Gå til innhold

SELGES: Trimkammer mm.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Nye trimkammer med ytelser som/bedre enn Schrick selges til alle firesylindrede VW/Audi. Kvalitet som på orginale kammer (maskinerte), selger også orginale VW/Audi Motorsport-kammer.

Selger også det meste av motordeler for oppgradering/rep, justerbare kamdrev, sportseksos, clutcher, pakninger mm.

Alt til hyggelige/uslåelige priser :)

Send PM for mer info, eller helst mail til info@veloxmotor.com

--- VELOX MOTOR ---

techtonics_black.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Danna

Hva slags clutcher er det ? Må ha ny toppakning etc siden jeg skal ha opp motor i vinter. Metallpakning ?

Pris på kam ?

Har mange muligheter når det gjelder clutch; Sachs, Techtonics og Star clutch. Fra standard til over 600NM for VW 16V. Lamell i orgianisk materiale, kevlar, karbon, keramisk eller sinter. Clutcher som tåler over 500Nm, er lettere på pedalen enn orginalt og kona kan fortsatt kjøre bilen i byen. Mail til info@veloxmotor.com for mere informasjon og priser. Har til de fleste bilmerker/typer.

Har topp-pakninger, også metall. Bolter, etc.

Kammer koster fra kr 2790,- til 16V.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Originally posted by PerryZaphire

Skaffer du grei trimkam med monteringssett til 88 golf 1.8 sport ?

Joda. Kr 2290,- for orginal Audi/VW motorsport kam 268grader. Du har hydrauliske løftere, er disse i orden (ingen ventiltikking) er det bare å montere kammen rett i. Finnes også en snillere kam på 266grader til 2090,- og en råere kam på 276grader til 2790,-

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

268graders kammen... merkes den godt på en original motor ?

greit å montere?

268grader gir ca. 10-12HK på orginal 1.8liter 90HK/112HK. Ikke sikker hva du får på 107HK motoren. Dette merkes godt, ja. Lett å montere, men ta gjerne med en kamerat som har gjort det før.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Høres litt interessant ut dette ! Ser du fører TTT produkter, som jeg bare har hørt bra om ! Prisene var hyggelige og (driver med slik handel som deg, bare på andre områder, så jeg vet mye om hva som skal til for å tjene penger på dette) :) Hvor mye skulle du hatt for noe som har litt over 270 grader til 16v ? Både eksos og innsug that is...

270 graders kammer på 1,8l 16v er nok litt i meste laget med resten orginalt

Ta en titt her, les og lær

http://www.clubgti.com/forum/forum_posts.asp?TID=52550&KW=9a

Her er noen specs og grafer også.

RobT 9A 2 litre, ex BRM180 unit with Schrick 276° cams,DTH throttle bodies with Lumenition ECU - 199.8 bhp / 156.7 lb/ft

Speedo KR 2 litre RE2000 unit with Schrick 276° cams, running on K-Jet with 50mm inlet manifold - 191.0 bhp / 155.8 lb/ft

Barny 2 litre ABF block, Stealth head and Schrick 276° cams also running on K-Jet with a 50mm inlet manifold - 189.6 bhp/ 148.1 lb/ft

GVK 9A 2 litre, standard 9A head with KR cams, running on K-Jet with a 42mm inlet manifold - 174.3 bhp / 151.9 lb/ft

march2004power.jpg

march2004torque.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan være intr. i den motorsport kammen men jeg må avvente bittelitt... skal kanskje hente ny golf i helga serru ;)

Du har vel slikt på lager eller noe ?

Joda, har de fleste kammer på lager.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Snakker vi pr.stk da eller?

(2 på 16V)

Ny "KR" innsug-kam koster 2790,-

Gir mere sprut i PL og 9A motorer.

Eksoskammen fra KR og PL/9A er lik, trenger derfor ikke bytte denne.

254graders kam-sett med drev koster 5190,-

Dette er to kammer. Gir veldig godt dreiemoment. Ca. 150HK i 9A motor (som er 136HK orginalt)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Høres litt interessant ut dette ! Ser du fører TTT produkter, som jeg bare har hørt bra om ! Prisene var hyggelige og (driver med slik handel som deg, bare på andre områder, så jeg vet mye om hva som skal til for å tjene penger på dette) :) Hvor mye skulle du hatt for noe som har litt over 270 grader til 16v ? Både eksos og innsug that is...

Takker for positive kommentarer :)

Har kamsett med drev på 268grader, 276grader og 288grader. Samtlige koster 5990,-

Har også justerbare drev som passer 16V. Koster 1290,- i polert aluminiumfinish. Har da muligheten til selv å justere turtalls-spekteret.

Som "Polo Classic" sier, anbefaler jeg 268grader til motorer med orginal topp og sprut. Har du dobble forgassere og/eller portet topp kan jeg anbefale 276grader.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider