duxx0 Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 hmmn hva kan årsaken være til at det har gått nesten en liter kjøleveske de siste 1000km.. "symptomer" temp viser normal, til litt over normal ved kjøring. Og viseren stiger opp mot rødt ved stilstand. For så å gå tilbake til under normal når en begynner å kjøre igjen. Er også noe grønnjævelig mye eksos som er ganske hvit (ser ut som et damplokomotiv)... Men kan ikke si jeg kjenner noe videre til søtlig lukt.. Men kan ikke se noe kjøleveske som har rent ut på snøen der jeg har stått parkert (uansett hellin på bilen) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 tipper på at topp pakningen din er ferdig. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Vanlige feil når bilen koker er vel: -Gåen toppakning -Gåen radiator -Gåen termostat -Lekkasje fra systemet (hull eller lignende?) -Luft i systemet Noen som kommer på flere? Kan man utelukke luft i systemet siden bilen din bruker kjølevæske? Kan man utelukke lekkasje fra systemet siden du ikke finner noen kjølevæske under bilen? Når startet problemet? På min forrige bil, kom ikke lekkasjen før 1 uke etter at problemene startet. Jeg måtte kjøre med 3 liter kjølevæske på flaske i bilen, sånn i frykt for at bilen skulle koke igjen. Problemet der var lekkasje fra selve beholderen av kjølevæske. Dessverre er den en fast del av radiatoren på BMW, så hele radiatoren måtte byttes. Det at bilen øker i temp i stillestående, men går ned ved kjøring er vel normalt, i og med at motoren får bedre kjøling ved kjøring. Håper det var til noe hjelp... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 jeg må etter fylle ca en halv flaske av den ferdigblandede kjøleveska (ca 0.5l) med ca 1.5-2mnd mellomrom, ikke noe hvit eksos, men har heller ikke sett noen lekkasje flekker... er snakk om en Golf Mk3 1.8l Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 bilen har aldri kokt så lenge jeg har hatt den, men problemet med motortempen var kanskje litt underdrevet.. på tomgang går den rimelig høyt opp, men ved kjøring glir den ned til et godt stykke under normal temp men noen steder som kan sjekke det og hvor mye koster det evt for å få luftet ut kjølesystemet? Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 kjøleveske tanken på bilen min sprengte sist fredag .. og da fikk jeg en 100meters hvit røyk slep etter bilen det var pga all kjøle veska som fordampa da den traff motoren veldig rar lukt ja.. du har nok en liten lekasje et stede ja .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 du kan se om oljenivået i motoren øker på pinnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Originally posted by duxx0 bilen har aldri kokt så lenge jeg har hatt den, men problemet med motortempen var kanskje litt underdrevet.. på tomgang går den rimelig høyt opp, men ved kjøring glir den ned til et godt stykke under normal temp men noen steder som kan sjekke det og hvor mye koster det evt for å få luftet ut kjølesystemet? Lufte ut kjølesystemet kan du gjøre selv. Se rundt der du fyller på kjølevæske... Der finner du en skrue som skal være til utlufting. Kanskje finner du noe om det i bruksanvisningen til bilen? Er ikke sikker, men tror det er slik at du fyller HELT opp. Så mens motoren er på, og skrus den utluftingsskruen opp (ikke helt opp, bare 2-3 rotasjoner). Du må stå å vente til det pipler kjølevæske ut fra under skruen, så skrur du igjen, og voila, bilen er utluftet.... Men er ikke sikker på hvor mye en skal fylle på før en begynner osv... men resten er stykke of cake... Edit: Pass for all del å ikke kjøre motoren tom for kjølevæske... ikke kom og kjeft på meg om du ødelegger noe... :) Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 oki har haynes boka så står sikkert der men thanks.. må vel tappe ut litt kjøleveske etterpå da? skal prøve det, og apropos er ingen økning i oljenivået nei, snarere tvert imot (service skulle vært tatt for 100km siden :P) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Originally posted by duxx0 må vel tappe ut litt kjøleveske etterpå da? Hvorfor det? For når du fyller til max, så må du huske på at luften tar plass i systemet. Når du tapper ut luft, synker kjølevæskenivå... Derfor må du kanskje etterfylle! Kanskje t.o.m mens du holder på, må du etterfylle? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaZerBeam Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Toppakningen din har gått til helvete! Skjedde akkurat det samme på min Golfen min for et par år siden (to uker etter kjøpet :( ), kom en sinnsyk svær hvit sky bak bilen når jeg starta den, og siden drakk den kjølevæske som F*** Motoren (1,8 GL 90hk) hadde da gått 224 000. Kosta meg 5 lappar å bytte toppakning og reg.reima... Siter - 91' BMW 318 sedan x 90' VW Golf GL x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 ny update... merker at det lukter søtlig ja, ikke inni kupeen med utenfor bilen :P vræl toppakningen altså... hmmn *be om at det dekkes av naf* men hva er så enkleste måten å finne ut av om det er toppakningen som har gått? Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Vil vel komme ut kvit røyk bak viss toppakningen er gåen. Vil vel også merke at bilen får mindre effekt, siden du mister en del av kompresjonen i motoren, når toppakning er defekt. Har du Naf-garanti? Da ville jeg slengt den inn til de, og fått de til å se på den. Det skal jo ikke koste noe viss du har garanti. er jo slike ting garanti er til for. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg