Gå til innhold

En liten vinteroppgradering

Ranger emnet

Freeman

Anbefalte innlegg

Jaja så Var den forbanna kalde vinteren kommet, snøskavler store som fjell og spade å slepetau i bagasjen. Hva er da annet å gjøre enn å hute seg inn i garasjen, krype inn i termodressen og sette igang og skru før negelbiten tar livet av en.

Men først en tur til den lokale "Pengesluken" for å finne noe å skru på bilen (som forøvrig er en BMW 325 cab).

Har nå bodd i en garasje kaldere en svalbard i noen dager nå og resultatet ser dere her.

DSC01374.JPG

DSC01381.JPG

DSC01377.JPG

Effekanlegget fikk vi ikke bilde av da vi skalv så jævli på hendene etter å ha montert.

Senkesett: Eibach Multipro street Høyde og trykk justerbart

Lykter : Hella "engleøyne" Klarglass chrome

Effektanlegg: Simons "Potetkanon"

Bremser: Ebc slisset vent skiver med green stuff. Og litt blod fra montør.

Luftfilter : Alt for stort fra Hp racing.

Baklykter: FK automotive crystal clear rød/hvit

mere på veg men posten sliter vel på holkeføret sånn som vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som er bra oppgradering du har gjort der ja.

Husk og vær litt forsiktig med bremsene de første ukene. Ikke ta noe kjempe nedbremsinger før klossene har tilpasset seg skivene.

Jeg hadde samme bremsene fremme og bak på min E36 325i og synes det var ok. De var bedre enn orginale, men ikke forvent deg porsche bremser for det er det ikke.

Ikke juster fjørene for stive da...

Lyktene vill jeg helst ikke kommentere, men eller så ser det bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme bremse oppsettet på min bmw... STØRSTE dritten som finnes! bedre med orginalt. Med green stuff klosser slo skivene sprekker like store som inngangs døra i butikken der jeg kjøpte dritten.. vart så anbefalt reed stuff klosser... med NYE skiver... akkuratt samme problem etter 2 uker.. var forøvrig kjøpt hos exspert sjappa BE4YOU... bullshit ... hvem er jan?

INGEN tingen er perfekt orginalt!

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant :)

Det justerbare senkesettet misunner jeg deg, jeg vil ha meg et slikt jeg også.. Har fortsatt hele vinteren på å bestemme meg og finne et bra, men et prisvennlig et. Hva betalte du for dette, og hvor kjøpte du?

Ellers så hører jeg mye dritt om EBC sine bremser, og tenker selv å gå for Brembo skiver, og evt orginale klosser eller noe annet som ikke gir så mye bremsestøv..

Hella sine angeleyes er pene i klarglass, men ringene er stygge.. Altfor små, og de ender 'nede', det er feil.. Baklyktene dine er pene.. :)

Bilder av eksosanlegget? Hva betalte du for dette? Mye arbeid å montere? Bilder av luftfilteret? Hva betalte du?

Takk for svar

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har dårlig erfaring med EBC er de som tror at det er MoveIt eller Porsche bremser de monterer. DET ER DET LANGT IFRA.....

Jeg kjørte med Turbo Groove skiver og Greenstuff klosser 3 ganger på Rudskogen på min E36 325I. De lugger noe bedre enn orginalt, men mest av alt så tåler de mere varme. De som mener orginal bremser er bedre enn EBC har ikke veldig mye forståelse om hva EBC egentlig er. Skulle likt og se du kjøre 20 runder på Rudskogen med en 325i uten at bremsene "fader" med orginale klosser.... Tenker du hadde rukket nesten 5 runder før orginal bremsene hadde takket for seg.

En annen fordel meg Greenstuff er at de støver lite med normal kjøring. Jeg kjørte 40000km på min Turbogroove skiver, de sprakk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja da har vi klart å tinet fingrene å tatt noen bilder til.

bilen er forøvrig en kompis sin (som sliter litt med staten og den plastikkdingsen som bør være i lommeboken etter en liten motorsykkeltur med noe saftblandingsfirma bak seg)

luftfilter.

800x600DSC01392.JPG

baklykter og simons effektanlegg.

800x600DSC01397.JPG

en kald vinterskveld.

800x600ACFFEA2iayZJ.jpg

En sommerdag før oppgradering.

800x600DSC00942.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal du velge deg bremser og har valget mellom EBC og brembo??? da er det vel som om du skal få en bil av norsk tipping og har valget mellom skoda og BMW... DU velger ikke SKODA da eller? men gjør du det så kan du vel også kjøre med EBC bremser... :hello: 104_0454.jpgLykke til HER ser du åssen det går!

INGEN tingen er perfekt orginalt!

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, enig med BIG her.

EBC er bare dritten, har ikke hørt annet enn negative ord om de bremsene der, har også greenstuff klosser selv, og de støver mer enn de orginale og bremser ikke noe bedre.

Brembo derimot har jeg bare hørt lovord om, men prisen er jo noe stivere.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider