Gå til innhold

Lakkering av bremsecalipere

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener på at den jeg brukte heter noe sånt som "Klar Rød", hammerslagtypen heter "hammerslag" tror jeg... Men du kan sjekke at du har rett type på en ting, se på lokket på boksen. Der er boksens innhold "avbildet". Er det en "ruglete" maling avbildet her, har du feil type. Er det derimot en klar fin rødfarge uten noe slags mønster har du nok fått rett type!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eskild Leikanger

Mener på at den jeg brukte heter noe sånt som "Klar Rød", hammerslagtypen heter "hammerslag" tror jeg... Men du kan sjekke at du har rett type på en ting, se på lokket på boksen. Der er boksens innhold "avbildet". Er det en "ruglete" maling avbildet her, har du feil type. Er det derimot en klar fin rødfarge uten noe slags mønster har du nok fått rett type!

All right! That makes sense.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

eh?. Hvorfor nå ikke bare kjøpe CALIPER lakk?. den lakken som kan sprayes rett på uten å måtte rense caliper og som TÅLER bremsevæske og varme?....

Du må nok rense caliper allikevel om man skal bruke caliper-spray, i hvertfall ifølge bruksanvisningen på sprayboksen! Dette har jeg prøvd, med ikke noe særlig positiv erfaring.

Hammerite-malingen er solid! Den TÅLER både bremsevæske og varme. Jeg bruker den også på selveste motoren, riktignok da i svart utførelse. Hammerite kan males rett på rust etc, og har god vedheft. Det er ca ett års tid siden jeg malte mine calipere nå, og den er fremdeles like blank og fin. Vet også om andre som har brukt Hammerite med gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

jeg kjøpte caliper lakk på torshov for 2-3 mnd siden og det holder fint enda! Jeg tror nok det er viktig å pusse MYE! Jeg pussa med maskin stort sett overalt men ikke i kriker og kroker da gikk jeg på med sandpapir av grov type og stål børste! :) Til det svarte/brune ble nesten borte vet ikke om dette er riktig men det funka! ;)

Men pass på å ikke få lakk på skiver og slanger det ser jalla ut! Så jeg maskerte over alt utenom caliperen!

Jeg kan legge ut noen bilder når jeg kommer hjem eller sende deg en mail kanskje??

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg gjerne ut bilder her, så kan flere se det :)

Fikk på nye felger her om dagen, og da ser man virkelig hvor slite de caliperne er :(

Lurer på om jeg skal ta de av og kanskje få de sandblåst, men da må jeg vel kanksje demontere stemplene også?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja nå har jeg prøvd da... Har alltid brukt ftp/home.no for å laste opp bilder men det var føkka nå så jeg prøver photobucket....

Og det ble noen bilder så for ikke å herpe tråden helt:

Her er det en link! :)

Eller så så det heller dårlig ut... ehh... hjelp?!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider