Gå til innhold

Hva syntes du om den nye Skylinen?


Marius

Anbefalte innlegg

Bilde + noen detaljer... - fra japansk forhandler.

 

----------------------------------------------------------

 

According to Your mail we have the pleasure to offer You:

 

2004 Nissan Skyline Coupe.

Available in 2500cc . 3000cc and 3500cc

 

2500cc . GT . 2WD . Automatic gear . 4 doors = US$ 31,200.

2500cc . GT-4 . 4WD . Automatic gear . 4 doors = US$ 35,200.

3000cc . GT . 2WD . Automatic gear . 4 doors = US$ 35,300.

3500cc . GT . 2WD . Automatic gear . 2 doors Coupe = US$ 37,600.

3500cc . GT . 2WD . Manual gear . 2 doors Coupe = US$ 39,200.

3500cc . GT-8 . 2WD . Automatic gear . 4 doors = US$ 41,700.

 

Shipping cost to Oslo or Gothenburg is included in above prices.

 

2500cc and 3000cc is available in Automatic gear only

3500cc is available in both automatic gear and also manual gear

 

3000cc and 3500cc is available in 2WD only

2500cc is available in both 2WD and also 4WD

 

Right Hand Drive ( on the right side of car )

 

Black, Maroon, Dark Blue, Spakling Silver, Diamond Silver, Pearl.

Passenger Capacity: 5

 

Sales brochures as requested are sent by post to you today.

 

 

All cars are brand new. Full Nissan warranty.

 

------------------------------------------------

 

Det er bare å skrive seg på lista... jeg bestiller.... hehe.

post-3789-13804852545084_thumb.jpeg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Litt historikk fra gamlefar igjen:

 

Visste dere at Nissan Skyline ikke er noe nytt begrep.

Martin Schanke kjørte Skyline da han begynte å kjøre RallyCross, og det ble på slutten av 60-tallet solgt flere Skyliner i Norge. Ikke alle var like gromme som GT-R, men det var et par ganske så frekke biler i Norge i gamle dager.

Det fantes GT-R utgaver på 60 tallet også, jeg har de aller fleste salgsbrosjyrene som er utgitt på Skyliner.

Visste dere bl.a at i 1970 gjorde en Skyline GT-R med originale "ekstradeler" 0-100 på 7.2 sekunder, hadde 120 liters bensintank, diffsperre, doble overliggende kamaksler, tre doble forgassere og fire ventiler pr sylinder. Motoren var en rekkesekser på 2 liter som standard ytte 160 hk DIN på papiret, men ifølge tester ytte den nærmere 190 hk. Girkassa hadde doble synkroniseringsringer, dekkene var brede og i den ultramoderne 70 profilen. Videre hadde den skivebremser bak, toppet lett 225 km/t og hadde oljekjøler både på motor og bakstilling. Dette var i 1970, og dette var nok noe av det råeste du kunne få tak i. Tenke seg til den forskjellen det var på en Ford 20M som var "rå" og denne bilen........

Tenk å komme i dag til biltilsynet med en slik "standardbil". Da skulle det nok ha blitt dobbelsjekking før bilen ble godkjent.

 

Bilen under er en norsk Nissan Skyline 2000 GT-A, maken til Schankes bil. Denne hadde også forgasseroppsettet men en vanlig topp. Sekseren var også under pansret (fronten er "lang"). Denne bilen (samt en til som er gul, noe ala Volvos T-gule) hviler i dag i låver i det sentrale østlandet. Klarte ikke å finne bildet av den bilen på PC'n min.

Jeg tror at det er de to eneste gjenlevende GT-A bilene som er i norden, og det er SJELDNE SAKER, like sjeldent som hønsetenner..

Skyline med 1500 cc motor (4 sylindret) fra slutten av 60-tallet er det flere av i Norge og de er ikke noe spennende.

post-3789-13804852545147_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte også Skyline engang.

 

Denne er solgt ny i 1978 og var den eneste som kom til Norge.

Chassis nummer 241 og ble brukt hos Nissan Norge et år før den ble solgt.

 

Ikke noen direkte racer, men med et bra potensiale.

 

2.4 liters inj.motor (i 1978 !!!!),

Servo

Diffsperre,

Skivebremser bak,

Pusser på bakruta

og 4x el vindu.

Hvem andre hadde det i 1978???

post-3789-13804852546023_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Skyline og Infiniti G35 er SAMMA BILEN.

Infiniti er sånn jålenavn i USA på lik linje med Lexus for Toyota.

Så den "ekte" Skyline er den i topic, altså Skyline G35 Sedan/Coupè :)

 

GT-R finnes jo ikke i G35, og det blir sansynligvis aldri en G35 GT-R siden det sansynligvis blir en helt egen bil/design denne gangen.

Nye (Skyline) GT-R skal etter planene vises for første gang på Tokyo Auto Saloon 2007(!!! lenge til :( )

 

Her er en oversikt over all info og rykter osv:

http://forums.freshalloy.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB4&Number=67547649&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 Her finner du masse fantasi bilder av ' nye GT-R', og ingen er ekte og neppe i nærheten av hva bilen blir :)

 

Noe av det siste som har kommet er bilde av denne Skyline G35'n

1393341553.jpg

Det bildet ble tatt på testbanen til Lotus. Kanskje er det en studie for neste GT-R, kanskje er det utvikling av en G35 racingbil, det er jo ingen som vet.

 

Nissan Skyline GT-R coming to U.S., but not until ’07

 

By MARK VAUGHN

 

NISSAN CHIEF CARLOS Ghosn confirms the Skyline GT-R will debut at the Tokyo Motor Show in 2007, with customer sales starting soon after that. The car will make “around 400 hp” and offer “top-level driving performance.”

 

Video game fans on these shores who have long enjoyed the high-speed thrills of the GT-R will have a chance to drive it (so long as they can pony up the cash). Ghosn says the car will be sold here.

 

Sure, but why the long wait? Well, it’s not as bad as the first proposal, which was for a 2008 or 2009 GT-R launch. And, if you haven’t noticed, Nissan has been working on a lot of other products lately—and doing a pretty good job with them, too—so there weren’t spare engineers to toil away on a fairly low-volume supercar. At one point, the company was looking for a partner to help share development of the GT-R, but could not find one with whom it was happy.

 

Ghosn says the GT-R will offer “top performance worldwide, not just compared to our cars.

 

“If you look at a car and think it’s a tiger, you’re not going to be happy if you get in and drive it and it’s a cat,” Ghosn explains.

 

Ghosn says the price will be relatively reasonable: “You won’t have the feeling you’re being ripped off.”

 

That’s still kind of vague, but it sounds like the GT-R will not be another half-million-dollar Enzo/SLR/Carrera GT supercar, at least not in the finance department.

 

The exterior will probably not look like the concept car shown at Tokyo two years ago, either, though the decision on which of many design proposals submitted has not been made.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyline dere snakker om er en Japansk Maxima... :D Finnes bare i Japan og takker gudene for dette..

 

Siste som kom ut var at "vår" Skyline er utsatt til 2005 tidligst

pga. den ble for lik nye 350Z. Minuset er at nye Skyline vil trolig

miste turboen og bli en naturlig blåse trompet motor. Det er jo

meget skuff hvis sant..

 

Har litt mistanke om franskmenna vill fikle den i stykker som som

de har gjort med Primeraen... La Nissan få lage bilene som

de skal være for svarte!

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår