TG1 Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Originally posted by rs_cossie Er de ikke noe med at de er lov til å ha sot så lenge fagene lyser likens som de skal eller noe slik????:confused: huff....hvor mange ganger må det skrives? NEI,det er ikke lov å sote lykter selv.... ;) MEN,det er såklart lov å montere lykter som er godkjent som svarte/grønne/blå/rød/whatever... men,det er fordi de er GODKJENT slik... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Har kjøpt sotelakk for baklykter og skal sote dei. Men er det vanlig å sote heile dritten, eller soter en berre spesielle områder på lykta? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Når vi er inne på det... Har det noe å si hvilke baklykter du egentlig har? Kan du f.eks ta baklyktene fra en opel kadett og putte på en golf? (eksempel) Eller har det ikke noe å si så lenge de er E-merket eller hva det er? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Sånn i utgangspunktet så skal man vel egentlig vise bilen og få den godkjent hvis man har endret lykter, senket den etc. Hvis du spør på en trafikkstasjon om du får bilen din godkjent med det og det montert, så slipper du iallfall å få problemer i ettertid ved f.eks. EU-ok... Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Godkjenning er ikkje så interessant fordi ej har et ekstra orginalt-par anyway. Lurte berre på om det var berre somme deler av lykteglasset som var vanlig å sote, og ikkje heile glasset? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Originally posted by Quiet Sånn i utgangspunktet så skal man vel egentlig vise bilen og få den godkjent hvis man har endret lykter, senket den etc. Hvis du spør på en trafikkstasjon om du får bilen din godkjent med det og det montert, så slipper du iallfall å få problemer i ettertid ved f.eks. EU-ok... Ah, ok... så hvis jeg tar med f.eks kun baklyktene jeg skal skifte over til til Biltilsynet, så spør jeg dem om dette er lovlig, og at de kan skrive en godkjenning på dem eller noe? Eller må jeg gå gjennom try'n fail-prosessen og montere dem på bilen, så vise den? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Originally posted by Hawkon Ah, ok... så hvis jeg tar med f.eks kun baklyktene jeg skal skifte over til til Biltilsynet, så spør jeg dem om dette er lovlig, og at de kan skrive en godkjenning på dem eller noe? Eller må jeg gå gjennom try'n fail-prosessen og montere dem på bilen, så vise den? Bare å spørre dem (få det gjerne skriftlig...), får du et positivt svar monterer du lyktene og drar å viser bilen. Får du et negativt svar monterer du lyktene, men gir f i å vise den ;) Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 En ting er teori, mens en annen ting er i praksis! På min forrige bil hadde jeg sotete baklykter, og politiet sa aldri noe selvom jeg ble stoppet flere ganger. På min nåværende bil er baklyktene lakket helt rød ( dvs både ryggelys og blinklys ), men politifolka gidder ikke kverrulere på det, de ber meg bare bytte pære sånn at det blir lys i begge lampene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 ...men kan noken svare meg på om på korleis eg skal lakkere dei? Skal ej lakkere heile glasset, eller skal e det slik at man berre broker å lakke blinklys, ryggelys OSV.? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 lakker hele, det blir penest. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 ...Ble stoppet av en politipatrulje nå ikveld... Han ene var uvanlig aggressiv, og begynte å true med visning på biltilsynet bare fordi jeg hadde røde baklykter...Men jeg fikk overtalt han til at jeg skulle få fikset den ene lykta som ikke funker så fort som mulig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg