Gå til innhold

bilforumet.net vs SS

Ranger emnet

Gjest

hva bør skje med tråder som omhandlet i meldingen?  

65 stemmer

1. 1. hva bør skje med tråder som omhandlet i meldingen?

• Burde tråden slettes?
      16
    • Burde tråden stenges?
      9
    • Eller burde den være helt åpen?
      42

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Det er en grunn til at dem fjærnet det da.

Og det er for å være på go'fot med myndighetene...

Hvis du leste hva jeg skrev, så så du at jeg nevnte bilforumet.net bil-klubb også... Da har myndighetene enda mer å si.

Myndighetene var _ikke_ innblandet i dette, men akkurat som en del av medlemmene på Bilforumet er de interessert i muligheten for å kjøre på bane. De er såpass voksne og oppegående at de selv tok kontakt med det organiserte motorsportmiljøet for å få innpass som en seriøs klubb. Etter et møte mellom Be-4-You og representanter fra flere parter i norsk motorsport ble det lagt opp en handlingsplan for hvordan man skulle forholde seg for at medlemmene skulle få muligheter til å kunne få teste bilen og konkurrere i lovlige former.

Bjørn V. Pedersen

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ToyotaExtreme

Han la jo ganske enkelt inn en post på streetracing-forumet, som faktisk hørte hjemme der.

Det som hører hjemme i forumene står beskrevet på forsiden av forumet.

Skal dere holde på å slette poster på den måten så er dere en gjeng med kyllinger. dere kan da vel heller passe på å legge inn en post i den tråden der dere presiserer at dette er noe som IKKE er i regi av Bilforumet og dere ikke har noe som helst med dette å gjøre og at dere tar avstand fra slik kjøring. Da har dere offisielt tatt avstand, og dere blir ikkke mistenkt for å oppfordre til ulovligheter, uten at dere trenger å gjøre dere så forbanna upopulære blant brukerene, så kunne dere faktisk ha latt den tråden stå. Kunne jo bare ha stengt den og skrevet som siste post at resten av "grisekjørings-diskusjonen" må taes på PM. det er ikke værre enn det. å drive slette poster for å være på godfot med mydighetene, minner mest om Ræv-slikking.

Har vært kjempefornøyd med Bilforumet på alle andre måter, men jeg er sterkt uenig i praksisen dere har på sletting av poster og tråder

Streetracing ER jo ulovlig (untatt på bane) så hvorfor har dere i det heletatt et streetracing forum?[/quto]

DET er jo å oppfordre til ulovligheter.

Det er til diskusjon om streetracing.. ikke en plass du skal direkte oppfordre...

Om diskusjon av streetracing får deg til å drive med streetracing er det ditt problem. Hva når man diskuterer andre ting? Får du lyst til å gjøre det som diskuteres da og?

Her snakker vi om direkte oppfordring til streetracing..

Som eks: Møt meg der og der så kjører vi om kapp, eller kom så kjører vi gris på E6....

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Fattern fortalte meg om da han var ung. Er en stud siden men.

Da måkte komunen/fylke eller staten ut en bane på en elv. Slik at ungdom kunne kjøre trykt uten å være i fare for å skade andre, enn kanskje seg selv om man var veldig uheldig, i følge fattern var det allderig noen som skadet seg.

Skjønner ikke hvorfor det er blitt slutt på dette? Det trakk bilene i vekk fra gatene og inn på et sikkert område.

Hadde ikke vært så veldig vannskelig for norge å gjøre noe slik i dag? Et jorde som man høvla en bane på eller et vann?

Hvis det var i Lillestrøm så var det nok rett utenfor Tuentangen eller på Stilla. Her ble det brøytet bane hvert år, og det ble også arrangert NM på isbane der, men så var det en eller annen fjott som fant ut området skulle bli naturreservat.

Det er vel fortsatt vann som blir brøytet til formålet, men i tillegg til naturvernere er det nok ikke så lett å finne grunneiere som vil akseptere kjøring på isen eller på et jorde.

Bjørn V. Pedersen

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Hvis det var i Lillestrøm så var det nok rett utenfor Tuentangen eller på Stilla. Her ble det brøytet bane hvert år, og det ble også arrangert NM på isbane der, men så var det en eller annen fjott som fant ut området skulle bli naturreservat.

Det er vel fortsatt vann som blir brøytet til formålet, men i tillegg til naturvernere er det nok ikke så lett å finne grunneiere som vil akseptere kjøring på isen eller på et jorde.

Bjørn V. Pedersen

Kan nok stemme det... Blir grønn av misunnelse når han forteller.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Det er til diskusjon om streetracing.. ikke en plass du skal direkte oppfordre...

Om diskusjon av streetracing får deg til å drive med streetracing er det ditt problem. Hva når man diskuterer andre ting? Får du lyst til å gjøre det som diskuteres da og?

Her snakker vi om direkte oppfordring til streetracing..

Som eks: Møt meg der og der så kjører vi om kapp, eller kom så kjører vi gris på E6....

så det er greit at jeg legger ut om kappkjøring på e6 i 200kmt+++

men det ikke greit at jeg spør andre om de vil være med på onsdag?

hvor er logikken marius? det er da mye dårliger publisitet for dere at politiet\pressen leser at det faktisk var brukere av dette forumet som kjørte som et svin på e6, som de da sikkert fikk masse meldinger om, men som de ikke klarte å få stoppa. det må da være værre det, enn at purken faktisk får et forvarsel om at det blir et race snart, da kan de faktisk være på plass når morroa starter og få stoppet det hele. og i tillegg kan lese her at dere stengte tråden med en melding om at dere var imot dette. så jeg synes argumentet med det der "standpunktet" blir liitt for tynt.

som jeg hr sagt tidligere så synes jeg at alt annet med dette forumet ar kjempebra og at dere gjør en god jobb, men at jeg er uenig med disse slettingene deres. men det er jo flere av dere som har invitert til slæddetreff, der er også ulovlig(IKKE like farlig, men likefullt ulovlig) dette lar dere slippe igjennom, og for å ikke snakke om GIO tråden, den går jo ut på å skaffe biler\sjøfører tl å kjøre idiot i oslo, DET er mye værre enn den dere sletta. så hvorfpr denne forskjells-behandlinga? er det fordi at de som starta disse trådene er nære venner av dere mod`s? skla dere ha et standpunkt at det ikke skal være noe form for oppfordringer til ulovlig aktiviteter her, så slå ned på ALLE tråder som oppfordrer til uloveligeheter, eller så vil det føles urettferdig for de andre brukerene. ikke noe forskjells-behandling her.

og håkon, tror ikke det er så klokt å tilnærma si at du driter i hva brukerne synes......

og du, jeg må da få lov ha en mening om hva du\dere gjør uten at du skal gi utrykk for at hvis jeg ikke liker deres handlinger å er jeg uønska her....? eller hva?

jeg synes at det virka som at dere var mer som "en av gutta" tidligere, nå virker det som dere nesten har glømt hvasom er morro, og er mer opptatt av å tekkes media og myndighetene.

dere er ikke lenger et forum for alle bilintreriserte, men et forum for folk som synes streetracing er fy. og som aller helst skal ha samme mening som dere.... er litt trist den utviklinga, for jeg har egentlig blitt litt avhengig av bilforumet....

tror der er fler enn meg som synes at noen av modsa virker litt arrogante, ( ikke alle modsa, men noen av de) :(

og håkon, den kommetaren om at hvis dere legger ned så er det vårt tap? hmmm tror det hadde blitt stusselig her hvis det bare ble dere modsa igjen her? tror ikke at du skal være så arrogant at du tror at vi ser opp til deg og kysser dine føtter bare fordi du er en av de som står bak bilforumet, du burde vel være litt klokere enn å be brukerene være takknemlig for at du "gidder" å drive bilforumet? det er faktisk IKKE DU som ER Bilforumet, du er bare en del av det, bilforumet er faktisk alle brukerene også, samlet utgjør du og resten av modsa og ALLE brukerene BILFORUMET.NET.

som jeg sa lenger opp, jeg er kjempefornøyd med resten av alt dere gjør, bilforumet er et bra forum, men jeg trenger ikke å like alle handlingene deres av den grunn eller hva?

håper der tåler å høre litt kritikk og få noen meninger om hva som kan gjøres anderledes? uten å slette posten min? (Obs.Fare.IRONI)

som sagt, skal dere slå ned på noe som oppfordrer til ulovligheter så slå ned på alt.

det er foresten ingen som ser i ettertid at dere gjør noe for å stoppe plannlegging av ulovligheter ia forumet hvis dere sletter trådene, steng dem med en siste post om at dere ikke har noe med dette, at dere tar avstand fra dette og at skal dette diskuteres videre så ta det via PM. tar dere poenget? det vil jo synlig-gjøre standpunktet deres mye mer da? ikke sant?

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Her har dere selv startet et forum spesielt for streetracing,

men vil liksom ikke oppfordre til streetracing. Det er dobbeltmoral på det verste!

Men er det ikke typisk for Ola Dunk å måtte smyge seg usett rundt?

Det er ikke så veldig mye som har forandret seg siden Gjest Baardsen og Ole Høilands tid. Da ble man også satt i gapestokken for det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

jeg liker å kjøre fort. jeg synes det er kult.

jeg synes det er kult å se på biler som børner. smeller ut av potta osv osv.

men vi i bilforumet.net har tenkt til å starte en bilklubb med tiden...der vi skal ha banetreff. å eierne av banene synes det er fint at vi har den holdningen til streetracing som vi har. at vi ikke oppfordrer og lar folk få invitere med seg folk på noe sånt.

takket være det er vi velkommen til å få leie banen så nettopp du og dere kan få kjørt der!

Håkon, du må ikke finne på å ta dette personlig. Men du må skjønne at du må ha 2 hatter - jeg har selv ett verv i en av norges største bilklubber og vet altfor godt hva dette dreier seg om. Når representanter for Bilforumet.net er i offentlighetens lys, både her og ute på "street meets" så må dere praktisere hva dere preker. Vi skal ikke mange månedene tilbake i tid før samtlige i Bilforumet.net crew sat og skrek at det nå var det på tide med litt børnings. Indelingen av forumtråder her viser vel også noe helt annet enn dere sier. Jeg må si jeg rister litt oppgitt på hodet, dere gjør en knall jobb, men hør etter når folk har invendinger. Husk at uten oss er det heller ikke ett bilforum. Om Bilforumet.net ønsker å dreie vekk fra den opprinelige ideologien sin om ett tett forum med mange tøffe aktiviteter så kanskje dere skulle tråkle sammen en "pressemelding" eller lignende.

Jeg for min del vet hva det vil si å styre skuta, det er ikke annet enn kjeft å få uansett. Om dere synes denne tråden er tøff å håndtere vent til dere snakker til folk som står rett foran dere.

PS. Jeg har sagt det før og sier det igjen, dere gjør en knall jobb, jeg støtter enhver avgjørelse dere måtte ta så lenge den fremmer miljøets videre eksistens. Men husk å hør etter hva medlemmer sier, ellers varer ikke dette eventyret lenge .... ei heller noen klubb.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Her har dere selv startet et forum spesielt for streetracing,

men vil liksom ikke oppfordre til streetracing. Det er dobbeltmoral på det verste!

Men er det ikke typisk for Ola Dunk å måtte smyge seg usett rundt?

Det er ikke så veldig mye som har forandret seg siden Gjest Baardsen og Ole Høilands tid. Da ble man også satt i gapestokken for det minste.

Vi har alldri starta dette forumet for å fremme streetracing... hvor du har det skulle jeg gjerne visst...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gringo. Cut the crap! INGEN her representerer forumet. jeg ville ikke gjort det om jeg fikk betalt som spons!!

VI REPRESENTERER OSS SELV!!!

Tiobake til selve TREFFET TIL C0RVETTE!!

Sorry folx. det blir ikkeno kjøring på lørdag!

Noen som har hørt no fra C0rvette??

Jeg ble selv hentet av mor. corvette ble oxo henten.... i en rød å hvit bil med saftblander på taket (ambulanse)... Hakke hørt no fra han siden da!

Et lite videklipp...

http://www.rdlx3m.com/crash.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider