westside Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 for et par dager siden, skulle jeg og et par kompiser ut på sladdetur med et gammelt vrak av en ford sierra... Vi kjørte til esso på stjørdal, og fylte opp bensin og gikk inn for å kjøpe oss en burger før vi skulle til skogs. Mens vi sto inne på esso så vi at en V70 med dekaler i de fargene vi ikke liker på bilene kom rullende inn og stoppa ved sierraen... De sto der i 5 minutter, og vi bare venta og håpa på at de skulle kjøre... Til slutt gikk han som eide bilen ut og snakke med de... Det eneste de klaga på var at han hadde et sommerdekk bak, dette da han hadde punktert dagen tidligere... Vi fikk beskjed om at vi ikke fikk kjøre mer før dette var fikset og vist... Dette fikser vi med en gang sa vi! Vi fikk telefonnummer til politimannen slik at vi kunne ringe han etterpå når dette var ordnet, slik at vi kunne komme å vise bilen. Vi dro til dekkverkstedet rett ved, og ringte en som jobber der (vi kjenner dem). Han kom, og vi fant et gammelt vinterdekk blant dekkene som var kasta, det var nok mønster igjen i dekket til at det var godkjent. Bilen skulle vrakes den kvelden, derfor gadd vi ikke kjøpe nye dekk... Når det "nye" dekket var på, ringte vi politimannen... Han var ute på annet oppdrag, så vi fikk beskjed om å vente en stund. Da kom eieren av bilen på at han kunne jo sende bilde av dekket på bilen? Joda, det var et godt forslag mente politimannen. Vi tok bilde av dekket med telefonen min, og jeg sendte mms til politimannen. Dette var bra ja mente han, og vi fikk kjøre :) At det var avskiltningsbegjær på bilen, og den var ikke forsikret, det hang politiet seg ikke opp i (eller så fant de av en eller anne grunn ikke ut det) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Og slik er all den fokusen og oppfølgingen til biler og trafikk av politiet i praksis Bra i ditt tilfelle selvsagt, men det viser vel kunnskapene deres. De strekker vel til å skrive fartsbøter egentlig. Ingenting mer... Så fortell, hva hendte med skogskjøringa? Skrot? Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Bilen levde over den dagen, men to dager senere ble det varmskjært motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Jeg er overrasket, motoren gikk før bilen hehe Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Hehe.... vi gjorde sport av å legge bakenden på bilen uti autovernet mest mulig, moro det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 altså... bilen skulle vrakes dagen etterpå, men dere var redde for ettervisning? skjønner ikke... fikk vel en frist på 1 uke eller to for å vise den igjen? :???: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Vi fikk ikke pålegg om en sånn "offisiell" ettervisning, men vi fikk beskjed om at vi ikke fikk kjøre videre før det ble lagt om til vinterdekk på bakhjulet som det var sommerdekk på :) Han ble stoppet et par måneder før dette i teknisk kontroll, og måtte på ordentlig ettervisning innen 2 uker. Denne hadde han ikke vært på, men politiet sa ikke noe om denne :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by westside At det var avskiltningsbegjær på bilen, og den var ikke forsikret, det hang politiet seg ikke opp i (eller så fant de av en eller anne grunn ikke ut det) :) hahah...lol....pol10...de er SÅ smarte:rolleyes: Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjølstad Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 jeg lurer, så da spørr jeg:) Har man ikke lov til og kjøre med 1 dekk av en annen type? f.eks et sommer dekk? er jo det som følger med bilen (reserve) Og er det ikke noe som sier at man skal ha "Like dekk, på samme aksling)? da ville det egetlig vært lov slik du kjørte før politiet kom, men (sansynligvis) ulovlig etter med tanke på at det "nye" dekke du sikkert ikke var likt som det på andre side.... Men nå er det vel jeg som tuller:rolleyes: eller.....? Siter Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:) 1986 Mazda 929 19?? Ascona B 1986 Nissan King Cab 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo I dag: 1997 Nissan 200sx S14a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Originally posted by Sjølstad jeg lurer, så da spørr jeg:) Har man ikke lov til og kjøre med 1 dekk av en annen type? f.eks et sommer dekk? er jo det som følger med bilen (reserve) Og er det ikke noe som sier at man skal ha "Like dekk, på samme aksling)? da ville det egetlig vært lov slik du kjørte før politiet kom, men (sansynligvis) ulovlig etter med tanke på at det "nye" dekke du sikkert ikke var likt som det på andre side.... Men nå er det vel jeg som tuller:rolleyes: eller.....? Du har helt rett :D - du må ha samme dekk på samme aksling..! - stemmer det! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 må ha samma type dekk ja. men at snuten driter seg så grundig ut når du sier at du har punga og har satt på reservehjulet. HVordan io helsikke helvete kan han nekte deg å kjøre da`!`! og hva faen er dette forno med å sende MMS bilder av dekket!??! KUnne jo tatt bilde av et hvilket som helst dekk og sendt avgårde... De snute jævlene der har driti seg LITT ut og missforstått sin egen stilling helt ass! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 tok vel kanskje bilde av dekket etter at det var montert PÅ bilen. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 vel. altså.. DOOOOOOOOOOOOOOOOOH!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 For det dekket vil han se GODT på sin telefon. Bruk huet! det er ikke akkurat et 1280x1024 bildet han sendte til snuten! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Regner med at snuten så på dekket når de var der, og han ser da godt forskjell. Bare å ta nærbilde det. trenger jo ikke ha med hele bilen. Kan godt ta et bilde av bilen min med to forskjellige dekk å sende til deg jeg, så kan vi jo se om du ser forskjell.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Originally posted by Tape-R og hva faen er dette forno med å sende MMS bilder av dekket!??! KUnne jo tatt bilde av et hvilket som helst dekk og sendt avgårde... Det var akkurat det som var pointet mitt... Du kan umulig se på bildet jeg sendte til snuten om det i det hele tatt var riktig bil det sto på.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg