Gå til innhold

Hva syntes du om den nye Skylinen?


Marius

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nye Nissan GT-R blir nok ikke som den gamle nei, siden RB26 blir

borte. Er snakk om en vidre utviklet motor som sitter i 350Z.

Blir Twin-Turbo så blir nok power ut av kjerra likevel.

 

PS. Både Cosworth og Lotus er i bildet for å lage kjerra siden

Nissan ikke har tid til å sette av utviklingstid selv.

 

Smak på denne.. Nissan GT-R Cosworth..

 

hhmmm.. blir liksom ikke like gøy å rakke ned på Ford Cosworth

når Nissan nå bruker samme gutta for å lage ultimato bilen sin...

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by TurboKnut

Litt historikk fra gamlefar igjen:

 

Visste dere at Nissan Skyline ikke er noe nytt begrep.

Martin Schanke kjørte Skyline da han begynte å kjøre RallyCross, og det ble på slutten av 60-tallet solgt flere Skyliner i Norge. Ikke alle var like gromme som GT-R, men det var et par ganske så frekke biler i Norge i gamle dager.

Det fantes GT-R utgaver på 60 tallet også, jeg har de aller fleste salgsbrosjyrene som er utgitt på Skyliner.

Visste dere bl.a at i 1970 gjorde en Skyline GT-R med originale "ekstradeler" 0-100 på 7.2 sekunder, hadde 120 liters bensintank, diffsperre, doble overliggende kamaksler, tre doble forgassere og fire ventiler pr sylinder. Motoren var en rekkesekser på 2 liter som standard ytte 160 hk DIN på papiret, men ifølge tester ytte den nærmere 190 hk. Girkassa hadde doble synkroniseringsringer, dekkene var brede og i den ultramoderne 70 profilen. Videre hadde den skivebremser bak, toppet lett 225 km/t og hadde oljekjøler både på motor og bakstilling. Dette var i 1970, og dette var nok noe av det råeste du kunne få tak i. Tenke seg til den forskjellen det var på en Ford 20M som var "rå" og denne bilen........

Tenk å komme i dag til biltilsynet med en slik "standardbil". Da skulle det nok ha blitt dobbelsjekking før bilen ble godkjent.

 

Bilen under er en norsk Nissan Skyline 2000 GT-A, maken til Schankes bil. Denne hadde også forgasseroppsettet men en vanlig topp. Sekseren var også under pansret (fronten er "lang"). Denne bilen (samt en til som er gul, noe ala Volvos T-gule) hviler i dag i låver i det sentrale østlandet. Klarte ikke å finne bildet av den bilen på PC'n min.

Jeg tror at det er de to eneste gjenlevende GT-A bilene som er i norden, og det er SJELDNE SAKER, like sjeldent som hønsetenner..

Skyline med 1500 cc motor (4 sylindret) fra slutten av 60-tallet er det flere av i Norge og de er ikke noe spennende.

 

passer vel å nevne at den første skyline kom i 1957 ..

og var laget av prince motors (senere kjøpt opp av nissan i 1966)

 

 

den første så slik ut (slutt å klag på dagens ..)

 

1st.jpg

 

eneste dere gjør er å whine whine ..

dagens skyline konkurerer med BMWs 3-serie og Lexus IS300 i statene

siden Lexus snart skal komme med en produksjons modell av IS430 og BMW har M3 så burde de se å forte seg med GT-R utgaven hvis de ikke vil bli forbigått

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår