Gå til innhold

bilforumet.net vs SS

Ranger emnet


Gjest

hva bør skje med tråder som omhandlet i meldingen?  

65 stemmer

  1. 1. hva bør skje med tråder som omhandlet i meldingen?

    • Burde tråden slettes?
      16
    • Burde tråden stenges?
      9
    • Eller burde den være helt åpen?
      42


Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Vel, jeg får vel skrive litt om en av mine vinteropplevelser da..

 

Vi kjørte langs en vei på et par mil, med snø og is dekke. Vi var ca 10 biler som stilte frivillig. Det hele var organisert på forhånd. Vi hadde vaktposter, en ved målstreken og en ved start. Ved målstreken ble veien sperret om det kom noen, ved start spiller det miindre rolle om det kom noen. Det var ingen hytter el mellom start og mål, så det var temmelig sikkert å kjøre sånn sett. Hver etappe varte i ca 5 min, en av 3 kjørte ut, og alle bilene ble med hjem igjen i god stand. Sjåførene og for den saks skyld...

 

Dette "Rallyet" var for gøy og erfaringene kom godt med. Bare å ta seg frem til etappene var en liten utfordring, med tanke på snø, is og smale veier.

 

Var det noe slikt dette handler om og (er ikke helt med, hehe)

 

 

 

 

!!!!!!!!

 

Slikt som dette er et resultat av latterlig POLITIKK, som ikke lar oss gjøre dette på lukkede baner i høy nok grad. Du kan gjerne si "kjør bilcross", men det koster og det tar tid, og ikka alle har mulighet til dette av andre grunner også. Synd at det må sje slik, men det er Norge i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som det handler om her er å være konsekvent.

 

Vi som brukere av forumet ser gang på gang at det slettes tråder på bakgrunn av bilforumet.net`s retningslinjer.

 

Det vi som brukere vil ha; er ett konsekvent handlingsmønster fra owners/moderators som gjør at vi vet hva vi har å forholde oss til.

 

Videre synes jeg det er viktig at owner/moderator heller stenger tråden og legger ut en begrunnelse. Dette viser ett klart standpunkt fra bilforumet.net sin side, samt at man vil unngå at alle spør "hva/hvorfor".

 

Dersom bilforumet.net IKKE ønsker å ha noe med griskjøring å gjøre så er det kanskje på tide at de tar ett lite kurs i politikk. Dere kan nemlig ikke akseptere med den ene hånden og nekte med den andre. Kanskje dere til og med må tørke av dere fliret nå det er full burnout midt i folkemengden på treff i strømmen ?? Det er jo hværtfall livsfarlig.

 

Som jeg har sagt tidligere så støtter jeg owner`s i sin endelige avgjørelse, men jeg vil at de tar en liten brainstorm og tenker seg om før de de skriker ; read the fucking manual.

 

Det er kanskje ikke en så veldig seriøs kommentar fra en kommende bil klubb ?? Dere har mye å lære.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

 

Jeg vil se deg lage et forum der det meste er oppfordret til å kjøre som idioter, der eneste interessen innenfor bil er det å kjøre ulovlig. Så kan du og paralell drive på i lag.

 

Se hvor mange som gidder sammarbeide med dere. Se hvor lenge det forumet faktisk gjelder.

 

Dette er et forum for alle bilinteresserte, men noen grenser må det jo være. Sånn at faktisk gubber på 40 og interesse for amcar's får lov til å diskutere litt også, uten å få høre at dem er no jævla råkjørerer etc..

 

Altså, om politiet får opp øynene for forumet, og får med seg at det er mye svinkjøring som blir planlagt etc, og dem ser et bilforumet.net klistremerke på bilen din, så blir dem å følge med deg..

 

VIL VI DET?

 

 

Det der blir for dumt. Det får være grenser for paranoia. Hvis man ikke skal kunne gjøre noe, eller skrive uten at folk hyler om at det "skader bilmiljøet", kan man likesågodt hive data'n på dynga og selge bilen.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Hmm.. Vel, jeg får vel skrive litt om en av mine vinteropplevelser da..

 

Vi kjørte langs en vei på et par mil, med snø og is dekke. Vi var ca 10 biler som stilte frivillig. Det hele var organisert på forhånd. Vi hadde vaktposter, en ved målstreken og en ved start. Ved målstreken ble veien sperret om det kom noen, ved start spiller det miindre rolle om det kom noen. Det var ingen hytter el mellom start og mål, så det var temmelig sikkert å kjøre sånn sett. Hver etappe varte i ca 5 min, en av 3 kjørte ut, og alle bilene ble med hjem igjen i god stand. Sjåførene og for den saks skyld...

 

Dette "Rallyet" var for gøy og erfaringene kom godt med. Bare å ta seg frem til etappene var en liten utfordring, med tanke på snø, is og smale veier.

 

Var det noe slikt dette handler om og (er ikke helt med, hehe)

 

 

 

 

!!!!!!!!

 

Slikt som dette er et resultat av latterlig POLITIKK, som ikke lar oss gjøre dette på lukkede baner i høy nok grad. Du kan gjerne si "kjør bilcross", men det koster og det tar tid, og ikka alle har mulighet til dette av andre grunner også. Synd at det må sje slik, men det er Norge i et nøtteskall.

 

 

Errr... Her siver min dobbelt moral inn... Slik kjøring er forsovet greit for meg. men det beste hadde jo vært at Norge ordet slik at vi kunne få kjøre lovelig et eller annet sted. Sånn som bil inntressen blomstrer i norge så må det snart gjøres noe i en bruker vennelig måte fra statens side

 

Fattern fortalte meg om da han var ung. Er en stud siden men.

Da måkte komunen/fylke eller staten ut en bane på en elv. Slik at ungdom kunne kjøre trykt uten å være i fare for å skade andre, enn kanskje seg selv om man var veldig uheldig, i følge fattern var det allderig noen som skadet seg.

Skjønner ikke hvorfor det er blitt slutt på dette? Det trakk bilene i vekk fra gatene og inn på et sikkert område.

 

Hadde ikke vært så veldig vannskelig for norge å gjøre noe slik i dag? Et jorde som man høvla en bane på eller et vann?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror moderatorene gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å slette poster som kanskje ikke i alles øyne er moralsk riktig etc. Hvis dette får utvikle seg vil det føre til at forumet etter hvert kommer til å dø ut ved at brukerne forflytter seg til andre fora. Overformynderi er vel noe ingen setter pris på men de fleste vil nok likevel akseptere at grenser settes. Dette kan gjøres ved at moderatorene stenger tråder som etter hvert sklir ut. De fleste er vant til dette fra andre forum rundt om på nettet. Skulle det likevel bli nødvendig å slette poster (noe jeg kan forsvare i ekstreme tilfeller) MÅ det legges igjen en tekst som forklarer dette og begrunnelse for beslutningen.

Ellers vil jeg legge til at moderatorene bør passe litt på så de ikke blir alt for selvhøytidelige. Ingen vil vel anklage dere for å stå for alle meningsytringene som kommer fra de øvrige, noe dere selv later til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

 

 

Errr... Her siver min dobbelt moral inn... Slik kjøring er forsovet greit for meg. men det beste hadde jo vært at Norge ordet slik at vi kunne få kjøre lovelig et eller annet sted. Sånn som bil inntressen blomstrer i norge så må det snart gjøres noe i en bruker vennelig måte fra statens side

 

Fattern fortalte meg om da han var ung. Er en stud siden men.

Da måkte komunen/fylke eller staten ut en bane på en elv. Slik at ungdom kunne kjøre trykt uten å være i fare for å skade andre, enn kanskje seg selv om man var veldig uheldig, i følge fattern var det allderig noen som skadet seg.

Skjønner ikke hvorfor det er blitt slutt på dette? Det trakk bilene i vekk fra gatene og inn på et sikkert område.

 

Hadde ikke vært så veldig vannskelig for norge å gjøre noe slik i dag? Et jorde som man høvla en bane på eller et vann?

 

 

 

Med tanke på at staten har ca 1 milliard milliarder i overskudd, så burde de kunne brukt noen kroner på noe skikkelige greier, baner f.eks... Det fins jo knapt en bane hvor man kan kjøre personbilen sin, greit, ruudskogen 5 ganger i året..

 

 

Dessuten ville færre drept seg i trafikken, der hadde de tjent opp igjen pengene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som sa at BILFORUMET.NET inviterte til grisekjøring. Det var da bare en bruker som oppfordret til å ha litt morsom kjøring. Han

inviterte IKKE på vegne av BILFORUMET til å gjøre noe som helst ulovlig. Han la jo ganske enkelt inn en post på streetracing-forumet, som faktisk hørte hjemme der. Skal dere holde på å slette poster på den måten så er dere en gjeng med kyllinger. dere kan da vel heller passe på å legge inn en post i den tråden der dere presiserer at dette er noe som IKKE er i regi av Bilforumet og dere ikke har noe som helst med dette å gjøre og at dere tar avstand fra slik kjøring. Da har dere offisielt tatt avstand, og dere blir ikkke mistenkt for å oppfordre til ulovligheter, uten at dere trenger å gjøre dere så forbanna upopulære blant brukerene, så kunne dere faktisk ha latt den tråden stå. Kunne jo bare ha stengt den og skrevet som siste post at resten av "grisekjørings-diskusjonen" må taes på PM. det er ikke værre enn det. å drive slette poster for å være på godfot med mydighetene, minner mest om Ræv-slikking.

Har vært kjempefornøyd med Bilforumet på alle andre måter, men jeg er sterkt uenig i praksisen dere har på sletting av poster og tråder

Streetracing ER jo ulovlig (untatt på bane) så hvorfor har dere i det heletatt et streetracing forum? DET er jo å oppfordre til ulovligheter.

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

 

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaExtreme

ingen som sa at BILFORUMET.NET inviterte til grisekjøring. Det var da bare en bruker som oppfordret til å ha litt morsom kjøring. Han

inviterte IKKE på vegne av BILFORUMET til å gjøre noe som helst ulovlig. Han la jo ganske enkelt inn en post på streetracing-forumet, som faktisk hørte hjemme der. Skal dere holde på å slette poster på den måten så er dere en gjeng med kyllinger. dere kan da vel heller passe på å legge inn en post i den tråden der dere presiserer at dette er noe som IKKE er i regi av Bilforumet og dere ikke har noe som helst med dette å gjøre og at dere tar avstand fra slik kjøring. Da har dere offisielt tatt avstand, og dere blir ikkke mistenkt for å oppfordre til ulovligheter, uten at dere trenger å gjøre dere så forbanna upopulære blant brukerene, så kunne dere faktisk ha latt den tråden stå. Kunne jo bare ha stengt den og skrevet som siste post at resten av "grisekjørings-diskusjonen" må taes på PM. det er ikke værre enn det. å drive slette poster for å være på godfot med mydighetene, minner mest om Ræv-slikking.

Har vært kjempefornøyd med Bilforumet på alle andre måter, men jeg er sterkt uenig i praksisen dere har på sletting av poster og tråder

Streetracing ER jo ulovlig (untatt på bane) så hvorfor har dere i det heletatt et streetracing forum? DET er jo å oppfordre til ulovligheter.

 

 

fyyyyyyy faen som jeg skule likt å ta deg å hånda på den der!!!!!!

Ræv slikking er faen meg det retteste ordet du kan finne i denne boken! nettop derfor komenterte jeg onkel blå om min anale godsak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaExtreme

ingen som sa at BILFORUMET.NET inviterte til grisekjøring. Det var da bare en bruker som oppfordret til å ha litt morsom kjøring. Han

inviterte IKKE på vegne av BILFORUMET til å gjøre noe som helst ulovlig. Han la jo ganske enkelt inn en post på streetracing-forumet, som faktisk hørte hjemme der. Skal dere holde på å slette poster på den måten så er dere en gjeng med kyllinger. dere kan da vel heller passe på å legge inn en post i den tråden der dere presiserer at dette er noe som IKKE er i regi av Bilforumet og dere ikke har noe som helst med dette å gjøre og at dere tar avstand fra slik kjøring. Da har dere offisielt tatt avstand, og dere blir ikkke mistenkt for å oppfordre til ulovligheter, uten at dere trenger å gjøre dere så forbanna upopulære blant brukerene, så kunne dere faktisk ha latt den tråden stå. Kunne jo bare ha stengt den og skrevet som siste post at resten av "grisekjørings-diskusjonen" må taes på PM. det er ikke værre enn det. å drive slette poster for å være på godfot med mydighetene, minner mest om Ræv-slikking.

Har vært kjempefornøyd med Bilforumet på alle andre måter, men jeg er sterkt uenig i praksisen dere har på sletting av poster og tråder

Streetracing ER jo ulovlig (untatt på bane) så hvorfor har dere i det heletatt et streetracing forum? DET er jo å oppfordre til ulovligheter.

 

 

Helt enig i det.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si som Toy/Ext at hvis bilforumet.net ikke vil kobles til eller ha noe med streetracing å gjøre så burde hele streetracingforumet stenges.

Det er ingen vits i å ha et forum der det ikke kan postes på siden streetracing faktisk er forbudt!

Alle billøp skal foretas på lukkede baner eller avsperrede områder godkjent for formålet!

 

 

Off-topic: Brøyting av baner på isvann og jorder ble det nesten slutt på pga miljøhensyn og at plassen ikke var/er regulert for formålet.Idag må alle slike plasser ha en reguleringsplan, f.eks jordbruk, eiendom eller andre næringsformål.Motorsport er på vei til å bli forbudt i Norge, iallefall hvis en ser på myndighetenes prioritering av midler avsatt til sport.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Det som det handler om her er å være konsekvent.

 

Vi som brukere av forumet ser gang på gang at det slettes tråder på bakgrunn av bilforumet.net`s retningslinjer.

 

Det vi som brukere vil ha; er ett konsekvent handlingsmønster fra owners/moderators som gjør at vi vet hva vi har å forholde oss til.

 

Videre synes jeg det er viktig at owner/moderator heller stenger tråden og legger ut en begrunnelse. Dette viser ett klart standpunkt fra bilforumet.net sin side, samt at man vil unngå at alle spør "hva/hvorfor".

 

Dersom bilforumet.net IKKE ønsker å ha noe med griskjøring å gjøre så er det kanskje på tide at de tar ett lite kurs i politikk. Dere kan nemlig ikke akseptere med den ene hånden og nekte med den andre. Kanskje dere til og med må tørke av dere fliret nå det er full burnout midt i folkemengden på treff i strømmen ?? Det er jo hværtfall livsfarlig.

 

Som jeg har sagt tidligere så støtter jeg owner`s i sin endelige avgjørelse, men jeg vil at de tar en liten brainstorm og tenker seg om før de de skriker ; read the fucking manual.

 

Det er kanskje ikke en så veldig seriøs kommentar fra en kommende bil klubb ?? Dere har mye å lære.

 

jeg liker å kjøre fort. jeg synes det er kult.

jeg synes det er kult å se på biler som børner. smeller ut av potta osv osv.

 

men vi i bilforumet.net har tenkt til å starte en bilklubb med tiden...der vi skal ha banetreff. å eierne av banene synes det er fint at vi har den holdningen til streetracing som vi har. at vi ikke oppfordrer og lar folk få invitere med seg folk på noe sånt.

 

takket være det er vi velkommen til å få leie banen så nettopp du og dere kan få kjørt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi i Bilforumet.net står i hvertfall på vårt.

 

liker dere ikke det, så kan dere jo droppe å være her.

helt fritt.

 

men saken er at dere syns det er fint å kunne være inne på detta forumet, å følge med på hva som skjer i bilnorge.

 

legger vi ned forumet kommer det til å bli et tap for dere alle. det vet dere godt selv.

 

hva med i det hele tatt å være litt takknemmlig?

 

lag deres eget streetracing-forum/side

vær litt kreativ.

gjør noe selv.

ikke sitt å grin.

 

vi velger i hvertfall å drifte forumet slik at vi er velkommen til å leie baner rundt i norge.

dem som ikke liker det kan jo da trekke seg fra hele forumet.

er det så vannskelig?

90% liker banekjøring....vi prøver å få det til.

hva med at dere 10, eller nå hvor mange dere er, finner på noe annet?

 

eller er dere avhenig av forumet.....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår