Gå til innhold

Vinter trening i drifting...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FSR

Våler/Rudskogen er ikke aktuelt. Koster skjorta og er ikke spesielt godt egnet. Imidlertid har jeg noen kontakter som brøyter isbane og jobber med å få til en løsning der de brøyter akkurat slik vi vil, slik at vi i tillegg til en bane kan få noen åpne områder å leke seg på. Kommer tilbake med mer informasjon...

 

Fredrik

Dette høres bra ut! Hold oss oppdatert ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å ødelegge frontfanger med frontleppe og sprederlykt, (på vått) også bretta jeg felgkanten på stålfelga mine på en liten slædd som ble "litt" større en planlagt... traff fortauskant... (på en helt annen vei enn den jeg egentlig var på) hehe.. her satses det.. ellers hender det jeg har med videokameraet mitt når jeg er ute :D :D *hint hint*

 

 

 

DV000061.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å lag en skikkelig film!!! Trenger noe å se på nå som kulda tar knekken på en... Prøvde å filme i helga, men endte opp med noe små klipp av sierra'n da'n måker inn i snøfondene... (ikke drifting på den måten som dere driver med, mere bilcross kjøring med fetest murlig oppstell. helst slik at ræva kommer før snuta på bilen og alike vel klare svingen... (på en nedlagt bilcrossbane)

Hva enn dere gjør, aldri film inni bilen, det blir kjedelig i lengden.

Hva blir det av drifting "kurs"? Hold det i Østfold så er jeg der...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

og hva er shiftlock, feint og powerover, hvordan utfører man de?

 

Jeg bare gir litt mye gass og setter opp en kontra før svingen jeg, funker fint...

 

å legge opp den kontra før svingen er "feint" eller skandinavian flikk....

 

powerover er vel å bruke motorkraft for å drifte rundt svingen, alså bare gasse lissom

 

shift lock er å gire ned og la turtallet falle og dermed slippe clutchen fort slik at bakhjula låser seg litt....nesten som å bruke brekket litt.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power over er å gå av gassen ved turn-in, for å flytte tyngdepunktet frem og få rumpa ut.

 

Hadde vært greit med isbane kjøring. Fått til noen lange slake svinger og noen dobbel apex'er! Gøy når det er mulig å ha litt fart!

 

Dessuten har FSR fått liv i Sierraen sin.

 

Så slipper han å bruke opp min helpme

 

(Siste kommentar var ment som vennskapelig mobbing. Skulle noen føle seg støtt vil jeg få beklage på det sterkeste)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMB

Ta å lag en skikkelig film!!! Trenger noe å se på nå som kulda tar knekken på en... Prøvde å filme i helga, men endte opp med noe små klipp av sierra'n da'n måker inn i snøfondene... (ikke drifting på den måten som dere driver med, mere bilcross kjøring med fetest murlig oppstell. helst slik at ræva kommer før snuta på bilen og alike vel klare svingen... (på en nedlagt bilcrossbane)

Hva enn dere gjør, aldri film inni bilen, det blir kjedelig i lengden.

Hva blir det av drifting "kurs"? Hold det i Østfold så er jeg der...

 

Jeg suger i driftinga men jeg filmer iallefall!!! :D

 

Har bare dratt helt av veien 5-6 ganger hehe

Ødelagt endel, men nesten fixet allt snart nå igjen ;)

 

pug-off.jpg

Peugeot-505-snowfun-divx.avi

(29mb divx, høyre lagre mål som)

Peugeot-505-offroad-divx.avi

(høyre lagre mål som, DivX, 39mb)

 

Jeg kommer GARRANTERT og filmer treff så bare si fra hvor og når! :D OG ja jeg kjører også sålenge skuta mi fortsatt går sidelengs :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offroadfilmen var tøff. tøfff røyk fra panseret når den gloheite peugeoten treffer snøen. Ser ut som at noen på forumet får litt driftetrening i vinter i hvertfall.

 

Kanskje vi skal prøve å møtes tidlig på morgenen hvis vi skal prøve å få til et treff. Så vi har litt lys.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

Power over er å gå av gassen ved turn-in, for å flytte tyngdepunktet frem og få rumpa ut.

 

Hadde vært greit med isbane kjøring. Fått til noen lange slake svinger og noen dobbel apex'er! Gøy når det er mulig å ha litt fart!

 

Dessuten har FSR fått liv i Sierraen sin.

 

Så slipper han å bruke opp min helpme

 

(Siste kommentar var ment som vennskapelig mobbing. Skulle noen føle seg støtt vil jeg få beklage på det sterkeste)

 

Ja, nå er jeg pirkete :)

 

POWER OVER

Power over er når du spinner løs bakhjulene ved hjelp av motorkraften. Denne teknikken er den mest vanlige og også den som de fleste behersker best. Når man har kommet seg igjennom svingen og er på vei ut er det denne teknikken som brukes for å avslutte.

 

du tenkter på denne du....

 

ACCELE OFF

Accele off betyr rett og slett at man slipper gassen brått. Da vil man få to effekter. Bilen vil bremse ned og vekten flyttes forover samtidig som motorbremsen vil prøve å holde igjen bakhjulene. Brukes oftest i høye hastigheter der de andre teknikkene blir for voldsomme.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Ja, nå er jeg pirkete :)

 

POWER OVER

Power over er når du spinner løs bakhjulene ved hjelp av motorkraften. Denne teknikken er den mest vanlige og også den som de fleste behersker best. Når man har kommet seg igjennom svingen og er på vei ut er det denne teknikken som brukes for å avslutte.

 

du tenkter på denne du....

 

ACCELE OFF

Accele off betyr rett og slett at man slipper gassen brått. Da vil man få to effekter. Bilen vil bremse ned og vekten flyttes forover samtidig som motorbremsen vil prøve å holde igjen bakhjulene. Brukes oftest i høye hastigheter der de andre teknikkene blir for voldsomme.

 

Ikke meningen å være post-whore her, men Accele off er jo også kalt Kansei Drift. (Les mer på Drift Session.)

 

Hadde vært moro om vi fant en plass der det er mulig å få litt fart. Er endel fine områder med forholdsvis rakse kombinasjoner rundt omkring i Ski, men det er jo seff en fordel om vi klarer å få til et lovlig treff (så vi slipper å bli avbrutt/anmeldt hele tiden).

 

Ottesen; bruker du Mustangen om vinteren også, eller har du en dedikert vinterbil i tillegg? Grom bil, ihvertfall!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbanekjøring blir bra!!

 

Men få brøyta bana slik at det går an å ha skikkelig hastighet!

140-150km/t minst!! Da blir det fort gøy

 

Tror ikke ei bane som foreks Rudskogen blir noe gøy på

glatta. Iallfall ikke med trekk på 2 hjul. Quattro hadde sikkert vært

gøy der nå. ACR med bakhjulstrekk,

10 minus og 5cm puddersnø = PORNO!!

 

Finnes et vann her oppe (Ålesund-retning Geiranger) som pleier

å fryse. Der har BMWccn avd. Ålesund vintertreff hvert år.

Der blir det brøyta opp skikkelig bane på 4-5km.

MB190E 3.0-24V TIC

MB300TE

Audi A4 Avant 1.9TDI Quattro

http://www.powerpp.no - http://www.estuning.no - http://sylteracing.googlepages.com/home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ha|||on

 

Ikke meningen å være post-whore her, men Accele off er jo også kalt Kansei Drift. (Les mer på Drift Session.)

 

Hadde vært moro om vi fant en plass der det er mulig å få litt fart. Er endel fine områder med forholdsvis rakse kombinasjoner rundt omkring i Ski, men det er jo seff en fordel om vi klarer å få til et lovlig treff (så vi slipper å bli avbrutt/anmeldt hele tiden).

 

Ottesen; bruker du Mustangen om vinteren også, eller har du en dedikert vinterbil i tillegg? Grom bil, ihvertfall!

 

Takk takk...nei, bruker ikke mustangen på vinteren,og har ikke fått kjøpt meg vinterbil ennå :(

har egentlig plan om å bruker mustagen til drifting framover, men jeg må få mer tynde bak i den og mer svingradius....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår