Gå til innhold

saab 900 bremser

Ranger emnet

juks

Anbefalte innlegg

Heisann

På saab er det vel så vidt jeg husker nødvendig å skru hovedstempelet inn samtidig som du presser. Kan huske at jeg lagde meg et verktøy til dette en gang, med to tapper som passer i stempelet. Husker ikke om dette gjelder din årsmodell da det er noen år siden jeg har vært borti saab nå... Går stempelet tregt lønner det seg og pumpe det litt ut når du får skrudd det litt inn. Gjør dette til stempelet går lett inn og ut.

P.S. Det kan jo også hende du har fått feil deler. Hender du får klosser til ikke ventilerte skiver, disse blir for brede hvis skivene er ventilerte. Eller at skivene du har fått er ventilerte og de gamle ikke var det..?

Corolla 1,6 twincam16v '93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej tak for svaret , men jeg fandt løsningen og det var som du sagde at jeg skulle dreje på stemplet , tænk at det kan være så nemt brugte 1 hel dag og mange krafter på at masse på det ..:-(

Nu mangler jeg kun at skifte det andet sæt klodser og skiven ..

Har du nogle gode råd til hvordan man justere , tjekker (er det noget specoelt man skal kigge efter) skiverne/klodserne når man har fået det hele skiftet ..

på forhånd tak for hjælpen

JOnas Odense,dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er igrunn bare å sjekke at stempelet glir greit inn og ut og også selve caliperbøylen skal gli greit inn og ut. Når du har byttet på begge sider pumper du et par ganger på bremsen så klossene legger seg til. Når du så slipper opp skal hjulene gå fritt.

Håndbremsen er vel på forhjulene på denne bilen, dette tror jeg du justerer inne i bilen.

Lykke til med andre siden, går sikkert litt fortere denne gangen..?

Corolla 1,6 twincam16v '93

Lenke til kommentar
Del på andre sider