Gå til innhold

Xenon ombygging billig pga av dollarkurs

Ranger emnet

Lionstar

Anbefalte innlegg

Siden dollarkursen er så lav, er det billig og kjøpe Xenon ombygging sett fra USA. Omtrendt halvparten av prisen til biltema sitt sett til 3500. Sett sett helt ned i 240 dollar, som jo er 1450 kr.

Spørsmålet mitt.

I bilen, så er det jo 2 stk H1 pærer på hver side. Tilsammen 4.

(lyskastere på en A6, C4)

Når det bygges om til Xenon, brukes det xenon på både nær og fjær, eller er det bare på nær?

Det blir jo dobbel pris, om det skal bygges om med 4 pærer.

Og til slutt, er slike sett brukbare saker, eller bare masse trøbbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en kort artikkel om ombygging av til Xenon fra vanlige nærlys, og det var på det ikke å anbefale i det hele tatt. Jeg husker ikke nøyaktig hva det stod, eller hvor det stod , men det var i et norsk motorblad, og det stod det enkelt å greit at det var livsfarlig pga linsene som er lagd for å betjene "vanlige" lys ikke var spesielt egnet til Xenon , og at det ble et rent helvete i tåke, med mer.. Som sagt så husker jeg ikke hva det stod, men jeg la fort mine tanker om å oppgradere langt vekk for en stund. Men nå kan det jo være du har tenkt å oppgradere opptikken også ?

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet endel litt eldre biler har dårlige lys :(

Du får kjøpe noen bra Osram pærer, og holde deg langt unna biltema-pærer. Evt. gå et hakk opp på watt-effekten, men kan ikke garantere at ikke sikringer vil gå, og at selve pæreholderen vil tåle den ekstra effekten. Men flere jeg kjenner har prøvd og ikke hatt problemer med det.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Vet endel litt eldre biler har dårlige lys :(

Du får kjøpe noen bra Osram pærer, og holde deg langt unna biltema-pærer. Evt. gå et hakk opp på watt-effekten, men kan ikke garantere at ikke sikringer vil gå, og at selve pæreholderen vil tåle den ekstra effekten. Men flere jeg kjenner har prøvd og ikke hatt problemer med det.

Kjenner du noen som har erfaringer med biltema xenonen da?

Lurte på om de er så dårlig som alle vil ha det til...

Kjenner noen som har et slikt sett, men han er strålende fornøyd!

Og også andre som mener at det er bare dritt...

Er det verd penga eller??

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at xenon settet fra biltema duger det, men om det ikke er med automatisk høydejustering får du ikke godkjent det, og det er jo litt kjipt. Men for all del, endel av det de selger der er både billig og bra.

Men pærer kan jeg ikke anbefale å kjøpe der :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare til å bytte tilbake til vanlig halogen når man eu godkjenner den da?

Slik han jeg kjenner har gjort det, ble til og med stoppet i teknisk kontroll, og de sa ingenting på lysene de var bare strålende fornøyd for at det i det hele tatt var lys der foran:D

Eneste fordelen jeg kan se ved å kjøpe xenon på biltema er jo at det er et billig sett, og at hvis det er noe feil med det (som det ofte er) så har man alltid biltema liggende nær deg, så man kan evt reklamere...

Det kan jo bli litt mer vanskelig hvis man bestiller f.eks. fra USA eller annet norsk nettfirma..

Eller hva?;)

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatisk høyderegulering, betyr at lysenes vinkel justeres automatisk. Dvs. laster du bilen din full av tunge ting i bagasjerommet, slik at fronten peker mer opp, vil du uten automatisk regulering ha nærlys som lyser mye høyere enn vanlig. Dette er ulovlig med xenon lys siden de er såpass sterke. Du må derfor ha lys som automatisk senker seg, og har riktig vinkel mellom bilen og veien hele tiden, slik at de ikke blender.

Har xenon på 9-5 Saab`en, og det skjærer i øynene å se rett inn i dem kan jeg love deg :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider