Gå til innhold

HØyre ratt

Ranger emnet


pete_82

Anbefalte innlegg

Tror dette blir litt for dyrt i forhold til nytten du kommer til å ha av det.... husk at en crx v-tech koster ikke mer enn en 60 lapper i norge...

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del og forandre på når du bygger om..!

 

Husk at du må ha pedaler på "feil" side, rattet skal på feil side. hele dashbordet må speiles.. (ergo: du må kjøpe deg et nytt her i Norge) Torpedoveggen må forandres til ein viss grad, du må tette igjen hull i torpedoveggen etter og ha flyttet over ein del ting..

Inni motorommet må du flytte ein del ting.. diverse beholdere, bremsekraftforsterker.. ergo nye bremserør..

Dashbordet skal plutseligt plugges inn på motsatt side.. du må skøyte på alle kablene som går til instrumenter på sidene, eventuellt 1 helt nytt ledningsnett.. tja. listen kan holde på i evigheter..! Men det finnes jo "spanske" måter og gjør det på og!;)

 

Spørs jo hvor "bra" du vil ha det i grunn..! Tror nok det koster mye mer en det smaker..! Men vist du beholder den som den er, så kan det jo bli ein god banebil.! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at VTEC skrives "VTEC" og ikke "v-tech".

 

Ontopic: Å bygge om fra RHD til LHD eller andre veien (som i: JDM-konvertering) er SYKT mye arbeid. Moldvarp var inne på de viktigste tingene, men jeg vil legge til at ofte bytter en *hele* torpedoveggen da dette er enkelere enn å lage nye hull, tette de gamle og fikse nytt oppheng til pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bygge om da ? mente at det var lov å ha det på høyre da ?

 

eller surrer jeg nå ? :rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Det er veldig lite utvalg av 2.gen CRX VTEC i norge og selv om jeg har sett en til 59000 nå, så ligger de fleste vanligvis til 70000+++

Når jeg da kan finne en VTEC her i england og få den registrert i norge til 30-40000(seff avhengig av tilstand på bil) så blir det en god del billigere...

Eneste grunn til å konvertere er jo det at det er litt mer praktiskt å ha rattet på riktig side i norge.... spes. med forbi kjøringer og bom og sånt.... derfor jeg spør om konvertering.

Bytte bremse rør og sånt er ikke så veldig stress.... blir nok heller verre med torpedo veggen. Tenkte at ettersom bilen ble lagd med både høyre og venstre ratt så ville det til en grad være symmestrisk med fester osv til det som må flyttes.....

Noen som har noe erfaringer med å kjøre med høyre ratt i norge?

Er det stress? Selve det å kjøre på den siden av bilen er ikke det største probemet..... er bare å ha det i norge som jeg tenker på....

Honda CRX VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pete_82

litt mer praktiskt å ha rattet på riktig side i norge.... spes. med forbi kjøringer og bom og sånt....

 

Bom stasjoner ja..! *haha* Det har eg ikkje tenkt på før!!

Kossen gjør folka det med høyre ratt i grunn??? *ler*

 

Eg antok at torpedoveggen hadde ein symmetri ja..! Vist den ikkje har det.. så blir nok det enkleste og "bytte" hele torpedoveggen.. Noe som høres frykteligt tungvint ut.!

 

1 ord til deg.. !! "Donorbil" ....

 

Skaff deg ny/brukt vtec motor og kjør oppi...!! :D

 

(aller helst Nissan sin VVL motor, da Nissan er klabert bedre enn Honda! *fnise*) :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår