Gå til innhold

bilstereoskolen

Ranger emnet

svein p

Anbefalte innlegg

Fant bilstereoskolen her på forumet,og lurer på når del 2 kommer.

Del 1 har vært ute i 3-4 mnd nå,og de skulle oppgradere den

1 gang pr mnd.Har lest del 1 flere ganger nå,og vil komme videre.

Bilstereoskolen var forresten en veldig grei måte og lære om bilstereo.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein p

Fant bilstereoskolen her på forumet,og lurer på når del 2 kommer.

Del 1 har vært ute i 3-4 mnd nå,og de skulle oppgradere den

1 gang pr mnd.Har lest del 1 flere ganger nå,og vil komme videre.

Bilstereoskolen var forresten en veldig grei måte og lære om bilstereo.

Har selv lest del 1, og synes denne ligger noen hakk over hva en gjennomsnitts-bilstereoentusiast trenger å vite..

Men misforstå meg feil, det er mye bra der også :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hepp hepp..del 2 er ferdig skrevet og snart på siden.

Flere uforutsette ting har skjedd slik at vi ikke har fått oppdatert jevnlig. Bare å beklage det, når vi har lovet no annet.

Tilbakemeldinger er fint..Mulig det er for vanskelig for noen, dette må vi føle oss litt frem på.

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Har selv lest del 1, og synes denne ligger noen hakk over hva en gjennomsnitts-bilstereoentusiast trenger å vite..

Men misforstå meg feil, det er mye bra der også :)

Jeg syns det er kjempe tiltak jeg også.. Men jeg er uenig i at det er noen hakk over hva en gjennomsnittlig bilstereoentusiast bør vite.. Jeg syns de har lagt seg på et bra nivå.

Man kan jo ikke være enige om alt heller.. hehe :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det som er skrevet i bilstereoskolen bør være basic for en middels entusiast.

Er du middels interessert eller mer, bør dette være et absolutt minimum i mine øyne.

Men nå er jo jeg ganske sær da:D ;)

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Ingen tvil om at det som er skrevet i bilstereoskolen bør være basic for en middels entusiast.

Er du middels interessert eller mer, bør dette være et absolutt minimum i mine øyne.

Men nå er jo jeg ganske sær da:D ;)

mvh

Glenn

Nå husker jeg ikke alt som stor der, men mye av det er ting jeg ikke kan, og heller ikke har noen interesse av å kunne, fordi jeg rett og slett ikke trenger å vite det.

På toppen av det er bilstereo min største interesse og jeg har brent av sikkert 150 000kr på bilstereoen, samt at jeg er forhandler og bygger mye bilstereo. Har så langt ikke hatt særlige problemer med det heller.

Derfor mener jeg at man kommer sikkert like langt med sunn fornuft.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Derfor mener jeg at man kommer sikkert like langt med sunn fornuft.

Veldig ofte er det slik at man savner ikke kunnskapen før man har ervervet den. Selv har jeg gjort mye rart tidligere som virket svært så fornuftig da, men som jeg nå bare rister på hodet av grunnet øket kompetanse.

Er alikevel svært enig med deg at fornuft er viktig. Har vært borti endel som har manglet både kunnskap og fornuft, det har ikke vært vakkert:D ;) ;) ha ha ha

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sunn fornuft f.eks Zetec? Om man ikke kan no speesielt om det elektriske generelt.

F.eks sinnsykt mange vet ikke at man ikke skal legge strømkabel og signalkabel på samme side av bilen.

syns du det er rart at ikke folk vet? selvom du kan mye om dette selvfølgelig..

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Perel Import

Hva er sunn fornuft f.eks Zetec? Om man ikke kan no speesielt om det elektriske generelt.

F.eks sinnsykt mange vet ikke at man ikke skal legge strømkabel og signalkabel på samme side av bilen.

syns du det er rart at ikke folk vet? selvom du kan mye om dette selvfølgelig..

Er jo akkurat dette jeg vil frem til, det er slike ting folk trenger å vite..

Ikke nødvendigvis forskjellen på vekselstrøm og likestrøm..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Perel Import

ok, slæpp a, mange artikkler igjennom å komme med da :)

Ha ha ha

Det vil du trenge også. Går med endel plass når du kommer til ulike avsnitt som omhandler ulike temaer innen akustikk. Det er svært viktig stoff, men også tungt, og for mange kjedelig.

Det som ofte er problemet innen bilstereo, er at mange tror så lenge dem legger tykk nok strømkabel og legger jord riktig så, er resten plankekjøring. Sannheten er at det er bare en begynnelse, et fundament. Det som kommer etterpå er mer omfattende og vesentlig viktigere for det endelige resultat, selv om man ikke kommer langt om strømmen er lagt feil.

Poenget mitt er at skal man oppnå et så ultimat resultat som mulig, med midlene man har til rådighet, er bred kompetanse viktig, svært viktig.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Ha ha ha

Det vil du trenge også. Går med endel plass når du kommer til ulike avsnitt som omhandler ulike temaer innen akustikk. Det er svært viktig stoff, men også tungt, og for mange kjedelig.

Det som ofte er problemet innen bilstereo, er at mange tror så lenge dem legger tykk nok strømkabel og legger jord riktig så, er resten plankekjøring. Sannheten er at det er bare en begynnelse, et fundament. Det som kommer etterpå er mer omfattende og vesentlig viktigere for det endelige resultat, selv om man ikke kommer langt om strømmen er lagt feil.

Poenget mitt er at skal man oppnå et så ultimat resultat som mulig, med midlene man har til rådighet, er bred kompetanse viktig, svært viktig.

mvh

Glenn

WORD!!!! :D

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS