Gå til innhold

Dumpventil GTI.

Ranger emnet


nicolay

Anbefalte innlegg

Originally posted by TOP GUN

Sannsynligvis er det dumpventilen din som ikke tetter skikkelig (Hatt problemer med originale bosch ventiler på noen audier jeg har hatt, de har en tendens til å blåse ved trimming..) da får du dårlig ladetrykk, og du hører (svakt) at bilen peser mens du tråkker på, det er ladetrykket som blåser ut av ventilen, isteden for å gå inn i innsuget og videre inn i motoren...

 

Det var akkurat dette som skjedde på min bil. Fikk forøvrig opp diverse feilkoder pga. dette, så du kan jo sjekke med et VAG-diagnoseverktøy (f.eks VAG-COM) før du handler ny ventil.

 

Ellers er jo LMM en sjuke på VAG.:rolleyes:

Denne har heldigvis blitt en innbyttedel, og koster 1300 istedenfor 3700 som den kostet før..:)

 

.. og så er det enda litt rimeligere å handle dem direkte fra noen som leverer deler fra Bosch :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjørt i 1 1/2 år med atmosfærisk dump på GTien min uten problemer. Har ingen fusking og ingen rykking. Fint med litt dump lyd også. Kan virkelig anbeafales. Har også to kompiser som kjører atmosfærisk på 1.8t uten trøbbel.

 

Hvis ikke ta en kikk på denne. Der kan du velge hvor du vil dumpe

: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=147820#post147820

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant feilen!

 

Har installert den dumpventilen jeg postet om tidligere i tråden.. Betalte 1900 for den. Kjøpte ny LMM på møller for rett under tusenlappen (måtte levere inn den gamle - "pant"), og renset K&N flatfilteret mitt, og filterboksen. Har ikke fått testet hvordan dette går enda, venter på at filteret skal tørke, men ser ut som det er riktig montert.

 

Ikke at det kanskje hjelper så mye, men fulgte også denne guiden .

MEN!

Da jeg installerte dette så jeg at el-pluggen som går inn til N75 J ventilen (ved siden av dumpventil) er defekt. Den ene av to el-kabler som går inn i pluggen har røket av innerst i pluggen og er ikke festet (den grønne). Det er kun den gule som sitter i.

 

Noen idè om hvordan jeg får fikset dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

Espen Haga:

 

Leste forresten i katalogen og Twister holder til maks 180 hk. Vet ikke hvor mye du har, men det er ikke særlig tess hvis du har mer enn det.

 

Eg veit at det ik holder til mer enn 180hk.

Eg hadde Honhester steg 3 kit på gamle motoren men nå er det MTM steg 2 som er satt i me den nye motoren..

Skal bytte ut filtere me KD filter..

Dump får me sjå om kjem, visst det blir for kjedeli å kjøre uten lyd :D :D

99 Golf Mk4 1,8t + Nos

 

http://www.espenhaga.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset feilen! Turbo fungerer igjen! YEAH baby.

 

Tilbake til dumpventil....

 

Er det best med hard eller løs fjær?

 

Standard så sitter den løseste i. Det ser ut til å fungere fint, motor kveler seg ikke eller noe. Men får jeg mer effekt eller noe forandring om jeg setter i en hardere?

 

Har 3 forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg et åpent filter med varmeskjold, det anbefales på det sterkeste. Det er da du får utbytte av den ventilen du nettopp har kjøpt. Du får da skikkelig turbo lyd med litt turbohyling og knegging når du slipper gassen. Filteret er veldig enkelt å montere på en gti. Varmeskjold burde du ha for å unngå effekt-tap med tanke på varme.

 

Se her for varmeskjold og filter:Filter til salgs

 

Og her for å høre kneggelyden du går glipp av:Kneggelyd

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår