Gå til innhold

1,7 på mila Hjelp

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Er jo lov å tenke med hue. Viss du starter med å anta at den som har skrevet det ikke er idiot og så begynner å tenke ut i fra der så skjønner du nok. Er ikke om å gjøre og vere kverulant heller.

Originally posted by Texascom

Host hark. Smøre bremsene er vel litt dumt.. Den skal stoppes også da. Håper du mente lagrene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at stiften var nevnt her.. kan hende jeg ikke så d :D

Men sjekk stiften, og tendingen.. er stiften gåen/feil instilt bruker den temmelig mye mer bensin.. min er gåen nå.. å den bruker merkbart mye.. når jeg fekk stilte den litt.. så kjørte jeg et godt stykke rundt, uten at måleren flyttet på seg en mm.

Så det er og en ting å sjekke.. kam vinkelen og slikt..

PS: Mulig at dette har vært nemt før. hehe ;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forgasseren din er ny:

* kobl til den vakuum'en (GJØR MYE)

* sjekk åpning på stift

* sjekk plugger (er de riktig åpning, samt fine?)

* sjekk veivhusventilasjonsfilteret ditt (er det tett?)

* har du forgasserolje? (vet ikke om det hr noe å si på bens forbruk)

ellers:

om du fyller for mye olje på motoren, bruker du mer bensin tror jeg.

Har du fått stillt forgasseren etter montering? Jeg vet ikke om man må gjøre dette.. Det er vel bare b230a som skal ha den gul-kork orginalt, så den har vel kanskje en grunninnstilling.

ligger den fint på tomgangsturtall? eller høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240-Roger

Ja er gjort nå men synes det må være forstrende og finne 1 løs vakum slange for de som har en b230k motor. skulle hjelpe en kompis med vakum problemer med en b230k men gadd ik når jeg så alle de dritt slangene

haha.. dårlig eller? :P er jo bare en liten boks med startgass og motoren er "up and going" igjen på notime

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med stifta var det jeg som kom med :mad:

ehehe :D

Bere tulla kara :op

Men stift opninga he MASSE å sei.. min brokta mykje som faen.. å når den vart rette.. kjørte ej LEEENGE uten at den flytta sej en mm.

Ej va rett å slett forskrekka :o

:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Siden forgasseren din er ny:

* kobl til den vakuum'en (GJØR MYE)

* sjekk åpning på stift

* sjekk plugger (er de riktig åpning, samt fine?)

* sjekk veivhusventilasjonsfilteret ditt (er det tett?)

* har du forgasserolje? (vet ikke om det hr noe å si på bens forbruk)

ellers:

om du fyller for mye olje på motoren, bruker du mer bensin tror jeg.

Den går på 800 omdr på tomgang ,men jeg ser nå at det er ca 1mm over det flate feltet på peile pinnen så tror jeg tapper av den litt,men har dette noe stor betydning på forbruket???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240-Roger

Den går på 800 omdr på tomgang ,men jeg ser nå at det er ca 1mm over det flate feltet på peile pinnen så tror jeg tapper av den litt,men har dette noe stor betydning på forbruket???????

Ikke noe vits å tappe av. Hender at jeg fyller på 4 liter i steder for 3.85 på min motor. Oljen kommer da opp til ca 2 mm over maks på pinnen. Det gjør ikke noe. Ihvertfall på min motor har det ingen betydning på olje eller bensinforbruk. Oljen holder seg 2 mm over maks fram til neste skifte (5000km), bilen bruker ikke noe mere bensin av den grunn.

Hvordan er kjørestilen din?

På en 240 jeg hadde med b19A lå forbruket jevnt på 1.3-1.4 ved vanlig blandet kjøring. Var oppe i 1.5 ved hard kjøring. 1 liter landevei. Den motoren hadde sliten forgasser. (og M45 gjør ikke akkurat saken bedre..)

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider