Gå til innhold

Lys i instrumentpanelet

Ranger emnet

weltzin

Anbefalte innlegg

Etter å ha gådd tom for strøm fekk eg hjelp av Viking te å starta bilen, han kobla på ein sånn starteboks, og det gnistra noke heilt inst i..., men fekk ikkje start med den (sikkert tom for strøm)

Han plugga då på ledning med kontakt direkte te redningsbilen sin, og bilen min starta.. wohoo tenkte eg..

Etter dette har alle lys i instrumentpanelet svikta.. har sjekka sikringane og dei e i orden, kan det vær at alle perene i dashen røyk ved gnistutladningen hans?

I tilfelle, vett noken om ein enkel måte å få skifta dei på? I Haynes står det at eg må ut med heile dashen for å komma til.. masse jobb..

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Trenger ikke å ta ut hele dashbordet. Holder med øvre delen.

Begynn med å ta av batteripolen.

Ta forsiktig ut luftedysene,også de på sidene mot dørene,sitter en torxskrue i hvert hull. Ta ut skruene som sitter oppunder kanten for instrumentet,to stk. Løsne dekslene for diskanthøytalerne,en skrue under hvert. Skru ut hanskerommet. Oppunder kanten sitter det tre 10mm. skruer som fester airbagen, som også må bort. Ta av kontakten. Hvis jeg ikke har glemt noe nå, skal toppen være løs, og til å løfte vekk.

Selve instrumentet sitter med to klemmer. Løft rett opp og skift pærer.

OBS!! ikke sett på batteripolen før kontakten til airbagen er satt på igjen.

Lykke til.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar..

Heh.. gjett om eg blei sånn passelig fornøyd ein dag eg va ute og kjørte.. det va mørkt og eg kunne såvidt skimta lys i dasjen..

Gjett om eg har vore borti justeringsknappen for lysstyrken i dasjen då berre? ja.. så eg stilte den opp, og nå virke alt som det ska.. doh..:o

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

det problemet fekk eg og.. litt kjedelig ja, ser ikkje spesielt fint ut.. rekne egentlig med at det e ein klips under der som ikkje har truffe sporet sitt, men har ikkje komt te å plukka alt av igjen..

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider