Gå til innhold

Bilder og info om modifikasjoner som gjøres i vinter :)

Ranger emnet


jantore

Anbefalte innlegg

Da er det snart vinter igjenn gitt :(

 

Men da er det tid for mere modifikasjoner på bilen. Denne gangen blir det girkassa som får den store oppmerksomheten. Den trenger en overhaling da den begynner å bli litt sliten.

 

Motoren får vist en liten oppdatering den også. Skal gjøre insugsportene litt større. Sånn så at de klarer lett 700hk. Men da trenger jeg en større turbo. Den jeg har nå klarer "bare" 600hk så da får vi se til neste år hva vi får ut.

 

Det blir også montert vanninsprøytning på motoren. Og kjøle systemet får en oppdatering. Innenfor det blir det en del aluplater eller glassfiber som leder litt luft.

 

Samt interiøret skal gjøres ferdig. Lurer på om jeg skal gå full race dashbord, eller bare få støpt orginale i carbon. Får se hva det blir til.

 

Men det blir masse oppdateringer i løpet av vintern.

 

Også skal jeg prøve å få benket bil i en rulle før vintern. Nå lader jeg 1 kg :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det snart vinter igjenn gitt :(

 

Motoren får vist en liten oppdatering den også. Skal gjøre insugsportene litt større. Sånn så at de klarer lett 700hk. Men da trenger jeg en større turbo. Den jeg har nå klarer "bare" 600hk så da får vi se til neste år hva vi får ut.

 

Så så.. du kommer nok til å ligge bak den gamle grå på langsletta uansett :P

 

Det blir også montert vanninsprøytning på motoren.

 

Funker dritbra! Kommer aldri til å kjøre uten igjen!

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm first gen med 580hk og 600 nm Ikke værst det froode

Får vel se om jeg får noe snurr ut av den gammle 62/1 med litt lattergass og vannsprut jeg også så de nye "dyre" bilene skal få litt og gjøre.....Hehe...

Kom igjen folkens vreng lommebøkene så vi får flere værsting wankler!!!!

Blir vist ferdig en portet 20b med "stoor" turbo også i en rx-8.....

Ser frem til en ny vår med mange gromme wankelbiler....

Så la oss skru som gale hele Winteren wtf? wtf?

1970 mazda 1300 coupe med maria elena

1974 mazda 1300 airbrush

1976 wv typ2 bus med porchemotor

1983 mazda rx-7 imsa

1984 cevy g20 van

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart vinter igjenn gitt :(

 

Men da er det tid for mere modifikasjoner på bilen. Denne gangen blir det girkassa som får den store oppmerksomheten. Den trenger en overhaling da den begynner å bli litt sliten.

 

Motoren får vist en liten oppdatering den også. Skal gjøre insugsportene litt større. Sånn så at de klarer lett 700hk. Men da trenger jeg en større turbo. Den jeg har nå klarer "bare" 600hk så da får vi se til neste år hva vi får ut.

 

Det blir også montert vanninsprøytning på motoren. Og kjøle systemet får en oppdatering. Innenfor det blir det en del aluplater eller glassfiber som leder litt luft.

 

Samt interiøret skal gjøres ferdig. Lurer på om jeg skal gå full race dashbord, eller bare få støpt orginale i carbon. Får se hva det blir til.

 

Men det blir masse oppdateringer i løpet av vintern.

 

Også skal jeg prøve å få benket bil i en rulle før vintern. Nå lader jeg 1 kg :)

 

Du Jantore, du kunne ikke gitt meg en liten innføring i vanninsprøytning visst du har litt peil på det ? Jeg er overhode ikke noe peil på det...

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kan prøve. Man bruker vann for og få ned tempraturer/teningsbank.

 

Kan monteres på 2 måtter. vis man ikke har intercooler så kan man montere den før turboen slik at en dyse spruter vann inn i turboen.

 

Vis man har intercoller MÅ MAN IKKE gjøre dete pga da vil intercoolern fyles gradvis men vann til slut blir den full og da kommer alt for mye vann inn på en gang og veske kan ikke komprimeres med andre ord du sprenger mototeren,

 

Det enne er et høytrykk system og det andre er veldig enkelt og montere.

 

Vis ikke man har intercooler kan man bruke en spyleveske motor og en modelfly bensin dyse som man monterer framom turboen slik at turboen suger vannet igjenom helle systemet. man må prøve seg fram til kor mye man trenger for og få bort teningsbank.

 

Høytrykksystemet må man plassere etter intercoller. der kan man også få kjøpt ferdige system som for exepel: aqvamisst tror jeg det heter en av dem. kanshe det som har beste styringsystemet/hjerne til og styre vor mye vann på kor mye trykk.

 

vanne ska fordampes før det kommer inn i motoren dete kan også gi mere hp :)

 

Håpper du forsto ka jeg mente.

 

 

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kan prøve. Man bruker vann for og få ned tempraturer/teningsbank.

 

Kan monteres på 2 måtter. vis man ikke har intercooler så kan man montere den før turboen slik at en dyse spruter vann inn i turboen.

 

Vis man har intercoller MÅ MAN IKKE gjøre dete pga da vil intercoolern fyles gradvis men vann til slut blir den full og da kommer alt for mye vann inn på en gang og veske kan ikke komprimeres med andre ord du sprenger mototeren,

 

Det enne er et høytrykk system og det andre er veldig enkelt og montere.

 

Vis ikke man har intercooler kan man bruke en spyleveske motor og en modelfly bensin dyse som man monterer framom turboen slik at turboen suger vannet igjenom helle systemet. man må prøve seg fram til kor mye man trenger for og få bort teningsbank.

 

Høytrykksystemet må man plassere etter intercoller. der kan man også få kjøpt ferdige system som for exepel: aqvamisst tror jeg det heter en av dem. kanshe det som har beste styringsystemet/hjerne til og styre vor mye vann på kor mye trykk.

 

vanne ska fordampes før det kommer inn i motoren dete kan også gi mere hp :)

 

Håpper du forsto ka jeg mente.

 

 

Mvh Alexander

 

 

Takker, I got it now :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh ? Rotor imploderer ? Skjønner ikke helt hvordan det skal gå an :hvaskjera Men ja, skjønner poenget ditt.

 

Vist ikke det som er i forbrenningskammeret kan komprimeres, vil rotoren trykkes inn, men tror mye annet skjer før det vil skje.

 

Imploderer er vel kanskje litt feil ord, i å med at det skjer utom rotoren.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jo da veske kan koprimeres litte grand men ikke så mye som det gjør i et forbreningskammer. vis stempel så bøyer råden eller kneker den. vis wankel så går mest sansylig alle pakninger + rotor inploderer. Ikke siker kordan det skrives :P :drive2

 

Alexander

 

Off Topic: (Jeg er sikkert uhyre treg og sta nå... )

 

 

Om du kan komprimere veske (i dettte tilfellet vann) så mye som litt... Hvorfor er ikke du millionær da? (det er praktisk og teoretisk umulig enda å komprimere vann og evt andre væsker som blir brukt på en bil i dag..)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Topic:

 

Om du kan komprimere veske (i dettte tilfellet vann) så mye som litt... Hvorfor er ikke du millionær da? (det er praktisk og teoretisk umulig enda å komprimere vann og evt andre væsker som blir brukt på en bil i dag..)

 

Bla opp! jeg kan få vann til å bli mer eller mindre ved hjelp av temperaturforskjeller:)

:D :D :D :D

mvh oddi

 

snart millionær

:hammer

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla opp! jeg kan få vann til å bli mer eller mindre ved hjelp av temperaturforskjeller:)

:D :D :D :D

mvh oddi

 

snart millionær

:hammer

 

 

Du får ta det opp med patent-kontoret om du mener du kan komprimere vann.. hehe.. jeg sa ikke jeg skulle betale, jeg spourte bare hvorfor du ikek var rik enda om du kunne komprimere vann.. :)

 

Men jeg foretekker å tro at det ikke lar seg gjøre før jeg får se det virke i praksis. (om du klarer å få inn 2.0 (+4C) liter vann i en 1.5 liters colaflaske uten å ødelegge flasken og alt er tett ved romtempratur så skal jeg ta av hatten for deg og forgude deg i all tid framover sammen med resten av menneskeheten. :))

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta det opp med patent-kontoret om du mener du kan komprimere vann.. hehe.. jeg sa ikke jeg skulle betale, jeg spourte bare hvorfor du ikek var rik enda om du kunne komprimere vann.. :)

 

Men jeg foretekker å tro at det ikke lar seg gjøre før jeg får se det virke i praksis. (om du klarer å få inn 2.0 (+4C) liter vann i en 1.5 liters colaflaske uten å ødelegge flasken og alt er tett ved romtempratur så skal jeg ta av hatten for deg og forgude deg i all tid framover sammen med resten av menneskeheten. :))

 

 

ey, kan ikke endre "reglene" nå da:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår