Gå til innhold

Skummelt å fly

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

Den første videoen var ikke så veldig imponerende, litt mye overkorrigering der. Han prøver å lande altfor mykt. Er det mye kastvind eller sterk sidevind skal man lande hardere og fortere for at ikke det skal bli sprett og hopp når vinden kaster.

 

Den andre er ganske tøff syns jeg. I sidevind kan man enten legge nesa mot vinden, sånn som piloten gjør i denne videoen, eller legge den ene vingen ned mot vinden, så flyet "drifter" mot vinden, med så lang vinge, kan han ikke legge den ene vingen ned fordi den vil treffe bakken først. pga det, må han legge nesa veldig mye mot vinden og lande veldig sidelengs. Understellet på 747 er designet for å lande i sterk sideving. hjulene svinger å følger retningen på flyet når de tar bakken for at det ikke skal bli punktering. Det er ikke så strøkent da, for man kan se at den ytterste motoren på venstre ving subber bakken såvidt.

 

Den siste landingen er ganske bra, man kan se at han legger den ene vingen ned mot vinden, noe han kan tillate seg fordi han ikke har motorene montert under vingen, landingen er litt vel hard da, men han setter alikevel flyet trygt ned. Lander man mykt vil det si at man har ganske mye løft når hjulene tar bakken, da er der fare for at et vindkast kan få flyet til å ta av igjen, det er ikke særlig ålreit.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår