Gå til innhold

Eksosen hoppa av.....?

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

På vei til skolen i dag ble det plutselig grom lyd! =D

Helt plutselig.......

Kom rundt en sving, lå litt breit, skulle gi på igjen for å rette opp var det mye grommere, mørkere lyd. Har alltid hatt en lite hull i eksosen somewhere, men nå blei det ille! Sjekka om d kom no eksos ut av enderøret, men ikke noe som helst eksos ut der..

Tok da det som at det var brudd mellom to deler...

Men hvordan er det, 1 del fra panseret, rundt og ned, en del under hele bilen og et siste ledd, lyddemping eller no? Stemmer det?

Hvor mye koster nytt eksosannlegg? Orginalt eller trim.....

Hvor burde jeg kjøpe hva?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

Prøver igjen.... Noen som veit prisen på orginalt eller trim til golfen min?! 89mod 1.3GL.....

Kjøp Supersprint. Koster en del da men... selges på http://www.felgimport.no

Ellers kan du jo gå for en billigere løsning og kjøpe potte og rør på Autospar.no

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen.... Noen som veit prisen på orginalt eller trim til golfen min?! 89mod 1.3GL.....

originalt til min 86 1,6 var 710 kr inkl mva på mekonomen (bakre lyddemper) sjekk ut autospar.no eller noe for trimanlegg.. spørs om du skal bytte hele veien eller bare bak. tror nok du har katalysator. påbudt fra 1989 mener jeg

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du har kat, ta rakarør fra den og helt bakk også kjøper du en DTM pottepå autospar http://www.autospar.no/znet_performance_TU251010-x.htm kommer go lyd da!!! kjøp simons rør og så sveiser du eller bare bygger med rørklemmer osv!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Supersprint ? Til en 1,3gl ? Oi... Mye vits du !! Han lokker kanskje tilbake et par av de hestene som har hoppet over gjerdet, men ikke noe mer!

Skal du ha effektanlegg, kjøp simmons eller noe sånt noe, bare så billig som mulig, så får du grei lyd (skal sies at simmons er noe skikkelig drit da ! Hvertfall på min bråkte det altfor mye, og det rustet som en gud... supersprint lenge leve :D) !

hehe, så ikke at han hadde 1.3 ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp et for kameraten min. Komplett effekt anlegg. 3 potter, alle rør og klemmer. Den bakerste potta har 2 ende stuser i krom. Som ikke går rett ut fra potta men litt skrått. slik at de stikker perfekt ut under fangeren. Altså alt er i 90 grader i forhold til bilen. Kosta 2196. Men det ligger på 3000.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Gidder ikke supersprint, koster jo flesk dah...

Men simmons, tror jeg ligger på 1500-2000kr, for hele veien... Og hvis jeg først må bytte noe, skal jeg bytte hele dritten trur jeg...

Kan jo godt hende det er fester som har hoppa av... Har ikke hatt tid til å se på det enda...Men det har nok ryki av, og anyway.. Det var lite hull i eksosen fra før av, så hadde sånn nesten planer om å kjøpe eksosanlegg uanz..... :rolleyes:

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider