Gå til innhold

Bilder og info om modifikasjoner som gjøres i vinter :)

Ranger emnet


jantore

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om det er 500rwhp i supraen så holder det med 400rwhp i rx7èn for å dra fra,,, supra er såpass mye tyngre og har en god del høyere CDverdi så der har rx taket på de+ sitter mye bedre i svingene(noe pågrunn av den lavere vekten)

Det stemmer det, om en ordinær Supra.

 

Må jo huske at det ikke er hvilken som helst Supra det her, den inneholder 3S-GTE ikke 2JZ motor, pluss at hele karosseriet er laget i karbonfiber. Dette får vekten ned til 1250 kg, altså kun 10 kg tyngre enn en RX-7 (i følge JapanAuto's hjemmesider), pluss at bilen er helt racerigget og laget for banekjøring av noen av verdens beste tunere.

 

Så, jeg tror ikke RX-7en har så stort overtak på vekta mot Top Secret Supra'n, men mot Vaa sin derimot, det hadde vært moro å se... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, om en ordinær Supra.

 

Må jo huske at det ikke er hvilken som helst Supra det her, den inneholder 3S-GTE ikke 2JZ motor, pluss at hele karosseriet er laget i karbonfiber. Dette får vekten ned til 1250 kg, altså kun 10 kg tyngre enn en RX-7 (i følge JapanAuto's hjemmesider), pluss at bilen er helt racerigget og laget for banekjøring av noen av verdens beste tunere.

 

Så, jeg tror ikke RX-7en har så stort overtak på vekta mot Top Secret Supra'n, men mot Vaa sin derimot, det hadde vært moro å se... :)

For å ikke glemme at den har ett understell som koster ca det samme pr hjul, som det som er på RX-7'en til JT kostet totalt.

En rask bil er aldri raskere en sjåføren.

Det fokuseres alt for mye på hk når det snakkes om å sette gode rundetider. Det er mye enklere å lære seg å kjøre ordentlig i en motorsvak bil, å så jobbe seg oppover. Det værste som finnes er å begynne i en kraftig bil, hvis man ikke kommer fra annen motorsport, som f.eks gokart. Det er jo Thomas Hauge et godt eksempel på. Han kjørte 1 år nasjonal racing, 1 år NTCC, for så og være med å dominere SuperCar i sin Corvette C4R.

 

Raskeste offisielle norske gateregistrerte bil som jeg har i mitt arkiv, er en Corvette med tiden 1.04:295. Med gateslicks. Det er også kjørt 1.03:153 med en Camaro, men denne var ikke registrert.

Raskeste gateregistrerte uansett nasjonalitet, er 57:849, satt av Anders Gabrielsson i en Radical. Han kjørte da kun 15 runder, når han satte den tiden.

 

Så å sette seg et mål å kjøre 1.02-04 runder krever baller, men nå fikk vel han den ene tilbake..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke glemme at den har ett understell som koster ca det samme pr hjul, som det som er på RX-7'en kostet totalt.

En rask bil er aldri raskere en sjåføren.

Det fokuseres alt for mye på hk når det snakkes om å sette gode rundetider.

Nei, vi kan selvsagt ikke legge skjul på den store forskjellen mellom disse to bilenes budsjett. Og at en bil aldri går fortere enn sjåføren tør er sant, samme hvor mye penger som ligger bak den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller en liten kombinasjon;)

 

er jo bra med bilen, men sjåføren som utgjør det meste.. meste er snakk om erfaring, blitt satt på plass der endel ganger av far jeg, å tro meg, sjåfør eier bil:P

 

men lykke til jantore og hans mål for denne sesongen, imponerer og står i, fikk mas som faen av madammen i sommer om at jeg måtte få en sånn fin blå bil.. jaja.. får se hva mr. lønning kan gi engang i tiden..

 

STÅ PÅ :D

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden handler vel om modifikasjoner på rx7 til jantore?

ikke om alle andre sine rx7?

 

 

Hold dere til topic, ellers stenges tråden.

Da er det jo fint at det er JanTore sin bil, og hans mål med RX-7'en som blir diskutert, da...

 

Det ble vel nevnt noe om en som lignet ett eller annet sted her, men ellers så er det JT sin det refereres til, selv om det ikke står direkte. Det er jo tross alt JT sin tråd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden handler vel om modifikasjoner på rx7 til jantore?

ikke om alle andre sine rx7?

 

 

Hold dere til topic, ellers stenges tråden.

 

Er det ikke lov å diskutere hvem bil som er best av jan tores og japan sin? hmm, er jo bilen hans vi snakker om... skal vi lage en ny tråd da eller? "hvem rx-7 er raskere en jan tore her til lands", blir for dumt..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår