Gå til innhold

Hva må gjøres medtanke på 68mm ladehjul

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Nei, RSG60, har ikke testa din enda. Kjører med orginal hjul + reim inntil jeg får chip.

S-tec chippen til Salmacis var beregnet på 272/276° asymmetrisk kam, går det galt om jeg bruker den chippen?

Dette er hva han fant utav om chippen:

S-Tec Stage 3 Chip laget for 68 Reimhjul, 272/276° asymmetrisk kam og skal kunne gi opptil 210HP på frisk motor og med stor Ladeluftkjøler ifølge S-Tec. Ifølge ryktene er chippet laget av Hohenester for S-Tec.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ikke har planer om kam og porting osv. hadde jeg gått for denne løsningen:

SNS steg 2 chip og 3,5 bar FPR.

3.5 bar fuel pressure regulator -Part # is Bosch # 0 280 160 263 -- Porsche Part #: 944 110 198 03

www.snstuning.com

Stian Sele som har SStuning trur jeg selger disse.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du aldri har tenkt å bytte til en trim kam, er nok SNS Stage 2 en god løsning, Stian (http://www.sstuning.no) hjelper deg dersom du ønsker dette ;)

Men dersom du har tenkt å bygge på etterhvert og hive på en trimkam, kunne kanskje S-Tec chippen vært en billig start. Da kan du kan bygge ut litt etter litt, uten å måtte kjøpe ny chip straks du bytter til trim kam. Dette forutsetter selvfølgelig at det er ok å kjøre S-Tec chip med orginal kam.

Skal sende en mail til S-Tec og høre om det går greit å bruke chippet uten trimkam. Chippet funker ihvertfall like greit med 272/276 som med 268/276 assymmetrisk kam ifølge S-Tec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra S-Tec nå.

Oversatt fra Tysk:

Ja chippet er også kjørbar uten kamakslingen, men CO verdien må justeres på nytt da ellers motoren kan gå for magert i del lastområde.

****** svar fra S-Tec ********

Hallo,

ja der Chip ist auch ohne Nocke fahrbar.

Es sollte aber der CO-Wert nochmals neu eingestellt werden, da der Motor sonst im Teillastbereich abmagern kann.

Del Last området, er det sånn ca 2000-4000 omdreininger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har plutselig en SNS stage 3 som står i min bil til salgs om ikke lenge. Har kjørt denne med 3.5 bars FPR, 68 mm reimhjul, originale dyser og original kam. Chippen er laget for en litt hissigere kam som jeg ikke husker nr på i farten, men det har gått som snus å kjøre uten..

Får sende en Pm hvis det er interessant.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider