Gå til innhold

Liksom Turbo!?!?

Ranger emnet

Mombasa

Anbefalte innlegg

5000 liter i minuttet står det. Hvor mye luft går det gjennom innsuget på feks en 2 liters motor på 6000 omdreininger? Gidder ikke regne det ut :), poenget er at i verste fall kan det jo hende at denne senker effekten fordi den ikke klarer å "dytte" luft på høye turtall, da vil motoren suge på vifta i stedet. Ikke veldig effektivt, i tillegg vil jo generatoren gå tyngre.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini turbo m/ elektrisk turbin.

Gir effektøkning fra 8 til 15hk!

10% mindre forbruk.

Leverer ca 5000 liter/minuttet.

Monteres etter luftfilteret.

Finn 5 Feil!!!! :D :D :D

*hehe*

Vel, uansett. 8-15 hk.. tja. prøv 8-15 promille økning på tomgang!! ? :D

Mindre forbruk?? (vist den gir mer effekt, ergo mer luft, så går det mer bensin, og derfor større forbruk)

5000 liter i minuttet er mye luft.. Den vil nok da trekke antaglivis mer enn et 170 db lydanlegg, og utvikler mer varme enn 10 1000W varmeovner satt sammen! :D

Og varmeelementer i luftinntaket er me ikkje intresert i! *hehe*

Jaja.. Hadde nok vore ei greie vifte til og kjøle ned prossesoren på pc'n min kanskje?? *og hvor mye støyer den sier dem?*

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved normal kjøring så vil den gi litt effekt og lavere forbruk.. en sugemotor må jo bruke mye effekt på å få tak i luft nok. denne vil jo hjelpe litt på det, og gi en effektgevinst.. men 8 til 15 hk syns jeg hørtes mye ut !? Den gir også luften en virvel i strømmen, det gir jo en effektgevinst da..

EDIT:

men vil tro at en mere effektiv luftfilter er vel så bra som dette, om ikke bedre..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

ved normal kjøring så vil den gi litt effekt og lavere forbruk.. en sugemotor må jo bruke mye effekt på å få tak i luft nok. denne vil jo hjelpe litt på det, og gi en effektgevinst.. men 8 til 15 hk syns jeg hørtes mye ut !? Den gir også luften en virvel i strømmen, det gir jo en effektgevinst da..

har du T5PC aksjer?

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Eg har selv kjøpt "katta i sekken" ting til bil.. Og sånn er det..

Så, som ein vennlig advarsel til lommeboken din, styr unna..

Virker det for godt til og ver sant.. så er det akkuratt det...!

Ta med dama på ein helgetur til Newcastle, lover deg at du får mer igjen for pengene på det! :D

Er det bra i new castle? litt off topic, men topic suger, så det var derfor jeg lurte.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider