Gå til innhold

BMW som førstebil?

Ranger emnet

sirIdar

Anbefalte innlegg

Jeg blir 18 om to måneder. Regner med å kjøpe en bil til ca 55-60 000(bilen, forsikring utenom dette). Har kikket litt rundt på internett(finn.no/autodb), og har begynt å sikle litt etter BMW... (igjenn...).

Vil dere anbefale meg å kjøpe BMW som førstebil? Og i såfall hvilken(har gjennomsnittlig dårlig peiling på bil...). I tilleg har jeg oppfattet såpass at å forsikre en BMW kan sespå som alt annet enn en drøm...

Noen som har noen hint, tips eller råd som kan hjelpe meg?

Jeg vil ha bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe min 316 :P

Nei,hva med en e36? fin bil. Burde ikke være umulig å få i den prisklassen. Eller muligens en e34. Disse finner du med store motorer og fint mye utstyr til en billig penge.

Men har ikke peiling på hva di koster å forsikre..(e34 altså)

Men for all del ikke kast deg over første og dårligste bil, kan ikke akkurat si at jeg tenkte så lenge da jeg var å så på min bil. Beggynte å bli dessperat etter bil da. :(

Men er jo ikke alltid så dumt å ikke å kjøpe bilen med den største motoren med en gang...litt kjekt å ha lappen også. Ikke bare miste den den første måneden :P

EDIT: selv følger jeg veldig godt med på hva som blir lagt ut av biler i distrikte,(går med tanker på å bytte bil ja) og syns det er greit å følge med på hva som skjer, hvilke som blir solgt etc.. Ser det er flere biler som har vært lagt ut både 2-3-og 4 ganger før. Må jo være noe med disse bilene siden INGEN vil kjøpe dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW som første bil kan gå greit har du litt intekter i månenden til forsikring. Jeg måtte ut med veldig mye året for min 320 E36. Men jeg hadde jo bare lappen i 11 dager og bilen i 2 da. Så røk lappen til helvette! Politiet legger mer merke til deg nå du kommer i en BMW. Men en kul første bil får du i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

BMW som første bil kan gå greit har du litt intekter i månenden til forsikring. Jeg måtte ut med veldig mye året for min 320 E36. Men jeg hadde jo bare lappen i 11 dager og bilen i 2 da. Så røk lappen til helvette! Politiet legger mer merke til deg nå du kommer i en BMW. Men en kul første bil får du i hvertfall

Som sagt, var litt greit å starte med en 316..Er hvertfall litt letere å ikke miste lappen. Ikke noe lyskryss-racer nei :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 91mod 520i(e34), grei førstebil det. Jeg betaler 4800kr i året for delkasko, står på faren min med 50%. Har ikke sjekket så mye på forsikring, men skal skifte og se om jeg klarer få det til en grei pris på meg selv når jeg blir 18.

Kan ikke si at bilen min er sprek, men er en grei bil med god plass og komfort. Er jo i tillegg en sikker bil.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW som førstebil anbefales!

I den prisklassen finner du rimelig strøkne e36 318i eller kanskje is utgaven, det vet jeg ikke, men 318i er jeg rimelig sikker på at du finner et bra eksemplar til 55-60000kr.

318i har vel 115hk, og er altså ikke noen racer, men jeg hadde en slik, og det gikk greit nok liksom... som førstebil er det jo perfekt, etter mitt syn...

Forsikringen på min 318 var heller ikke gale... ca 4000 pr år, men da reg på min far, 75% bonus, og har samme forsikringsselskap på alt som kan forsikres :)

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha bmw må du ha 6'er! det er et must! kjøper du deg en 318/316 e36 må regne med å bli sittende med bilen til du blir 90!

320 e36 får du for den prisen! en meget bra en og! ikkenoproblem!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

skal du ha bmw må du ha 6'er! det er et must! kjøper du deg en 318/316 e36 må regne med å bli sittende med bilen til du blir 90!

Hvis dette med pris stemmer, vil jeg også anbefale å gå for en 320 eller høyere, men da må du regne med vesentlig mye høyere forsikring...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er ikkeno problem det heller hvis du har foreldre å forsikre på! betalte 3600 på delkasko på 325 jeg..husker ikke om det var pr. halvår eller hva det var..men uansett er det ikke no problem å leve med det!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

hva mener du med at man bli sittende med en 318/316 e36 til man blir 90??

med en gang det er snakk om bmw sier "Alle" at du bare må ha sekser'n! bil med sekser er da lang fra noe "must" eller noe som er "vanlig" blant folk flest, en 316/318 med fire sylindere går da akkurat like bra som hvilken som helst annen bil i samme klasse

skjønner ikke den "skal du ha bimmer må du ha sekser'n" jag ass!

-BMW 318i E30 2 dørs 1987

Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M 4-life

med en gang det er snakk om bmw sier "Alle" at du bare må ha sekser'n! bil med sekser er da lang fra noe "must" eller noe som er "vanlig" blant folk flest, en 316/318 med fire sylindere går da akkurat like bra som hvilken som helst annen bil i samme klasse

skjønner ikke den "skal du ha bimmer må du ha sekser'n" jag ass!

Enig. En 4'er bmw må da være bedre enn en corolla..? Eller andre kjedelige biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. den evige diskusjonen.. 4 vs 6.. Jeg har faktisk begge deler, sitter firer i delebilen og sekser i godbilen.. Vil driste meg til å si at firerne til BMW er gode motorer, stort sett mer sportslige og kjappe en firsylindra motorer av andre merker.. Men, hvis du skal sette en BMW firer oppmot en BMW sekser så vinner seksern, er helheten som gjør det.. Gassresponsen, lyden og bånndraget..

Vil anbefale deg å se på og prøve begge deler før du kjøper det ene eller det andre.. Koster ikkenoe å prøve! :D

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M 4-life

De er rett og slett jævlig tungsolgt hvis du ikke vil tape alt for mye penger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider