Gå til innhold

Endelig tas dette opp i media! (Tåkelys-igjen)

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Det virker ofte som om det er status for de mest ihuga rånere å oppnå minst mulig sikt ut av bilen. Dette oppnås gjerne ved hjelp av lyktelister både på toppen og bunnen av hovedlyktene for å redusere lysmengden som slipper ut. Nærlys er selvfølgelig for pingler. Og frontruta må gjerne dekkes til med ei 20cm stripe med reklame for Kenwood kjøkkenmaskiner. På resten av rutene klistrer man gjerne på 5% limo-tint.

 

Bare en observasjon.

 

 

Hahaha! Flott skrevet, du tok mange lokale helter på kornet der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt flott at noen kjører med tåkelys og nærlys på samtidig. På denne måten ser man øyeblikkelig hvilke mennesker som er ødelagte i hodet og man trenger dermed ikke kaste bort tid på å snakke med dem for å bli kjent, for så å komme til den samme konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelysene mine står på uansett,selv om hovedlyset er avslått.

Bilen min er importert,så jeg kan skru av hovedlysene,men grøftelysene er det en egen knapp for,og de er ALLTID påslått og ingen kan gjøre noe med det.

Jeg er en råner med ett litt frynsete rulleblad,og blender jeg noen,så er det ikke mitt problem.

 

Når det er lyst ute,så kjører jeg uten hovedlys og bare med grøftelysene,blir det mørkere slår jeg på parklysene,blir det mørkt slår jeg på hovedlyset.

 

Grøftelys uansett..!! angry

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelysene mine står på uansett,selv om hovedlyset er avslått.

Bilen min er importert,så jeg kan skru av hovedlysene,men grøftelysene er det en egen knapp for,og de er ALLTID påslått og ingen kan gjøre noe med det.

Jeg er en råner med ett litt frynsete rulleblad,og blender jeg noen,så er det ikke mitt problem.

 

Når det er lyst ute,så kjører jeg uten hovedlys og bare med grøftelysene,blir det mørkere slår jeg på parklysene,blir det mørkt slår jeg på hovedlyset.

 

Grøftelys uansett..!! angry

 

lol.. Føler nesten at jeg er med i skjult kamera eller noe.. Ser ut som at det er om å gjøre å overgå hverandre med idiotiske grunner til bruk av tåkelys.

 

Har du bra batteri, high octane? Eller kjører du kanskje veldig mye? Strømmen blir ganske fort borte når du parkerer med lysene på.

 

Ryeng: Jepp.. De fleste saker har en lys side, på forskjellige måter.

 

Det beste med tåkelys-aper er at de ofte kjører rundt med defekte parklyspærer og tåkelyspærer, ofte på grunn av at lufta er kaldere nede ved bakken. Da ser dere ENDA smartere ut! Stå på!

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelysene mine står på uansett,selv om hovedlyset er avslått.

Bilen min er importert,så jeg kan skru av hovedlysene,men grøftelysene er det en egen knapp for,og de er ALLTID påslått og ingen kan gjøre noe med det.

Jeg er en råner med ett litt frynsete rulleblad,og blender jeg noen,så er det ikke mitt problem.

 

Når det er lyst ute,så kjører jeg uten hovedlys og bare med grøftelysene,blir det mørkere slår jeg på parklysene,blir det mørkt slår jeg på hovedlyset.

 

Grøftelys uansett..!! angry

 

Tøft! doh

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelysene mine står på uansett,selv om hovedlyset er avslått.

Bilen min er importert,så jeg kan skru av hovedlysene,men grøftelysene er det en egen knapp for,og de er ALLTID påslått og ingen kan gjøre noe med det.

 

Ok, jeg er ikke verdens smarteste jeg heller, men denne egne knappen du nevnte; går det an å trykke på den? Og angående det at det ikke er mulig å ordne disse ALLTID påslåtte tåkelysene dine. Du har sikkert prøvd det meste, men ta en tur innom biltilsynet så kan de sikkert sende deg videre til et kvalifisert bilverksted. Du må ikke gi opp så lett. Alt kan ordnes.

 

Jeg er en råner med ett litt frynsete rulleblad,og blender jeg noen,så er det ikke mitt problem.

For et bekymringsløst liv du må leve.

 

Når det er lyst ute,så kjører jeg uten hovedlys og bare med grøftelysene,blir det mørkere slår jeg på parklysene,blir det mørkt slår jeg på hovedlyset.

 

Aha, du gjør akkurat som du vil med andre ord. Men jeg stusser litt på hvilken tankegang som ligger bak det at du bevisst slår av parklysene når det er lyst. For å spare strøm? ..eller redusere slitasje på de kostbare pærene?

 

Grøftelys uansett..!! angry

Du er en komplett idiot med andre ord?

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, vil ikke xenon blende mer? Syns hele saken er tåplig og at fokus burde vært rettet mot drittunger som monterer biltema eller torshov bilrek grøftelys. Er de monter fra fabrikk blender de ikke, men er enig om at noen av de hjemmemekka lysa ikke er helt gode!!! Bedre å rette fokus mot det!!!!

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fabrikk monterte tåkelys på bilen min, og tror ikke de blender. I hvert fall aldri opplevd at noen har blinket på meg, prøvd å stå foran bilen i ca den høyden som en møtende bil er i, og synes ikke det var noen forksjel med eller uten tåkelysene. Synes det blender mye mer med alle de som har ulovlige xenon lys på bilen uten rett justering av høyden. Tåkelysene står vel stort sett på hvis det er mørkt og jeg kjører oppover dalen her jeg bor. Vet alle mener at jeg ser mye dårligere med tåkelys og fjernlys, men er ikke enig når jeg sammenligner med og uten tåkelysene. Problemet med å bruke de sammen med fjernlys er jo at de ikke går av og på sammen med fjernlys og det blir for mye styr å ta de av og på manuelt når du møter en bil. Men kommer det en bil og blinker på meg en dag skal jeg skru dem av, 80% av bilene jeg møter i mørket oppover dalen har jo tåkelys og nærlys/fjernlys, så er ikke akkurat alene. Har tenkt på å koble de så de går av og på med fjernlysene, men gadd ikke når jeg fant ut at det var like uylovlig å bruke de sammen med fjernlys som nærlys.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått hva fritt land er. Du kan ikke rane og voldta bare fordi landet er fritt, smarten.

 

sant nok!

men er vel ikke sammenlignbart vice guy!

uansett da så kan vi komme til den konklusjonen at jeg er en egoist når det gjelder tåkelys da! greit...dum i hodet og greier...se hvor mye det bryr meg at dere syns det! har selvtilliten min på plass likevel for å si det sånn... :kiss

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er lyst ute er det lovlig å kjøre med tåkelys kombinert med parklys. Etter mørkets frambrudd er det _IKKE_ lov. Å kombinere nærlys og tåkelys er bare lov i ekstreme værforhold / eksepsjonelt svingete veier. Boten er kr 2000.-.

 

Personlig kjører jeg med Xenon nærlys only, selv om jeg har originale tåkelys i fangeren. Planen er å bytte fanger og da blir det ikke tåkelys i den nye. Noen idèer om hva jeg kan bruke bryteren til? :)

 

Argumentet for å kjøre med parklys/tåkelys på dagen for å spare på Xenon-pærene som koster ca 1000.- / stykk er vel igrunn ganske greit. Skal tenke på det om jeg enda har originalfangeren når det blir lysere ute.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår