Gå til innhold

Fjerne Vikeplikt fra høyre!

Ranger emnet

duxx0

Fjerne vikeplikt fra høyre?  

42 stemmer

1. 1. Fjerne vikeplikt fra høyre?

• Genialt!!!
      13
    • Ren og skjær idioti!
      29

Anbefalte innlegg

Leste nettop denne

artikkelen i VG om at forbrukerrådet (hva f har de med trafikk og gjøre) ønsker å avskaffe vikeplikt fra høyre!!! Og heller bruke reglene om at største vei har rett osv. de mener høyreregelen fører til usikkerhet i trafikken???

Jeg begynner å lure på hva disse folkene har røyka, når de mener at en regel med at en større vei har mer rett vil skape MINDRE forvirring enn en vanlig høyreregel??

Kom gjerne med synspunkter!

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i danmark i sommer, uten at jeg visste om at det ikke var vikeplikt fra høyre der, men de har greid å skilte så bra at det aldri var noen forvirring om det. Det som er litt av problemet i norge er at vikepliktsregler ikke blir overholdt, finnes steder der man ikke bare kjører rett ut selvom du vet at de som kommer har vikeplikt pga høyreregel her i landet.. Men går stort sett greit sånn som det er nå, de kan heller bruke penga de skulle lagd skilter for til å lage skilter med høyere fartsgrenser (riiiite :P)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har dem drukket rev og røyka jeger nå eller ? :)

"Det blir mange tvilstilfeller i trafikken med dagens vikepliktsregel, slik som at begge biler nøler og stanser i kryss, sier førstekonsulent Charlotte Lycke i Forbrukerrådet til NTB."

Ja,for det blir det ikke med "størst vei har forkjørsrett" ? ehhh...:rolleyes:

Jeg tror folkene i forbrukerrådet bør skaffe seg en hobby jeg...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider