Gå til innhold

fjusking på motor

Ranger emnet


Rockford Fosfate

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en 323 GTR

 

Har et problem som jeg gjerne vil bli kvitt.

 

Når jeg gir på i 2-3 gir med full gass så virker det ut som motoren fjusker og d tar litt tid før den når fullt turtall i forhold til det som skal være normalt. Akkurat som den holder igjen litt å lager litt rrr-lyd som er vanskelig og forklare. Men for all del går bilen bra men akkurat d der som jeg vil ha vekk. En ekte gt-r eier tar godt vare på gulle sitt.

 

Skal skifte plugger, vannpumpe, regreim, strammhjul, rotor, olje, filter etc neste uke, samt rense det koniske filteret. Kan hende d er noe av det jeg skal skifte som gjør at den går slik?

 

Bare å komme med forslag. Gjerne du også MAZDAFUN som er ekspert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå må du ikke ta meg vann over hodet...eller noe sånt.

 

Gratulerer med GT-R.

 

Ta servicen du, og skift for all del bensinfilteret også. Rotor og fordelerlokk er noe som holder sinnsykt lenge på Mazda, så hvis du vil spare litt penger, og ikke ser noe galt med det, la være å skifte det, hvertfall i første omgang.

 

Bare spør om det er noe mer. Evt. kan jeg sende deg nummeret mitt på en PM, så har du også tilgang til 24 timers service på telefonen...(følger med alle kule Mazda biler, eh.?)

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

NMå må du ikke ta meg vann over hodet...eller noe sånt.

 

Gratulerer med GT-R.

 

Ta servicen du, og skift for all del bensinfilteret også. Rotor og fordelerlokk er noe som holder sinnsykt lenge på Mazda, så hvis du vil spare litt penger, og ikke ser noe galt med det, la være å skifte det, hvertfall i første omgang.

 

Bare spør om det er noe mer. Evt. kan jeg sende deg nummeret mitt på en PM, så har du også tilgang til 24 timers service på telefonen...(følger med alle kule Mazda biler, eh.?)

 

mvh

 

For all del RING, ikke send melding. De svarer han aldri på likevel :D :D

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lich

 

For all del RING, ikke send melding. De svarer han aldri på likevel :D :D

 

Frekk ell' :D

 

Ringe er best. Jeg er så lat til å skrive meldinger. Jeg mener etter 'nte meldingen med hva som kan værefeil med bilen, eller hvordan man skal trimme, etc, så er det like greit å ringe. Det går fortere, og er en mer nyansert måte å kommunisere på, mener da jeg.

 

Beklager, er ikke noen super sms/PM 'er .

 

Ringer du og ikke får svar, er det stort sett for at :

 

1. Noen andre er på linja

 

2. Jeg sover (noen har faktisk ringt 0230 (midt på natta) på en hverdag.

 

3. Jeg er på jobben, og kan ikke ta telefonen (f.eks. holder kurs. Når så du foreleseren ta mobilen sist midt under timen?)

 

4. Eller på kino.

 

5 eller..?

 

Men stort sett forsøker jeg å svare på det jeg kan så snabbt som mulig..:D :D

 

PS:Hvis dere lurer på noe, og det må skje raskt, ring Mazda Norge davel. Da får dere svar....eh?

 

Merk : Ikke noe sur-posting dette her. Bare fortsett å ring/post/PM, etc. Bare forstå at jeg har ett liv jeg også (-en jobb hvertfall :D )

 

mvh

 

 

 

mvh:cocain:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen

 

Litt travelt for tiden..

 

0 ulyder 0 fjusking på bilen nå

 

Har skiftet en del deler:

 

-bensinfilter

-det svarte på høyresida i torpedoveggen

-plugger

-rotor

-olje og filter

-renset luftfilter

-vannpumpe

-drivleddsmansjetter

-dempertårn lager

-baklyktepakninger

-styrekule høyre side

 

 

Tror ikke det var mer

 

Jævli fornøyd nå

 

Chippet s2 me ca 250hk, spis drit, here I come whit my mazda

 

Har du fortsatt den cooleren frank ove?

 

Skulle gjerne hatt en slik

 

Har du forresten vindussveiv t overs og kanskje et dørtrekk høyre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår