Gå til innhold

Endelig tas dette opp i media! (Tåkelys-igjen)

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

..Men når en bil kommer rullende opp stripa en sen frdagskveld med parklys og han ruller forbi og du ser at han har grøftelys,men har ikke giddet å tenne dem,det ser jo litt dumt ut da.

 

Jeg skjønner at vanlig nærlys av en eller annen grunn er blitt helt tabu i rånemiljøer rundt forbi. I innlegget ditt vil du ikke engang nevne dette kjørelyset med navn engang. Akkurat som om alternativet til ikke å kjøre med tåkelys er å ikke kjøre med lys på i det hele tatt. :rolleyes:

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner at vanlig nærlys av en eller annen grunn er blitt helt tabu i rånemiljøer rundt forbi. I innlegget ditt vil du ikke engang nevne dette kjørelyset med navn engang. Akkurat som om alternativet til ikke å kjøre med tåkelys er å ikke kjøre med lys på i det hele tatt. :rolleyes:

 

Du kjører jo BMW du må jo ha forståelse for at grøftelys er kult da.

De fleste BMW-eirne jeg kjenner kjører med grøftelys bestandig.

Selv mora og faren min.

De sier det ser domt ut hvis man ikke gjør det.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det og kjøre med tåke lys har jo ingen nytte for seg egentlig. eneste som har nytte av det er polti når de vil blende maks når de kommer bak fra.. blitt lurt av den ja.. men jeg så blå skjæret litt før de to andre..

 

men det hjelper liksom litt på og fram heve fronten på bilen, og ja, det ser dumt ut og kjøre uten. hvor for sette noe på en bil som ikke er lov til og bruke i de fleste tilfeller??

kjører selv alltid med tåke lys og lærte på kjøre skola og se litt til høyere når jeg møter bil for og ikke bli blendet, og det funker.... eneste jeg har lagt merke til er på våt vei . da er det noe dritt.

 

 

foreasten hva med disse nye tåke lysa som svinger. aktiveres de med bliklyset eller ratt ut slag? ellers skulle man jo tro de var ulovlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvor for sette noe på en bil som ikke er lov til og bruke i de fleste tilfeller??

 

Med andre ord, hvorfor lage biler med over 70 hestekrefter?

 

men det hjelper liksom litt på og fram heve fronten på bilen, og ja, det ser dumt ut og kjøre uten.

 

Jeg blir aldri mett av rånere sine argumenter for å forsvare meningsløs bruk av tåkelys i hytt og gevær. Ikke for å være frekk, men jeg er ganske sikker på at 99% av de bilistene du møter på veien bryr seg katten om hvordan fronten på bilen din ser ut. Og husk at jo mer lys du bruker om natta, jo vanskeligere er det for andre bilister å se og verdsette denne fronten.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enkle fakta:

 

- Tåke-nær/hellys er ulovlig.

- Tåke-nær/hellys blender kanskje ikke DEG, men det blender mange.

- Tåke-park er lovlig, og ser litt tøft ut. Men det lyser for dårlig om kveldene.

- Tåkelys er konstruert for å kjøre med i tett tåke UTEN nær/hellys, da de har en effekt som blir ødelagt av nær/hellys.

- Tåkelys-nær/hellys kan kanskje virke som det lyser bedre om kvelden, men realiteten er helt motsatt.

 

Sist men ikke minst:

 

- Råner man stripa er det KUN parklys som gjelder, det er ingen som ser bilen som kommer hvis det lyser mot dem.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det hjelper liksom litt på og fram heve fronten på bilen, og ja, det ser dumt ut og kjøre uten. hvor for sette noe på en bil som ikke er lov til og bruke i de fleste tilfeller??

Bilen typene leveres sikkert også i andre land med andre regler. Så er det enkelt biler som "ikke kan" leveres uten med tanke på design..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så spør jeg hvorfor?

 

Og så svarer du sikkert at du enten synes det er tøft, eller at du liker å følge med på dyrelivet i grøftekanten når du suser forbi i 80km/t.

 

Ingen kan noensinne komme med et godt og seriøst argument for at de på død og liv må ha på tåke/grøftelysene.

Jo JEG!!! Kjører ALLTID med park- og tåkelys på dagen. For da slipper jeg å sette på nærlysene som er xenon. Og xenonpærer er dyrt - men det er IKKE hverken park- eller tåkelyspærene ;)

 

Pleier heller ikke å blinke noe særlig - liker lange intervaller på blinklysoljeskifta :D

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALO? Det fins ærlig talt ingenting fetere enn svette rånerbiler med skeiv-monterte tåkelys i alle himmelretninger, det er jo bare dritkult! Fins ikke irriterende i det hele tatt..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mal apropos det med å ikke se i lysene...

Vel det fungerer jo godt såfremt du kjører på en flat og rett strekning, noe som det av en eller annen grunn er heller færre av i Norge :P

 

For når du kommer i oppoverbakke og/eller mot en brå sving og det kommer en ***** med nærlys og tåkelys på så nytter det ikke å stirre rett fram (mot skiltene og evt grøfta) for når det er bratt er ofte disse lysene midt i synshøyden:P

På med fjernlys for å se forbi *****en sier nå jeg (samme med de som PARKERER med nærlys når det er mørkt).

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo JEG!!! Kjører ALLTID med park- og tåkelys på dagen. For da slipper jeg å sette på nærlysene som er xenon. Og xenonpærer er dyrt - men det er IKKE hverken park- eller tåkelyspærene ;)

Samme grunden som meg det:) Men nå bor jeg i/ved oslo da og kjører en del rundt på godt opplyste veier. eneste gangen jeg tenner Xeon er hvis jeg skal ut å kjøre "litt landlig". Gidder ikke være med i for/mot diskusjonen her eller prøve å forsvare noen av argumentene. Kan bare si hva jeg mener og det er at hvis man har separat hoved/kurve lys (noe jeg ikke har) er det penere å kjøre med kurvelys tent. Gjorde det ALLTID med Bimern min også. 4 lys i front er penere en 2.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mal apropos det med å ikke se i lysene...

Vel det fungerer jo godt såfremt du kjører på en flat og rett strekning, noe som det av en eller annen grunn er heller færre av i Norge :P

 

For når du kommer i oppoverbakke og/eller mot en brå sving og det kommer en ***** med nærlys og tåkelys på så nytter det ikke å stirre rett fram (mot skiltene og evt grøfta) for når det er bratt er ofte disse lysene midt i synshøyden:P

På med fjernlys for å se forbi *****en sier nå jeg (samme med de som PARKERER med nærlys når det er mørkt).

 

Blir ikke mer enig! De som parkerer med nærlys er bare pure cp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører jo BMW du må jo ha forståelse for at grøftelys er kult da.

De fleste BMW-eirne jeg kjenner kjører med grøftelys bestandig.

Selv mora og faren min.

De sier det ser domt ut hvis man ikke gjør det.

 

Dette utsagnet trenger ingen kommentar.

 

 

Og alle jeg møter med grøftelys+nærlys kombinasjonen får smake 1000metringene mine!

 

Oh yeah! Jeg flasher alle bønder :ex_machin

(no affence til folk som er bønder, men dere må ta støyten for alle uten hjerne pga. slik amerika framstiller dere på filmer o.l.)

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt blendet av en bil med tåkelys + nærlys kombinasjon. Blir heller blendet av busser med xeon lys. Virker ut som det er en god del her som stirrer på lysene til den andre bilen? Som en annen her skrev. Ikke se direkte på bilen.

 

Da er du tydligvis vant til å kjøre bil med bra lys.

 

Jeg som kjører sykkel med dårlig lys på har ikke sjans å se noe forran meg når jeg treffer på bil. Greier ikke å se den hvite stripa, så jeg må sikte i forhold til den gule stripa. Når det kommer en ***** med tåkelys og nærlys på, er det ikke mye jeg ser.

 

Har flere ganger vurdert å kjøre etter de som setter meg i farlige situasjoner pga de *****iske tåkelysene. :iconsm Tåke-/kurvelys og parklys om dagen er greit, men det blender så utrolig mye om natten.

 

Det er også større sjanse for at man fokuserer på lysene til den møtende bilen når de har ett ekstra sett med lykter som trekker til seg oppmerksomhet.

 

Når bilen kommer i garasjen, skal jeg ha feiljusterte 1000 metere som jeg flasher tåkelysmisbrukerene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen kommer i garasjen, skal jeg ha feiljusterte 1000 metere som jeg flasher tåkelysmisbrukerene med.

 

Hadde jeg ikke vært så glad i det de er laget for hadde jeg vinkla om mine også. Hater tåkelysapene.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ser ikke problemet med å kjøre med grøftelys og parklys verken om dagen eller natten.. blir mer blendet av de jævla Xenon lysene :ex_machin MEn grøftelys og Nærlys sammen.. d e sløkket uansett korti på døgnet d e..

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår