Gå til innhold

3 Eu kontroller på rad med "mangler", men uten anmerkninger

Ranger emnet

Lionstar

Anbefalte innlegg

De 3 siste gangene har jeg hatt den på EU kontroll på 3 forskjellige verksteder. (a6 2.5 tdi c4) har den gått rett igjennom uten feil. Men samtlige ganger har verkstedene funnet feil de ikke har anmerket som feil på testen.

Første Eu kontroll i 2000 var det bremseskiver foran som var tynne. (alt av bremser skiftet ut senere, da de var tynne, men ble ingen anmerkning alikevel på testen, til tross for at de var under minimum )

Og en ting jeg har stusset over er at nest i 2002, så påpekte de defekte hjulager, begge bak (jeg visste det var et hår slark, men ikke mer enn det skal være), og de ønsket og reparere dette. Da jeg insisterte på at det ikke skulle repareres, at jeg heller skulle se på det selv senere, ble det ikke anmerket noenting heller, plutselig var det en bagatell, de sa det som om det var en alvorlig feil når de først sa det til meg.

Nå idag, så burde jo hjulagerne være riktig dårlige og gitt anmerkning om de kvalifiserte til 2-er feil for 2 år siden, men de var nå helt bra naturligvis, akkurat slik de alltid har vært. Derimot, nå ønsket verkstedet og fikse en diesel lekkasje, hvilket jeg ikke hadde merket noe til selv, jeg ønsket ikke fikse det, og det ble heller ingen anmerkning nå.

Det som var veldig bra var at ekstralysene mine med 100W pærer ble godkjent.

Jeg lurer på om det er vanlig dette med feil som ikke er nok til og få 1-er anmerkning, men samtidig er grunn til reperasjon?

Foretrekker ha EU kontroll på verksteder fremfor biltilsynet eller naf, fordi jeg ikke har tiltro til at biltilsynet finner feil og naf nærmest slakta en bil jeg hadde på EU test, det var ikke måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er et kjent problem atte verksteder legger på for å få sugd litt unødvendige penger ut av deg.. men oxo ofte slik atte ting begynner å bli slitt, å derfør kan like godt ordnes med engang istedet for å utsette det! men alle reprasjoner er opp til kunden selvfølgelig.. er helt enig i atte å dra på naf er for gærnt, men jøss da vet du åssen bilen er 100% stansmessig å det er jo greit vis du skal ha den i mange år.. så det er greiest å ta det kansje på et verksted.. men ikke WAG verksted, for de vet akkurat hva de skal se etter..

Her hvor jeg bor er det et sted hvor de kun tar eu kontroller.. de tar alt av biler å de skrur ikke, så de har ikkeno fortjeneste på å grave etter feil! synes det er veldig kjekt..

Men i ditt tilfelle hvor de ringer å sier atte hjul lagrene dine er dorlige, bremse skivene er under minium tykkelse, burte det ha blidt nesten 3`er feil (avskiltning) kommer jo ann på å ille d er da.. men å da ikke skrive det på Eu lappen, er da en diger bummert av dem! for det setter jo helt klart dem i dorlig lys det da vis du da selvfølgelig føler deg lurt for atte de skulle få noen arbeids timer på deg..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider