Gå til innhold

Jeg har kjøpt meg pendlebil....

Ranger emnet


rallyroger

Anbefalte innlegg

Og det er det kjedeligste jeg hittil har kjørt.. en 2001 Citroèn Saxo 1,4 Vts med hele 77hk.. hurra..

Som dere sikkert skjønner trenger jeg gode råd for å høyne trivselsfaktoren her.

HK!!! trenger mer.. har 231 i tyskertanksen.. 127 i sykkelen og 77 her.. uhu...:(

Bilen virker å være i god stand, 35"km, en eier, greie seter, den er lett :) og dempere/bremser hjelper jo noe på humøret, men den trenger litt hjelp på motorfronten.. chip? filter? eksos? kam? forslag mottas med takk..

PS: nei, turbo er uaktuelt.. peendle bil ikke prosjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt et par av de til etteretning, har bestillt time på bilforum i Oslo for montering av forsterker og basskasse.. må iallefall ha lyd i den, sitter katalysatoren helt foran ved motoren i denne bilen?

finner den ikke...hmm.. bakpotte har jeg også fått fatt i, vet ikke om jeg tør montere den men.. 4" stuss.. hehe, kjøpte ny cd spiller og. Tok olje og filter skift, så ut som det var oljen på en dieselbil.. men nå skal det være i orden tror jeg. Går det å chippe disse rottene?

Hørte også at det ikke var lurt å gå opp i størrelse på eksosen?? skulle visst miste det lille av dreiemoment jeg hadde????? stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rallyroger

har tatt et par av de til etteretning, har bestillt time på bilforum i Oslo for montering av forsterker og basskasse.. må iallefall ha lyd i den, sitter katalysatoren helt foran ved motoren i denne bilen?

finner den ikke...hmm.. bakpotte har jeg også fått fatt i, vet ikke om jeg tør montere den men.. 4" stuss.. hehe, kjøpte ny cd spiller og. Tok olje og filter skift, så ut som det var oljen på en dieselbil.. men nå skal det være i orden tror jeg. Går det å chippe disse rottene?

Hørte også at det ikke var lurt å gå opp i størrelse på eksosen?? skulle visst miste det lille av dreiemoment jeg hadde????? stemmer det?

 

Er et kjent "fenomen" at eksosanlegg med lite motstand i på "laveffekts" biler bare senker dreiemomentet...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg en kompressor liggende. 5 laken, så stikker du av med den. Gikk fra 75 hk på Poloen min til 130 hk. Og Fra 135 Nm til 210 Nm. Må bare lage noen rør og få en brakett til kompressoren. Intercooler følger også med, selv om du egentlig ikke trenger det med 0,5 bar i ladetrykk. Enkelt og greit mht EU ok også. Ta av reima så går ikke kompressoren,- bilen er da original :)

 

En link til hvordan det gjøres, og litt om kompressoren jeg har:

 

-http://www.gmcmotorsport.co.uk/

 

Hvorfor kjøpte du ikke noe m bakhjulstrekk?!?!?!?!?!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår