jo ikke akkurat på topp når motoren såvidt sviver rundt. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet tilbake ja, nå står alt sånn som det stod før.

 

Han på Forgasserservice sa jeg kunne borre opp 180'n til 200 å se åssen det fungerer.

 

Det røret som står på første trinnet har luft-hullene høyere oppe enn på det andre røret, hva gjør det med blandinga i forhold til det andre røret som har hullene ett hakk lenger ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da ser alt til å være bra igjen.

 

Fått rensa gasseren min litt, var en del rusk som lagde endel problemer.

 

Har bytta 135 dysa med ei 125 på første trinnet og det ser ut til å funke.

Går greit, høres jevnere ut og bruker litt mindre bensin.

 

 

Takker for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår