aregar Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Var en bekjent av meg som mente det var en 25% sperre på E28 og at det finnes en justering inne i diffen som kan settes helt opp til 75% sperre.. Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? Og vil det eventuelt lønne seg og sveise diffen på bilen? Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Søk etter hersker hans sine erfaringer med e28 sperre, så finner du alt Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Jeg har selv sperre fra en M535..hadde likt å finne ut hvor mange prosent den er på orginalt. men en justering inne i diffen har jeg ikke hørt om på de ordinære sperrene fra BMW...og nei, sveising lønner seg ikke hvis du skal bruke bilen til mer en drag;) Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Hei, prøvde akkurat et forsøk med å øke sperreeffekten på E28 diffen min, det er 25% originalt. Satt inn en shim i enden av "lamellpakka", lett å forstå når man har åpnet diffen, det er 2 skiver som er formet som trakter, som fungerer som fjærer og klemmer lamellene sammen, det man gjør ved å shimme er å øke fjærtrykket på lamellene, shimen er en stålplate som ser ut som en smultring som jeg klippet ut med platesaks, jeg la inn en 0.4mm shim, som skal tilsvare 60% sperre i følge "mekartips" linken på http://www.autopower.se Tror smultringen målte 90mm utvendig og 50mm innvendig. skyvelære er nøyaktig nok til å måle platetykkelsen. Setter man inn en shim på 0.8 mm tilsvarer det 95 sperre. Har kjørt en mnd med sperra siden jeg satt inn shimen, fungerer veldig bra. Jobben er veldig enkel, trenger et skrallesett og noen umbrakonøkler for å få åpnet lamellklumpen inne i diffen, stikkakslene vipper man lett ut med et brekkjern eller noe. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.