Gå til innhold

Diffsperre E28

Ranger emnet


aregar

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hei, prøvde akkurat et forsøk med å øke sperreeffekten på E28 diffen min, det er 25% originalt. Satt inn en shim i enden av "lamellpakka", lett å forstå når man har åpnet diffen, det er 2 skiver som er formet som trakter, som fungerer som fjærer og klemmer lamellene sammen, det man gjør ved å shimme er å øke fjærtrykket på lamellene, shimen er en stålplate som ser ut som en smultring som jeg klippet ut med platesaks, jeg la inn en 0.4mm shim, som skal tilsvare 60% sperre i følge "mekartips" linken på http://www.autopower.se

 

Tror smultringen målte 90mm utvendig og 50mm innvendig.

 

skyvelære er nøyaktig nok til å måle platetykkelsen.

 

Setter man inn en shim på 0.8 mm tilsvarer det 95 sperre.

 

Har kjørt en mnd med sperra siden jeg satt inn shimen, fungerer veldig bra.

 

Jobben er veldig enkel, trenger et skrallesett og noen umbrakonøkler for å få åpnet lamellklumpen inne i diffen, stikkakslene vipper man lett ut med et brekkjern eller noe.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår