Gå til innhold

2,5" effektpotte på 3" anlegg

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Har en corrado med 3" eksos, noe som er alt for stort som gir stygg blafre lyd.

Men hvis jeg setter på en universal effektpotte med 2,5" inn, hvordan vil lyden bli da ?

Har også hørt at 3" eksos på corrado minsker effekten, hvordan blir det da når effektpotta sitter på ??

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" på bilen din vil senke effekten din ja. Eksos hastigheten vil bli for liten! Bytt til 2,5" hele veien, Det går også ann å lage en flaskehals 3"-->2,5" og til 2,5" effektpotte .. Men har ingen anlese om det vil gi noe effekt endring. Blir antagelig litt mer moment, antar at du mangler det..... He he.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMB

3" på bilen din vil senke effekten din ja. Eksos hastigheten vil bli for liten! Bytt til 2,5" hele veien, Det går også ann å lage en flaskehals 3"-->2,5" og til 2,5" effektpotte .. Men har ingen anlese om det vil gi noe effekt endring. Blir antagelig litt mer moment, antar at du mangler det..... He he.

Det var det med flaskehals som var planen tenkte jeg.

Skal bestille meg en effektpotte i dag, så da håper jeg på at jeg blir kvitt noe av den stygge lyden :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg hadde torshov potte på en 1,5l honda, litt morro egentlig, når'n slakka av og så skulle gi på igjen så kom lyden leeenge etterpå... he he (mye tom rom å fylle)

Det er jo egentlig ikke mye flaskehals å gå fra 3" til 2,5", men det kommer jo ann på potta di det hele.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider