Gå til innhold

SELGES: Trimkammer mm.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en 16v KR motor i min bil,stort innsug, med 4-1 grenrør, effektanlegg og green filter, hva av kammer har du å anbefale meg? Pris?

Vil ha mere sprut på høyere turtall...

 

Normalt sett anbefaler jeg 254' til 16V, siden 268' har noe tap av bunndrag. Men siden du sier du vil ha mer sprut på turtall er nok 268' eller kanskje 276' kammene for deg. Begge er sterke i mellomregister og topp. Vil gi røff tomgang med orginalt innsprut. Koster 5990,- for et kamsett med nye drev.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett anbefaler jeg 254' til 16V, siden 268' har noe tap av bunndrag. Men siden du sier du vil ha mer sprut på turtall er nok 268' eller kanskje 276' kammene for deg. Begge er sterke i mellomregister og topp. Vil gi røff tomgang med orginalt innsprut. Koster 5990,- for et kamsett med nye drev.

 

 

Lurer faktisk på om jeg vil gå for 268 settet, siden jeg liker å dra bilen laangt på turtall, det er det morsomste med 16v syns jeg..

røff tomgang? vil den gå og veksle på turtall?...opp ned opp ned?

Har som sagt litt trim fra før, som grenrør og eff.anlegg og filter, samt motor har ikke gått noe mer enn ca. 120 000, hvor mye hester økning er det med 268 settet?

Har du noen grafer på dette?

Er VELDIG interresert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer faktisk på om jeg vil gå for 268 settet, siden jeg liker å dra bilen laangt på turtall, det er det morsomste med 16v syns jeg..

røff tomgang? vil den gå og veksle på turtall?...opp ned opp ned?

Har som sagt litt trim fra før, som grenrør og eff.anlegg og filter, samt motor har ikke gått noe mer enn ca. 120 000, hvor mye hester økning er det med 268 settet?

Har du noen grafer på dette?

Er VELDIG interresert. :)

 

Den går ureint på tomgang. En kan høre at bilen ikke er i orginal stand. Har ingen bremsepapirer på 16V 268' da det er siste kammen jeg har fått inn. Har derfor ingen håndfaste tall å forholde meg til. Vil tippe effekt-økningen ligger mellom 254' og 276', dvs. 12-14HK siden du har KR kammer fra før. Har papirer på 254' og 276'. Kan sende de til deg i e-mail om du vil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
vw golf 3 1,8l monopoint.. hva har du til denne? er på utkikk etter en kam som ikke er så alt for ille på tomgang.

 

Er det plug-and-play med disse kammene? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw golf 3 1,8l monopoint.. hva har du til denne? er på utkikk etter en kam som ikke er så alt for ille på tomgang.

 

Vil anbefale VW's orginale sport kam. 268 grader. Gir ca. 10-12HK. Koster kr 2290,- og er "drop in". Har også en litt snillere kam på 266 grader til kr. 2090,-. Den gir ca. 8 HK i din motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale VW's orginale sport kam. 268 grader. Gir ca. 10-12HK. Koster kr 2290,- og er "drop in". Har også en litt snillere kam på 266 grader til kr. 2090,-. Den gir ca. 8 HK i din motor.

 

Er det bare "plug-and-play" her? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut ifra det Jeg har forstått er det i hvertfall plug and play på de snilleste kammene, mens på de litt mer verstingdelene, er det mer som må byttes?

Har jeg oppfattet det riktig da?

 

Stort sett, ja.

 

For motorer med hydrauliske løftere (produsert etter medio 1985) er kammer opp til 276 grader "drop in". Med 276 grader vil de orginale ventilfjørene holde opp til 7000-7200rpm. Skal en over dette må en bytte ventilfjører også. Dette er ikke noe problem med snillere kammer.

 

Mange hydrauliske motorer som har kjørt langt sliter med ventil-tikking grunnet utslitte løftere. Når kammen først er tatt ut er det svært lett å bytte disse i samme operasjon. Koster 1296,- for et sett med alle 8.

 

For motorer med mekaniske løftere (produser før medio 1985) må ventilklaring justeres med shims etter et bytte til ny kam. Ved høye turtall med 280 grader bør ventilfjørene byttes. Er ofte noe bedre effekt-økning med mekanisk kam i forhold til hydraulisk kam.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår