Gå til innhold

SELGES: Trimkammer mm.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nye trimkammer med ytelser som/bedre enn Schrick selges til alle firesylindrede VW/Audi. Kvalitet som på orginale kammer (maskinerte), selger også orginale VW/Audi Motorsport-kammer.

Selger også det meste av motordeler for oppgradering/rep, justerbare kamdrev, sportseksos, clutcher, pakninger mm.

 

Alt til hyggelige/uslåelige priser :)

 

Send PM for mer info, eller helst mail til info@veloxmotor.com

 

 

--- VELOX MOTOR ---

techtonics_black.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Danna

Hva slags clutcher er det ? Må ha ny toppakning etc siden jeg skal ha opp motor i vinter. Metallpakning ?

Pris på kam ?

 

Har mange muligheter når det gjelder clutch; Sachs, Techtonics og Star clutch. Fra standard til over 600NM for VW 16V. Lamell i orgianisk materiale, kevlar, karbon, keramisk eller sinter. Clutcher som tåler over 500Nm, er lettere på pedalen enn orginalt og kona kan fortsatt kjøre bilen i byen. Mail til info@veloxmotor.com for mere informasjon og priser. Har til de fleste bilmerker/typer.

 

Har topp-pakninger, også metall. Bolter, etc.

 

Kammer koster fra kr 2790,- til 16V.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Originally posted by PerryZaphire

Skaffer du grei trimkam med monteringssett til 88 golf 1.8 sport ?

 

Joda. Kr 2290,- for orginal Audi/VW motorsport kam 268grader. Du har hydrauliske løftere, er disse i orden (ingen ventiltikking) er det bare å montere kammen rett i. Finnes også en snillere kam på 266grader til 2090,- og en råere kam på 276grader til 2790,-

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PerryZaphire

268graders kammen... merkes den godt på en original motor ?

greit å montere?

 

268grader gir ca. 10-12HK på orginal 1.8liter 90HK/112HK. Ikke sikker hva du får på 107HK motoren. Dette merkes godt, ja. Lett å montere, men ta gjerne med en kamerat som har gjort det før.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Høres litt interessant ut dette ! Ser du fører TTT produkter, som jeg bare har hørt bra om ! Prisene var hyggelige og (driver med slik handel som deg, bare på andre områder, så jeg vet mye om hva som skal til for å tjene penger på dette) :) Hvor mye skulle du hatt for noe som har litt over 270 grader til 16v ? Både eksos og innsug that is...

 

270 graders kammer på 1,8l 16v er nok litt i meste laget med resten orginalt

 

Ta en titt her, les og lær

 

http://www.clubgti.com/forum/forum_posts.asp?TID=52550&KW=9a

 

Her er noen specs og grafer også.

 

RobT 9A 2 litre, ex BRM180 unit with Schrick 276° cams,DTH throttle bodies with Lumenition ECU - 199.8 bhp / 156.7 lb/ft

Speedo KR 2 litre RE2000 unit with Schrick 276° cams, running on K-Jet with 50mm inlet manifold - 191.0 bhp / 155.8 lb/ft

 

Barny 2 litre ABF block, Stealth head and Schrick 276° cams also running on K-Jet with a 50mm inlet manifold - 189.6 bhp/ 148.1 lb/ft

 

GVK 9A 2 litre, standard 9A head with KR cams, running on K-Jet with a 42mm inlet manifold - 174.3 bhp / 151.9 lb/ft

 

 

march2004power.jpg

 

march2004torque.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PerryZaphire

jeg kan være intr. i den motorsport kammen men jeg må avvente bittelitt... skal kanskje hente ny golf i helga serru ;)

Du har vel slikt på lager eller noe ?

 

Joda, har de fleste kammer på lager.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Snakker vi pr.stk da eller?

(2 på 16V)

 

Ny "KR" innsug-kam koster 2790,-

Gir mere sprut i PL og 9A motorer.

Eksoskammen fra KR og PL/9A er lik, trenger derfor ikke bytte denne.

 

254graders kam-sett med drev koster 5190,-

Dette er to kammer. Gir veldig godt dreiemoment. Ca. 150HK i 9A motor (som er 136HK orginalt)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Høres litt interessant ut dette ! Ser du fører TTT produkter, som jeg bare har hørt bra om ! Prisene var hyggelige og (driver med slik handel som deg, bare på andre områder, så jeg vet mye om hva som skal til for å tjene penger på dette) :) Hvor mye skulle du hatt for noe som har litt over 270 grader til 16v ? Både eksos og innsug that is...

 

Takker for positive kommentarer :)

 

Har kamsett med drev på 268grader, 276grader og 288grader. Samtlige koster 5990,-

Har også justerbare drev som passer 16V. Koster 1290,- i polert aluminiumfinish. Har da muligheten til selv å justere turtalls-spekteret.

 

 

Som "Polo Classic" sier, anbefaler jeg 268grader til motorer med orginal topp og sprut. Har du dobble forgassere og/eller portet topp kan jeg anbefale 276grader.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår