Gå til innhold

1,7 på mila Hjelp

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 240 -86 mod med B230A som bruker 1,7 på mila som jeg synes er noe høyt .

Er det noe som vet hva som kan være galt ,bilen går fint og jukser ikke men jeg synes luftfilteret var dritten men jeg tror ikke det har en så stor betydning,bytter det imorra

men jeg har kjørt en del korte turer denne måneden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240-Roger

Hei jeg har en 240 -86 mod med B230A som bruker 1,7 på mila som jeg synes er noe høyt .

Er det noe som vet hva som kan være galt ,bilen går fint og jukser ikke men jeg synes luftfilteret var dritten men jeg tror ikke det har en så stor betydning,bytter det imorra

men jeg har kjørt en del korte turer denne måneden!!!

Tett luftfilter = høyt forbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden det har vært service på bilen??

tenker på om det er lenge siden det er byttet: luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk osv... lenge siden den har fått justert forgasseren??

ALT DETTE har mye å si for hvor mye den bruker... åsså selvsagt hvordan man bahandler gasspedalen...

min volvo (med en b21a) klarte jeg å bruke ca 3 liter på mila:D men da gikk det utover gasspedalen;) pluss at forgasseren ikke har blitt justert på ca 6år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har denne bilen gått? Gassern som begynner å ta kvelden....pappas runder snart 300k.....gassern er forlengst dø.....bruker vel en 2 liter +- på mila....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trikset her:

ring til forskjellige bilfirmaer, hør hva de skal ha for å stille forgasseren din.

Noen vil si: Det spørs

Andre vil si: 500kr feks..

De som sier "det spørs"; de vet hva de snakker om.. De er klar over at kanskje nålen, etc. må byttes, membraner, o.l.

De som sier feks. 500kr, de har ikke peiling.

Saken er slik, at om firmaet lover deg en pris for en jobb, må de gjøre jobben for den prisen.

Om de ikke kan gjøre jobben, kan de ikke kreve betaling tror jeg. De kan selvsagt si "vi kan ikke stille den, pga. nålen er ødelagt", elns.

siden din bruker SÅ JÆVLIG mye bensin, ville jeg kjøpt en brukt forgasser av en eller annen volvodude som selger en billig.

evnt prøvd å overhale den..

du får overhalignskit hos biltema, men ejg vet ikke ang. kvaliteten på dette, samt det følger ikke med nål! (bare pakkniger/membran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ok, trikset her:

ring til forskjellige bilfirmaer, hør hva de skal ha for å stille forgasseren din.

Noen vil si: Det spørs

Andre vil si: 500kr feks..

De som sier "det spørs"; de vet hva de snakker om.. De er klar over at kanskje nålen, etc. må byttes, membraner, o.l.

De som sier feks. 500kr, de har ikke peiling.

Saken er slik, at om firmaet lover deg en pris for en jobb, må de gjøre jobben for den prisen.

Om de ikke kan gjøre jobben, kan de ikke kreve betaling tror jeg. De kan selvsagt si "vi kan ikke stille den, pga. nålen er ødelagt", elns.

siden din bruker SÅ JÆVLIG mye bensin, ville jeg kjøpt en brukt forgasser av en eller annen volvodude som selger en billig.

evnt prøvd å overhale den..

du får overhalignskit hos biltema, men ejg vet ikke ang. kvaliteten på dette, samt det følger ikke med nål! (bare pakkniger/membran)

Forgassern er nesten ny så jeg tror den skal være i orden

men jeg fant en vakum slange som var løs idag vet ikke rolle det betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Man kjøper bare ikke pakninger på biltema....mye annet som er greit der...men for all del kjøp faen ikke pakninger der. Da kan man like gjerne bruke no gammalt dasspapir man har liggendes hjemme...

240-roger: sett på vakumslangen da vettu...så ser du om det hjelper...hehe:D

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbo SlayeR

Man kjøper bare ikke pakninger på biltema....mye annet som er greit der...men for all del kjøp faen ikke pakninger der. Da kan man like gjerne bruke no gammalt dasspapir man har liggendes hjemme...

240-roger: sett på vakumslangen da vettu...så ser du om det hjelper...hehe:D

Ja er gjort nå men synes det må være forstrende og finne 1 løs vakum slange for de som har en b230k motor. skulle hjelpe en kompis med vakum problemer med en b230k men gadd ik når jeg så alle de dritt slangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket at d ikke er rustet hull på d tynne røret som går fra manifoilen å rundt til veivhus ventilasjonen? d er vell en lsik "forvarmings" sak til bensina å, min brukte mere bensin da d ble hull på d røret, mange "rånere" sveier d igjen, ikker rart d går hartd utover lomme boka pga bensin forbruk;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider