Gå til innhold

Felg prosjektet - 10x16 --> Hjelp!

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

Vanlig fjærbein er større diameter på oppe i forhold til Gewinde, men hjulet går akkurat klar av nedre fjærskål på et vanlig fjærbein, og det er derfor bare diameteren på demperen som har noe å si.....på Gewinde går fjærene mye lenger ned og vil dermed ta i felgen om man ikke spacer ut.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanlig fjærbein er større diameter på oppe i forhold til Gewinde, men hjulet går akkurat klar av nedre fjærskål på et vanlig fjærbein, og det er derfor bare diameteren på demperen som har noe å si.....på Gewinde går fjærene mye lenger ned og vil dermed ta i felgen om man ikke spacer ut.

 

Syyyykt Kjipt!"!#"¤ Da får jeg:

 

1 - Kjøpe 60 eller 80mm fjærer og håpe på det beste

2 - bestille nye Adaptere angry

3 - Kjøpe Gewinde og bruke 5,5x13 og senke i bånn

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for 3. Så sender jeg deg 5,5x13" jeg har liggende og så sender du meg dine felger..... blah

 

Kan jo gå for rett senk med dempere+fjærer bak...evt få et kombisett med gewinde foran og demper/fjær bak, har sett noen sånne. Eller bare senk så mye som mulig med cup-kit hele veien rundt...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for 3. Så sender jeg deg 5,5x13" jeg har liggende og så sender du meg dine felger..... blah

 

Kan jo gå for rett senk med dempere+fjærer bak...evt få et kombisett med gewinde foran og demper/fjær bak, har sett noen sånne. Eller bare senk så mye som mulig med cup-kit hele veien rundt...

 

Jeg har gule koni foran og rød bak .. så den burde jo tåle litt fjær senking? Ett annet spørsmål .. hvor mange mm har dere med 9x16 senket? så jeg kjøper riktige fjærer :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en tilhenger av å kline til og handle det man har lyst på, og så takle problemene deretter....sånn som da jeg kjøpte 17" og ikke kunne kjøre før jeg hadde valset skjermene. Så jeg foreslår at du kjøper 80mm senk og så takler du de problemene som evt oppstår:P

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en tilhenger av å kline til og handle det man har lyst på, og så takle problemene deretter....sånn som da jeg kjøpte 17" og ikke kunne kjøre før jeg hadde valset skjermene. Så jeg foreslår at du kjøper 80mm senk og så takler du de problemene som evt oppstår:P

 

;-) legge gummiputer i mellom fjærene da hvis det blir for lavt .. Drit pen bil du har BTW!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare space ut litt da, bare å legge spacer mellom adapteret og trommelen det.

 

spørs bare om det er seift å kjøre med 30mm adapter OG 15mm spacer i tillegg! kan jo bli vinglete..

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinner du ikke et par cm om du konverterer til G3 VR6 bakstilling? Høres litt sånn utrygt ut, men det kan jo være at det ikke har noe å si....bør iallefall være godt boltet fast!

 

Dessuten snakker vi vel om temmelig omfattende jobb for å få skjermene innfor hjula om du skal space ut enda mer...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs bare om det er seift å kjøre med 30mm adapter OG 15mm spacer i tillegg! kan jo bli vinglete..

 

Har muligens to H&R 4/100-5/130 adapter i 45 mm å selge snart

 

ble litt mye med ET 20 bak på min, så jeg må gå ned til ET 25 (ET65+40 mm adapter)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jepp ! da er adapterne mine klare. De er laget av Eivind Utheim i Trondhjem. Drieing av gjenger og hull er gjort av Bjørn på Rud mekanikk til en rimelig penge. Hvem trenger Tüv :) ?

 

Umbraco boltene ble dreid til 12x1,5 og slipt slik at de passer i adaptern og golfen. Dette ble gjort av Blomquist på Ascaro på Rud. Gammel kar med tonnevis av erfaring, og kjempehyggelig selv om han aldri hadde møtt meg før!

 

spacer.jpg

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår