Gå til innhold

Turbobil uten turbo?

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

Har ett lite søtt spørsmål...hihi..lixom..om man har en motor som er originalt med turbo og IC og oljekjøler..vil motoren da fungere uten disse "ekstra" delene? bilen det gjelder er saab 9000 1994..er for tiden 2,0 motor i den med defekt toppakning..har en 2,3T motor med alle delene liggende..er samme ledningsnett på disse to motorene..men turboen på 2,3T er litt slitt..er ikke helt rett på en av feste sidene...om noen skjønte hva jeg mente da..men lurte generelt på...er det mulig å montere denne motoren i bilen min og bruke den UTEN turbo delene?ganske greit å vite..skal montere turbo og slikt senere når jg får skaffet ny turbo...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du vil da ha ca 130hk uten turboen da.

 

For å si det slik, lader du 1bar vil du få dobbel effekt(ca).

 

Altså en bil med som har 100hk uten turbo vil ha 200hk med turbo og 1bar ladetrykk. Med 2bar ladetrykk vil den ha 300hk, osv.

 

Dette er en tommefinger regel..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Du vil da ha ca 130hk uten turboen da.

 

For å si det slik, lader du 1bar vil du få dobbel effekt(ca).

 

Altså en bil med som har 100hk uten turbo vil ha 200hk med turbo og 1bar ladetrykk. Med 2bar ladetrykk vil den ha 300hk, osv.

 

Dette er en tommefinger regel..

 

betyr dette at jeg kan få 106hk i fiesta'n min @ 1bar :O

 

noen gi meg en turbo, hihi!

 

stakkars sugemotor som blir overladda så mye anyways.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

betyr dette at jeg kan få 106hk i fiesta'n min @ 1bar :O

 

noen gi meg en turbo, hihi!

 

stakkars sugemotor som blir overladda så mye anyways.

 

Hvis du har 53hk orginalt, ja. Men det må jo tas med i beregning at du sannsynligvis må senke kompressjonen litt for å lade 1bar og du må nok skifte noen andre ting i motoren..

 

Det er bare en tommelfinger regel..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Husk at man må regne med effekttap også da, så en fieste som lader 1,0 bar kan vel bare regne med å få 80-90hk ned på hjulene...

 

Sant det, men det må man også regne med orginalt. Drivverkstapet er like stort i % om du kjører orginalt eller med turbo..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..men da blir det motorbytte likevel da..uten turboen..huff..livet er ikke lett..det største problemet er at han som skal bytte motor for meg er en kompis av pappa..og han er ikke sånn supermann til å bytte til turbo motor og greier..så jeg må bare finne noen som er billige til å montere turboen og slikt..hmm...

Noen som vet om noen som gjør det sånn billig og bra?hmm...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ststorm

om du skal ha ny turbo og turbodeler, ta en titt på http://www.gikturbo.se. litt rotete prisliste på noenting, men er i grunn ganske billige.

 

takk..men det jeg egentlig trenger hjelp til er montering av turbomotoren med turbo..noen billige verksteder?de jeg spør har aldri jobbet med saab før...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår