mk2 GTI 16v Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Bilen har nå stårr avskiltet hjemme i noen måneder for at jeg skal spare litt penger på forsikring når jeg studere i Oslo. Men har tenkt å fikse litt på den og kanskje få den med meg nedover etter jul. Jeg har fortiden 205/16-40 (eller var det 45? Husker ikke helt da jeg ikke har sett bilen på nesten 5 mnd *snufs*) Tidligere hadde jeg 205/16-50 og da subbet jeg ganske så mye på innsiden av dekkene, faktis så mye at dekkene ble slitt ned til trådene. Dette var verst på den innerste 1/4 av dekkene bake. På de nye dekkene så subber jeg nesten ikke, men av og til kjenner jeg at det tar bortpå, spesiellt på en plass hjemme der en svinger til høyre samtidig som en må ned i ei lita dump. Da tar det framme. Er det noen måter å bli kvitt dette på? Valsing hjelper vel ikke noe på innsiden? Har lest litt rundt her inne og ser at noen kutter bort deler av hjulbuen? Er det korekt? Er det noen andre måter å fikse det på? Hvilken dimensjon bør jeg foresten ha på vinter dekk/felg på en bil som er senket minst 60mm? (Har ikke konkrete tall). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Hm.. prøv en 3-5mm spacer ? Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk2 GTI 16v Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Sorry, har ikke så god peil... Spacer? Er det noe en legger mellom dekket og "det du fester dekket på"? For å få dekket lenger ut fra innerkanten? Fant foresten dette: g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a. Vil det si at spacere er ulovlig? Så foresten akkurat noen store stygge frosker på God Morgen Norge i ei avis. kunne bli 50cm lange, stygge saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 ulovlig og ulovlig da :) blir aldri merket, men du kjører jo ikke med de på nar du skal på eu kontroll eller vise bilen, men er jo en smal sak å ta av og på... Hvis hjulene subber i innerkant, så er det kun å gå ned til en noe smalere dekk, eller spacere som hjelper hvis det er demperen som går i. men som regel så er det innerskjermen som tar i og der kutter du bare ... setter du på spacere så kan det godt vise seg at du må til å valse litt i hjulbuene da dekket kommer lenger ut..... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk2 GTI 16v Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 hmm ok takk for hjelpen, får prøve med ett par spacere da, og se hvordan det går :) Noen tips på dimensjon på vinterdekk? Regner med at det blir noe mellom 175-185, men hva med de to siste målene? Er som sagt senket 60mm++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg