safoll Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hei! Noen her som har lakkerte bremsecalipere? Vurderer å få dette gjort på bilen min, og lurte på om noen har erfaringer med dette? Flasser lakken av etter "noen" mil? Lakken skal vel tåle en del varme, men gjør den egentlig det? Hvor får jeg kjøpt en bra lakk for calipere? Er lakken på bilxtra noe særlig? Gjerne noen bilder av utført arbeid, hvis noen har. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Svensk side til Mitsubishi, men helt kurant til deg... http://www.mitsuclubsweden.com/mcs/guider/piffa-broms.htm Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Jeg brukte Hammerite sin maling... Denne la jeg på tre-fire strøk av med pensel. Denne type maling tåler både bremsevæske og varme (har også brukt den på innsuget og blokka på motoren). Du skal ha mer enn nok med en liten boks på 2,5dl til fire calipere. Men husk å rengjør caliperne nøye før du maler! Jeg tok av alle caliperne da jeg skulle overhale de samtidig, men hvis du ikke tar de av så kan det være en fordel å maskere de andre delene rundt (skiver, slanger etc.). Rødfargen på mine calipere ser like pen ut i dag, ett år etter, som da jeg malte de. Når det gjelder BilXtra sin caliperspray på boks beregnet til dette, så har jeg dårlig erfaring med denne, den festet seg ikke skikkelig. Det kan se litt labert ut med Hammerite-malingen også etter første strøk, men når du får på ett par strøk så begynner det å komme seg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Eskild Leikanger Jeg brukte Hammerite sin maling... Denne la jeg på tre-fire strøk av med pensel. Denne type maling tåler både bremsevæske og varme (har også brukt den på innsuget og blokka på motoren). Du skal ha mer enn nok med en liten boks på 2,5dl til fire calipere. Men husk å rengjør caliperne nøye før du maler! Jeg tok av alle caliperne da jeg skulle overhale de samtidig, men hvis du ikke tar de av så kan det være en fordel å maskere de andre delene rundt (skiver, slanger etc.). Rødfargen på mine calipere ser like pen ut i dag, ett år etter, som da jeg malte de. Når det gjelder BilXtra sin caliperspray på boks beregnet til dette, så har jeg dårlig erfaring med denne, den festet seg ikke skikkelig. Det kan se litt labert ut med Hammerite-malingen også etter første strøk, men når du får på ett par strøk så begynner det å komme seg ;) Hvor i denne ballbyen får jeg kjøpt den malingen da? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Jeg kjøpte Hammerite'n på BilXtra... men de selger den også på ABS Bunnpris, og jeg vil tro at Jonas Eriksen, Maxbo og f.eks. Lystrup også vil ha noe slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Eskild Leikanger Jeg kjøpte Hammerite'n på BilXtra... men de selger den også på ABS Bunnpris, og jeg vil tro at Jonas Eriksen, Maxbo og f.eks. Lystrup også vil ha noe slikt. Ok! Hvor mange strøk brukte du da? Brukte du noe slags klarlakk etterpå eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Jeg la fire strøk med en gang for å få det skikkelig. Brukte ikke klarlakk nei, pga usikkerheten om klarlakken tåler varme, samt at Hammerite sin (den jeg brukte heter "Klar Rød") er ganske blank fra før av, samt at det kommer fort litt bremsebelegg over caliperne, så akkurat den blanke shiningen forsvinner fort, men kommer like fort igjen når du skrur av dekket og vasker caliperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Jeg kjøpte en boks med Rød Motorlakk på BilXtra, og den ser ut til å fungere enda..Husker ikke heelt hvilket merke det var.Men pass på å pusse GODT ned først... Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Jeg kjøpte egen lakk til dette som de hadde på torshov, lagd for kalippere. Denne har holdt i 6 måneder nå og ser fortsatt fin ut. Tok ikke av kalipperen for å lakke men bare av felgen, pusset ned overflate rust, dekket til slik at det ikke skulle komme lakk overalt og tok på 2 strøk med lakk. Blir mye bremsestøv på kalliperene men det går bort i vask. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Ok, takker for svar! De selger caliper-rens på bilxtra, ikke sant? Regner med å ta av caliperne for å lakkere dem. Er det idèelt å ta ut stemplene i caliperen før lakkering? Kanskje lurt å ta de ut og smøre de, hvis det skulle komme lakk inni pakningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by feskar Ok, takker for svar! De selger caliper-rens på bilxtra, ikke sant? Regner med å ta av caliperne for å lakkere dem. Er det idèelt å ta ut stemplene i caliperen før lakkering? Kanskje lurt å ta de ut og smøre de, hvis det skulle komme lakk inni pakningen? Du får beste resultat av å ta de av ja, enklest å pusse dem ned også da...Dekk over stemplene og annet dilldall med maskeringstape og spray i vei...:) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Brukt hammer i en årrekke. Funker finfint og tåler mye :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by TBI Brukt hammer i en årrekke. Funker finfint og tåler mye :) Rød Hammerite? Er ikke den sånn skjoldete å stygg da? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Til min store forundrelse så fungere vanlig lakk utmerket også. Hadde litt lakk igjen i sprøyta da jeg lakket noen hjulbuer, og tok en kjapp runde med stålbørste, og rustgrunning på før lakk, også fikk jeg brukt opp lakken i sprøyta og det har holdt nå i nærmere et og et halvt år, uten at det har begynt å slå sprekker eller løsne. Varmen har den også tydligvis taklet også. Men det beste er vell å sikre seg å ta varmebestandig lakk med en gang og eller caliper lakk, selv om denne er svin dyr i forhold til hvor mye man får. men dette var nå min erfaring så langt mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by AudiA4_20V Rød Hammerite? Er ikke den sånn skjoldete å stygg da? Neida. Holder seg bra og tåler det meste. Prøvde først med samme lakk som på bilen men den tålte ingenting. Sprakk opp ble skjoldete med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg