Gå til innhold

Startmotor 86 mod Camaro som knekker

Ranger emnet


Biff

Anbefalte innlegg

Hei, har en kompis som har en 86 modell camaro (iroc tror jeg det heter, har dessverre ikke så peiling på amcar :( ), og han har ett litt pussig problem, huset på startermotoren hans har knekt når han prøvde å starte bilen. dette har skjedd med tre startermotorer på bilen.. noen som har noe tips til han hva det kan være som er grunn til denne feilen? er forresten en 5 liters motor. Håper noen vet noe, for bilen hans står nå, og det er jo ikke noe annet enn synd med en så pen bil ;)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAn må passe på at han skifter til nye bolter kjøpt på Bergheim eller andre steder der man får de rette boltene, pluss en meget viktig ting fest også startmotoren i en tredje feste i motsatt ende av startkransen , dette er viktig startmotoren er så kraftig at den kan vri seg og værre er det hvis boltene er slærkete.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm takk for posting Biff.

 

Camarocab: ja, brukte nye bolter for starter. men tredje feste? satt ikke noe som indikerte noe feste på den motoren som satt der.. var heller ikke noe tredje feste på den startmotoren jeg bytta på gamlebilen...

 

kunne du forklare nærmere?

 

...og hvis du vet hvordan man faktisk skal shimme en startmotor til en 305 så hadde jeg vært veldig takknemmlig... finner ingen info på det noensteder egentlig... ikke i hverken bøker eller på nett.

 

ser ut til at bilen blir prosjekt snart uansett, men jeg må få fiksa startmotoren uansett.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camarogeddon

...og hvis du vet hvordan man faktisk skal shimme en startmotor til en 305 så hadde jeg vært veldig takknemmlig... finner ingen info på det noensteder egentlig... ikke i hverken bøker eller på nett.

 

-Camarogeddon

 

Her ligger det en forklaring på å shimme startmotor:

http://www.carcraft.com/howto/2988/index3.html

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camarogeddon

hmm takk for posting Biff.

 

Camarocab: ja, brukte nye bolter for starter. men tredje feste? satt ikke noe som indikerte noe feste på den motoren som satt der.. var heller ikke noe tredje feste på den startmotoren jeg bytta på gamlebilen...

 

kunne du forklare nærmere?

 

...og hvis du vet hvordan man faktisk skal shimme en startmotor til en 305 så hadde jeg vært veldig takknemmlig... finner ingen info på det noensteder egentlig... ikke i hverken bøker eller på nett.

 

ser ut til at bilen blir prosjekt snart uansett, men jeg må få fiksa startmotoren uansett.

 

-Camarogeddon

 

 

Starteren er skrudd sammen med gjenomgående lange skruer. I den enden som ikke er inn mot motoren er det muligheten til å skru fast en "krok" (originalt GM del) som er festet i blokka, denne vil forhindre at startmotoren vrir seg under belastning og vil derfor forhindre at startmotoren sprekker/knekker i huset.

 

Ble du klokere nå.:) Detter ikke så lett å forklare.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei noe klokere ja. har ingen problemer med å skjønne forklaringen din, selv om jeg faktisk aldri har sett den delen før..

 

var vel flaks at starteren i gamle capricen overlevde da.

 

menhvel. får gå til anskaffelse av den støttearmen når jeg bestiller ny starter, samt gjøre en skjekk av hvor fin flexplata mi er.. er vel best å skjekke når jeg allikevel har ting åpent.

 

Takker for forklaring

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar en skrutrekker og vipper ut tannhjulet fra startern så det glir inn i startkransen, så shimmer du starteren på den ene eller den andre bolten, evt begge, så du får ca 1 mm klaring fra dalen på det ene tannhjulet til toppen på en tann på det andre tannhjulet, funket bra for meg, hadde også problemer med at huset knakk, jeg bytte bare huset i første omgang, da jeg knakk nye hus fant jeg ut at akselen i starteren var bøyd, når jeg kjøpte ny starter og shimmet riktig ble det bra. Husk å ikke stram boltene for mye, huset er i aluminium og sprekker veeldig lett hvis du strammer for hardt. Er ikke sikker på moment på de boltene, men det ville ikke vært dumt å finne ut det, kanskje det står på linken i tråden her?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hintet. Ante ikke at de solgte løse hus. var ikke ille dyrt heller.

 

grei sjappe de av den typen.. folka bak disken veit hva de selger, og gidder faktisk å svare på spørsmål. Oftest så møter du den typen folk som ikke bruker et sekund på å forklare ting, eller som bare pusher deler og ikke har snøring i det hele tatt.

 

det er bare det å finne dem som ikke alltid er fullt så lett :)

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår