Gå til innhold

Ford Drit!

rad3on

Anbefalte innlegg

jajaja da var forden dø IGJEN!!! jeg har bare maks flaks mener jeg?? hehehe var ute å kjørte med en kamerat.. bare slappa av og hørte på musikk.. og plutselig blei forden VELDIG slapp.. slo ned musikken og det jeg har hørte var " KLAKK KLAKK KLAKK" ÅNEEEI!! fikk kravla meg opp til rimi.. som egentlig var ganske langt fra der vi var.. og stoppa og åpna panseret.. og stanken av olje og alt mulig slo mot... varmen var intens.. grenrøret var KNALL rødt.. og MASSE metall donke/gnisse lyder.. bare å slå den av og få en kamerat til å taue meg hjem.. til uka blir det vel til å kjøre til porsgrunn å hente "ny" motor på hoggern.. jajaja.. da har jeg noe å gjøre framover.. hehehehe

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Tok toppakningen ja....Det e vell itj n� � skryt av...har drept 5 Ford motora siden mars i fjor � da....hehe

P� de to siste endte det opp med r�debank...Ble s� ille tilslutt at blokka sprakk...Don't ask me how.

Rart sånt ikke skjer med meg..?

mon tro om det har noe med vedlikehold og å bruke huet å gjøre?

Hvis man passer på motoren, lsipper man det problemet der..

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOHC-motoren min kommer til å dø plutselig en dag. Den har hele tiden vært litt uggen, bruker kjølevann og lekker olje. Har grisekjørt en del på glatta.. la merke til at den tikket fælt plutselig. Det har den aldri gjort før! Manglet visst et par liter kjølevæske. Nå drikker den som bare det. Ekspansjonstanken blir merkbart tommere for hver dag! Hvit eksos... toppakning? eheh.. jaada. Nå har jeg allerede kjøpt inn byttemotor.. bare litt dritt at garasjen er langt fra ferdig bygd... så nå får jeg bare holde meg i skinnet og kjøre pent helt til jeg får bytta den motoren!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rart det der. Kan kanskje ha noe med at det står Ford på'n?

hmm, vi skulle drepe Forden til kammeraten min en kveld, tok godt over 45min med full gass. Den hadde tatt topp pakningen og radiatoren var lekk, bunnpanna hadde fått en flenge. Så vi lagde film av dens smærtefulle død... Stoppa tre ganger av at bensina fordampa i gasser'n. Og etter et par never med strøsand i olja begynte klakkelydene å kome ved lavt turtall. så lot'n stå å pines på turtallssperra i 10min. og så noen minutter pause. Før vi gjyvde løs. Etter 40 min stoppa'n. motoren satt seg. Men etter to timer dro'n rundt på starteren igjen, så var det 5 minutter til med smerte.. he he... Kanksje du fikk tak i en slik motor på skroten, vi gir ikke fra oss noe brukbart gratis til hugger'n. :mad:

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars Henrik

Det er det samme som skjedde med min det, valgte å bytte pakningen i stedet for motor, blir billigere trur jeg? vet jo aldri med en mulig brukt-ny motor heller vett..

Er ganske dyrt å bytte toppakningen på DOHC-motoren (sende alu.topp til planering, original toppakning, nye strekkbolter, kjedestrammer++) I.flg. Ford koster bare boltene 1000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider