pettergutt Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Jeg skal kjøpe snøfreser, men hva er best av belter eller hjul?? Kan noen komme litt fornuftige forklaringer bortsett fra at belter lissom er kulest da, for det har jeg skjønt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Originally posted by pettergutt Jeg skal kjøpe snøfreser, men hva er best av belter eller hjul?? Kan noen komme litt fornuftige forklaringer bortsett fra at belter lissom er kulest da, for det har jeg skjønt Hvis området du ska frese er flatt så er det å anbefale å kjøpe med belter. En belte drevet freser trekker lett til siden på ujevnt underlag. En fordel med belter er muligheten til å justere vinkelen og vekten på skjæret under innkasteren. Hvilket merke har du tenkt på ? Jeg har tilgang på en Honda HS 624 med belter nå. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Januar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Jeg tenker på en Karcher som jeg skal få til innkjøpspris. Den finnes bare i liten og stor, der den store kan fåes med hjul eller belter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 En kar borti gata her har en sånn firehjuling med en plog foran. 100x så kul som en snøfreser, selv med belter :). Vil vel uansett tro at hjul med kjettinger fungerer helt greit? Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Januar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Hva er da poenget med belter? Er det bare for at det ser tøft ut? Selv vil jeg tro at hjul med kjettinger får bedre feste, men belter er jo litt qlt å da..........hmmm....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 kjører litt snøfreser med hjul jeg da.. med kjetting... det funker relativt bra. Ikke noe problemer med den.. men har aldri kjørt med belter før, så vet ikke åssen det er ... men hjul funker relativt fint ;) Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 er du kar bruker du rå muskel kraft!! spade og måke Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Originally posted by bing er du kar bruker du rå muskel kraft!! spade og måke Hmm. ja, for du er kjent for å velge en annen utvei enn den enkleste til enhver tid, bing.. :P Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Januar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Jeg er kar nå, men driver å konverterer til pingle:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Kjøp deg en Honda HS 1390 - er tilbud på den for tiden. Nedsatt med kroner 6480,- Nederst på denne siden: http://www.motorcenteret.no/newfiles/powersnow.html :D Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Har kjørt med hjul uten kjetting i 10 år, i bakker og "skråninger" uten noe problem. Spinner kanskje litt for mye i revers hvis jeg skal oppover, men det er jo bre å sette på kjettinger. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by pettergutt Jeg skal kjøpe snøfreser, men hva er best av belter eller hjul?? Kan noen komme litt fornuftige forklaringer bortsett fra at belter lissom er kulest da, for det har jeg skjønt Hjul er faktisk best, belter er bare dritten.. Det er grunnen til at den freseren vi brukte her før ikke brukes lenger, er lettere med snøskuffe enn å dytte faenskapen forover.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Hjul er best! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Ni skojar, va? Ni som har olja och vattenfall skyflar väl inte snö, det finns jo värmekablar. Dom kostar en del mer, men er värkligen bekvämligt. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by Clas-Göran Ni skojar, va? Ni som har olja och vattenfall skyflar väl inte snö, det finns jo värmekablar. Dom kostar en del mer, men er värkligen bekvämligt. Du har åpenbart ikke fått med deg at strømprisene i norge ligger på rundt 1 kr/kW'en for tiden. Hurra for fine politikere. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg