Jonte Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Hvor får jeg tak i et filter som f.eks K&N til å ha i luftfilter boksen min? Fant ut at jeg måtte bytte ut gammel filteret, og vil ha et jeg nå kan vaske. Må ha det innen en månedstid.. :) hv akoster et sådan?! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 jeg betalte 800,- for K&N filter hos Powerzone.. tok ca. 3 mnd. fra jeg bestilte det,til det kom.. var visst lagervare sa han....:rolleyes: men,ble GENIALT grom lyd med det (og litt "modifisert" luftfilterboks) :D EDIT: dette var på golf'en jeg hadde ja,hvis det var tvil om det ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 hønsenetting og ullsokk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 hønsenettingen lagde litt mye bakturbulens synes jeg... :D gjør heller som meg, ikke bruk noe som helst! er ikke "open air" et konsept vw har utviklet da? og skal du ha no til golfen jonte så kan du ringe nbs.... som jg har sagt før.... de er dyre og vet ikke hva du skal ha.... :D neida.... gir du rikti info om bilen går det som regel bra... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 bytt ut hele driten, sett på ett kon filter eller ull sokk og hønsenetting.... eller bare drit i hele greia... høres voldsomt gromt ut hvertfall på inn sprut motor.... skal ikke klage på lyden som var i alfa'n til boxer heller da... dobble gassere og masse grom lyd.. mmm VROM VROM... Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by elvis bytt ut hele driten, sett på ett kon filter eller ull sokk og hønsenetting.... eller bare drit i hele greia... høres voldsomt gromt ut hvertfall på inn sprut motor.... skal ikke klage på lyden som var i alfa'n til boxer heller da... dobble gassere og masse grom lyd.. mmm VROM VROM... du skjønner det at det er ikke så lett å sette på kon-filter på golf mk2 16v... pga at luftmengdemåleren og bensinfordelings-greiene sitter på luftfilterboksen... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by TG1 du skjønner det at det er ikke så lett å sette på kon-filter på golf mk2 16v... pga at luftmengdemåleren og bensinfordelings-greiene sitter på luftfilterboksen... K/N er ikke =konfilter! de lager alt, org passform og kon+++ han skulle jo ha sånn til å ha inni boksen da, det går greit, passer rett inn. koster vel en 500.- Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by G60Turbo K/N er ikke =konfilter! de lager alt, org passform og kon+++ han skulle jo ha sånn til å ha inni boksen da, det går greit, passer rett inn. koster vel en 500.- hehe..jada,jeg vet da det!! ;) det var "elvis" som skrev at "bytt ut hele driten, sett på ett kon filter eller ull sokk og hønsenetting...."... det var DET jeg svarte på... og,dessuten, K&N innsats til Golf mk2 16V kostet ihvertfall 795,- på Powerzone for et år siden... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 bare sånn for lyden sin skyld...vil KN filter eller lignende gjøre no særlig forskjell på en vanlig 1,8l , 90hesters motor? tenker på å bare få litt "grommere" lyd i go bilen..hehe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by vwgolf2 bare sånn for lyden sin skyld...vil KN filter eller lignende gjøre no særlig forskjell på en vanlig 1,8l , 90hesters motor? tenker på å bare få litt "grommere" lyd i go bilen..hehe :D Det finnes forskjellige typer filter. Du har KON filter - et konisk et, som ser ut som en kjegle. Det lager mere lyd enn et vanlig som du setter i luftfilter boksen. Et sådan ser slik ut, Og burde skjermes fra motoren så det ikke suger varm luft, for man vil ha kald luft :) Ellers har du et vanlig filter som du setter inn i luftfilter boksen din. Filteret ser sånn her ut, Og sitter som oftest i en slik boks, For å få mere lyd med denne kan du borre litt hull i den :) Ellers så får du begge typene filter i forskjellige merker. Orginalt har du jo filteret i en boks, og de filterene du får med orginalt er sånne som må skiftes ut etter en stund. Et filter av merket K&N, Greenfilter, Etc kan vaskes istedet for å byttes ut. Så får du også kjøpt et konisk filter av merkene K&N, Jamex, etc.. Jeg vet ikke om du kan ha konisk filter på din bil, på min går det ikke pga at luftmengdemåleren etc sitter i luftfilter boksen min :) ¨ PS: Mange forveksler K&N og Kon filter. Kon filter er forkortelse for Konisk filter, Konisk = Cone, Cone = Kjegle. Filteret ser ut som en kjegle, derav navnet. Og K&N og Konisk/ Kon filter er ikke det samme, MEN du kan få et Konisk K&N filter. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 kan ikke ha kon filter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by vwgolf2 kan ikke ha kon filter... Får du gjøre som meg og kjøpe et innsats filter da.. fra k&n f.eks.. også borre litt i boksen :P ellers kan du kjøpe et ombygnings-kit ting, men det er bra dyrt.. det gidder jeg ikke, siden innsprøytningen blir byttet ut uansett :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by Jonte Hvor får jeg tak i et filter som f.eks K&N til å ha i luftfilter boksen min? Fant ut at jeg måtte bytte ut gammel filteret, og vil ha et jeg nå kan vaske. Må ha det innen en månedstid.. :) hv akoster et sådan?! Dette har da vært diskutert før Jonte..... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=4483&highlight=luftfilter Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 I passaten min sitter det lik motor som i golfen til "vwgolf2" går jeg ut i fra.. en 1.8 90 hester.. Men blir det egentlig no særlig bedre lyd med insats filter på den? Hadde no hull i luft filter boksen i sommer ( har foresten rundt filter og ikke sånn som på golfen :( ) og da ble det ikke no særlig mere lyd.. men hvis man panker på sikkelige hull og et feks green insats filter.. vil det da "bråke" litt mere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 jeg hadde innsats-filter i oppborret luftfilterboks i min 16V.. var ei sånn "luke" på den ene sida av boksen (mot skjermen) som jeg tok av,pluss at jeg borra litt ekstra hull i framkant på boksen... og, JA, det ble NOK lyd.... :D :D :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg