Gå til innhold

Galant GTI deler?

El_diablo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en en Galant GTI og har vært litt uheldig på glatten. Lå i 80 nærmet meg en veldig slak sving, slapp gassen og bare trillet. Kjente bilen begynte å skli, trykket inn klusjen for at den bare skulle trille og bli nøytral. Da startet baken å logre og bilen snurret 180 grader og bang rett i grøften. Hadde jævlig flaks egentlig pga eneste skaden var felgen på høyre side foran og forstillingen. Kunne ha knust hele bilen, stoppet 30 cm fra fjellveggen. Har hatt bilen på kontroll i dag og det er bare det som er skadet. Felgen er en 14" stålfelg og den er 3 cm skjev. Må holde rattet skjevt for at bilen skal kjøre ret fram. Den trekker ikke til noen av sidene når jeg slipper rattet.

Altså, det jeg lurer på er om du vet om forstillingsdelene på en vanlig galant er likt GTI utgaven. Hvis det er tilfellet så kan jeg få tak i deler enkelt og billig. Må sikkert bytte bærearmen i hvertfall.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks!

Meg bekjent er 2.0 GLSi og 2.0 GTi helt identiske når det gjelder understell bremser, hvertfall på 4x4.

På Galant 1.8, og muligens de "kiipeste" modellene med 2.0 (GLi)

er det tromler bak, og sansynligvis mindre bremser foran.

Vil også tippe at de "kiipe" modellene sansynligvis ikke har stabstag. men om forskjellen også gjelder bærebru, vet jeg ikke.

Men hvordan luftfæringa din er festet og om det er forskjell der... vel.. kremt...hakke filla peiling! :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Uflaks!

På Galant 1.8, og muligens de "kiipeste" modellene med 2.0 (GLi)

er det tromler bak, og sansynligvis mindre bremser foran.

:)

På 91 Galant Gli har 2,0 literen skiver bak, 1,8 har tromler. Skivene bak har vært litt trøblete de ti årene jeg har hatt den, men så har det vært mye kjøring på saltede veier også. Skivene foran tror jeg er like på de fleste galantene/Space Wagon. I alle fall var de like på Mekonomens hjemmeside.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirret... :confused: Snakket med verkstedet i dag og de sa at de hadde komt fram til at innfestningen på bærearmen var forskjellig på min og vanlig galant pga demperene... Men, jeg snakket med Mitsubishi i Bergen og de sa "Er ikke sikker, men skal tro at den passer". Ut i fra det han så på maskinen sin.

På mekonomen.no så søkte jeg på mitt reg nummer, der var delene like på min bil og på vanlig galant. Hvis ikke det bare er standardting som ligger inne på GTI?

Kjøpte i hvertfall "ny" bærerarm på høggeren til 500 kr, så får vi se om den passer. Hvis ikke må jeg bare sprette pungen å betale nesten 3000,- for ny bærearm som hvertfall skal passe til luftdemperene.

BTW, noen som vet om 87 modellen har likheter med modellen som kom etter? Såfall kjenner jeg en som jeg kanskje kan få kjøpt delebil av. Den har nemlig også luftdempere, hvis mine skulle ryke en gang.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider