Gå til innhold

start gass

Ranger emnet

exuz

Anbefalte innlegg

som at det smeller av ca 5 ganger så mye drivstoff sammtidig?

for å si det slik, om vi får tak i det, så kommer vi til å smelle det av, men vi kommer til å gjemme so ute av synsrekkevidden til kannonen, med fjærn avløser.

så om den skulle gå til helvete, så får vi ikke sett det :/

vi er ikke helt dum fordeom vi liker eksplosjoner og flammer ;)

men like vell takk for tipset

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd denne kretsen direkte, så jeg er ikke sikker på at den virker.. Men jeg tror det.. Får gå ut og prøve en dag jeg har lite og gjøre hehe... Det jeg har gjort er og koble opp dene kretsen uten noe bryter og bare holdt ledningene på batteriet.. da smalt det med de samme begge ledningene fikk kontakt med batteriet... Men som sagt: det er ikke verre enn å flytte bryteren:)

Grunnen til at jeg brukte en coil og tennplugg isteden for en "peistenner" var at jeg hadde alt liggende og slipper da den turen på nille;) Det er også en fordel med at du da kan strekke en laaang kabel for å ikke stå for nære de første turene. Første gangen jeg fyrte min var jeg maks 0.5m fra kanonen... Den var da ladet med oksygen og isopropanol og litt pappir i løpet så gassen ikke skal stikke av. Smalt som F*** på første forsøk, det ble en stor sky med pulverisert pappir i verkstedet...

Chevy350: Er ikke opphisset jeg hehe:) Bare gøy og diskutere litt, alle kan ta feil. Har blitt litt usikker på om dette funker nå så jeg må vel ut og teste en dag..

Noen som har forslag til ammunisjon??

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det kommer snø så er det jo artig å lage snøstomer med nysnø,

d-cell batterier skal også funke som faen

leste om en som brukte CO2 patroner, om de treffer noe hardt så sprenger de. han skjøt ned et 100ft tre! lurer på om de som de har på biltema er like kraftige :D

men det mest spennende må være om du trøkker en potet nedi så løpet blir tett, så fyller du opp løpet med litt bensin, og tenner på der. så fyre av.. tror det kommer til å smelle litt og så bli et fint flamme show...

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sent så gidder ikke tegne noe bilde, lager det i asci:

|--O---T------|

|..................|---------------

|....1............|.......2

|..................|---------------

|--------------|

1: stort rør/kammer, her fyller du inn gass og luft

2: mindre rør så stort at du kan presse en potet nedi (ikke så stort at den glir/detter helt inn i kammer 1)

0: en ventil ordning, et skru hull eller noe, så du kan blåse igjennom kanonen så den får ny luft som ikke er 90% brukt

T: tennings systemet.

prøv å søk på potato launcher eller spud gun så finner du masse ;)

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by exuz

som at det smeller av ca 5 ganger så mye drivstoff sammtidig?

for å si det slik, om vi får tak i det, så kommer vi til å smelle det av, men vi kommer til å gjemme so ute av synsrekkevidden til kannonen, med fjærn avløser.

så om den skulle gå til helvete, så får vi ikke sett det :/

vi er ikke helt dum fordeom vi liker eksplosjoner og flammer ;)

men like vell takk for tipset

Nei.. som at det smeller før du i det heletatt har satt i poteten din. Oksygen % over 25 er eksplosiv slik at en gnist kan være nok til å lære deg kraften en gang for mye..

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skumle greier ja, man bør tenke seg om to ganger når det blir brukt oksygen. Og for all del ikke bruk oksygen til og blåse ren klær ol. det kan gå galt. Klærne kan begynne og brene som f*** flere timer etterpå, trenger bare en liten gnist. Hørte om et eksperiment når jeg var på sikkerhetskurs, der har dem tatt en flammehemmende kjeledress og satt inn godt med oksygen. Hengte den opp ute i vær og vind en dag eller to og satte fyr på den, brant som f***. Så det er skumle greier ja, i normal luft er det 20,9% oksygen så det skal ikke så veldig mye til før blandingen blir eksplosiv.:eek:

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider